raskaana? minäkö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oireileva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oireileva

Vieras
Elikkäs, olen syönyt pillereitä n.6vuotta, mutta lopetin ne reilu kk sitten ,jonka jälkeen tuli normaalisti menkat.. menkkojen jälkeen en sitten pillereitä aloittanut enään ja nyt olen ollut ilman pillereitä n.kk verran..
N. viikko sitten vointini muuttui kummasti.. Maha meni ihan oudoksi, olen koko ajan tajuttoman väsynyt, vaikka nukkuisin 12h yössä, niin silti kovasti väsyttää ja särkee päätä jatkuvasti, mahaa pistelee vähän väliä... Mitäs vielä, no olo on jotenkin turvonnut, vaikka en siis todellisuudessa ole lihonut tai turvonnut yhtään, mutta olo on kun olisin kamala possu... Niin, ja kamalasti tekee koko ajan mieli herkkuja, vaikka normaalisti en herkkuja juurikaan syö!
Olen siis avoliitossa ja tämä on suunniteltu juttu, että pillerit jätetään pois ja lapsi tulee jos on tullaksen, ei sitä siis "väkisin" yritetä... mutta onko mahdollista tulla raskaaksi näin pian ja eritoten, että voiko oireet muka alkaa näin pian? Ja missä vaiheessa se sitten pitäisi raskaustestissä näkyä, kun viime viikolla oireiden alettua oli nega.. Menkat pitäisi siis tulla tässä reilu viikon sisään, jos on tullakseen.

tavalliset testit suositellaan tehtäväksi sinä päivänä kun pitäisi menkat alkaa, clearblue mainostaa näyttävänsä jo kolme päivää ennen menkkojenalkamispäivää. eli olet tehnyt testin liian aikaisin. tee uus viikon päästä vaikka, tai vähän ylikin, niin saat varmuuden :)

Mutta onko siis käytännössä mahdollista, että oireet ilmaantuvat jo n.viikon kuluessa tärpänneestä yhdynnästä? Tuntuu jotenkin hullulta.. Mutta kun en asiasta niin tiedä, kun ei lapsia vielä ole, niin siksi utelen täältä kokeneemmilta :)

että tunsin molemmissa raskauksissa raskautumisen n.viikon päästä ovulaatiosta. En siis tajunnut olevan vielä raskaana, mutta toi väsymys, vessassa ramppaaminen, turvotus ja menkkamaiset kivut alkoi silloin. Lisäksi rinnat tulivat älyttömän aroiksi. Monessa oppaassa sanotaan, että oireet ilmaantuvat myöhemmin, mutta nää jutut on yksilöllisiä.

Nyt jo vähä jänskättää.. menkkojen pitäis alkaa tässä tulevan vkolopun aikana.. :/ Oireet vaan jatkuu.. rinnat ei oo yhtään kipeet.. Mutta päätä jomottaa edelleen koko ajan, tulee useasti päivässä semmosia ihmeellisiä pahoinvointikohtauksia, et tekis mieli oksentaa, mutta mitään ei tuu.. ja maha tuntuu koko ajan ihan turvonneelta ja "täydeltä", vaikka ei oo.. ja mahassa semmosta vihlovaa, vähä menkkakipujen tyylistä kipua välillä.. hmm.. voi tietty olla vaan kuvitelmaa kaikki, tai sitten voisko myös toi pillereiden pois jättäminen aiheuttaa jotain oireita, kun niitä kuitenkin söin ton 6vuotta?

Hei,

painin hieman samojen asioiden kanssa, vaikka tausta onkin eri. Lääkkeellinen keskeytyneen keskenmenon hoito 30.7. ja nyt olo on juuri kuin sinulla... joka päivä oletan, että tänään ne menkat alkaa ja ei kyllä ole vielä alkaneet, vaihtelevasti on huono olo, mutta edellisessä raskaudessa oli rinnatkin turpeat, nyt ne ei sillä lailla tunnu samalta. Viime viikolla kävin jälkitarkastuksessa, niin silloin hormooni oli laskussa, joten jos olenkin, ei ainakaan vielä näy. Eli en vielä voi testiäkään varmaan tehdä, kuten ei sinullakaan näkynyt. Toivottavasti en ole luulosairas ja ollaan molemmat vahvasti raskaina :) Minä en edes tiedä, koska menkkoja tulisi odotella, mutta luulisin, että pianhan niiden pitäisi alkaa. Kahden lapsen äitinä kuitenkin olen huomannut, että ei menkkakivut yleensä kyllä näin kauan pitäisi jatkua ennen menkkoja, mutta sekin on yksilöllistä. Kuten myös ne kaikki oireetkin. Viimeksi, kun tulin raskaaksi, valittelin viikon menkkakipujani ja ihana ystäväni totesi vain, että 'kyllähän me kaikki tiedetään, mitä se juiliminen tarkoitta'. Pidän Sinulle kovasti peukkuja :) tulehan kertomaan tähän sitten, kun plussa näkyy?

Kaikkea hyvää,
Viivi, joka niin kovasti toivoo

Heippa, olipa kiva kuulla että on samantapaisia tuntemuksia jollain muullakin! :)
Täällä ne oireet jatkuvat.. Ne ihmeelliset jatkuvat pahoinvointikohtaukset on helpottanut, mutta edelleen mahaa ja alaselkää vihloo.. vähän samantyylisesti kun just menkkojen alkaessa, mutta normaalisti kun on alkanut noi kivut, niin samana päivänä on alkanut menkat.. nyt kipuja kestänyt yli viikon, mutta menkkoja ei kuulu... Ajattelin, että viimeistään alkuviikosta teen uudelleen testin, jos ei menkkoja kuulu.. fiilikset on aika sekavat.. tiesin kyllä mitä siitä seuraa, kun jättää pillerit pois, mutta en todellakaan uskonut, että voisko se oikeasti näin nopeasti tapahtua.. jos nyt mitään on tapahtunut, mutta asiaa seuraillaan ja tänne infotaan :)

Yhteistyössä