Raskaana? (myöhäinen plussa?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyytti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyytti

Vieras
Tilanne tämä:

Nyt kiertopäivä 37/29. Tähän asti kuukautiset aina tulleet päivälleen. Suunnilleen niihin aikoihin kun oletin kuukautisia saapuviksi tuli 3 päivää ruskeaa/v.pun tuhrua ihan vähän.

Testejä olen tehnyt, kaikkiin saan haamun/plussan vasta reilusti tarkistusajan umpeuduttua. Muita oireita ei mitään todella selkeitä ole, mutta nännejä vähän kutittaa ja vatsa tuntuu kovalta (siis esim. mahallaan olo ei tee hyvää). Ikenet on myös tosi kipeät ja turvonneet.

Onko muilla ollut samanlaista? Siis että plussa ei näy testissä? Vai vaikuttaako joltain muulta kuin raskaudelta?

Kuinka helposti terveyskeskuksessa tehdään raskaustesti verestä (mietin kun kaikilla ei kuulemma sitä hcg-hormonia erity virtsaan ja siitä johtuu myöhäiset plussat).

Vauva olisi enemmän kuin tervetullut, suunniteltiin jo tutkimuksiin menoa

Oireet voi olla myös mielikuvitusta / pms-oireet.

En tiedä kuinka herkästi tekevät veritestin, kysymällähän tuo selviää.

(Mahdoton sanoa oletko raskaana, toivotaan että olet)

Mulla oli menkat reilusti myöhässä, ja sain aina vaan negaa testeistä. Lopulta sit sain positiivisen tuloksen, ja viikko siitä alko kamalat vatsakivut ja raskaus osoittautui kohdun ulkoiseksi... :(

Niin mahdotontahan sitä on teidän tietää, kun en itsekään tiedä, mutta mietin vain että onko kokemuksia.

Kuukautisten myöhästyminen ja tuhru nyt ei ainakaan ole pms-oireita tai kuviteltuja.

Toivotaan parasta. Harmi Sisu, että sinulla kävi niin. Tiedätkö johtuiko se juuri tuosta kohdunulkoisesta ettei näkynyt aiemmin testeissä vai oliko sattumaa?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin mahdotontahan sitä on teidän tietää, kun en itsekään tiedä, mutta mietin vain että onko kokemuksia.

Kuukautisten myöhästyminen ja tuhru nyt ei ainakaan ole pms-oireita tai kuviteltuja.

Toivotaan parasta. Harmi Sisu, että sinulla kävi niin. Tiedätkö johtuiko se juuri tuosta kohdunulkoisesta ettei näkynyt aiemmin testeissä vai oliko sattumaa?

Kyllä se myöhänen plussa johtu siitä, ettei pissassa ollu istukkahormonia tarpeeksi, nimen omaan sen takia, kun raskaus oli väärässä paikassa. 3 muuta raskautta olen sit plussannu kunnolla, kun menkat on ollu vaan pari päivää myöhässä

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

Kyllä se myöhänen plussa johtu siitä, ettei pissassa ollu istukkahormonia tarpeeksi, nimen omaan sen takia, kun raskaus oli väärässä paikassa. 3 muuta raskautta olen sit plussannu kunnolla, kun menkat on ollu vaan pari päivää myöhässä

Hui! Oiskohan syytä huolestua? Miten ja milloin sen plussan sitten sait? Siis saitko kotitestillä?

Hui! Oiskohan syytä huolestua? Miten ja milloin sen plussan sitten sait? Siis saitko kotitestillä?

Mulla taisi olla aikalailla tasan viikon myöhässä menkat, ja sain + kotitestillä. Mutta elä nyt yöunia menetä tän takia! Soita tk:een ja pyydä lähetettä labraan, niin asia ainakin varmistuu!

Alkuperäinen kirjoittaja sukkapari:
ooppa yhteydessä aamulla neuvolaan ja kysy pääsyä veritestiin.. oon ymmärtäny, et aika herkästi sen ottavat.. varsinkin kun sul menkat nuinki paljon myöhässä,,

Mulla taas kokemus, että eivät ota veritestiä kovin helposti :/ Mutta kannattaa kysyä :wave:

Ja ap:lle - mulla tuli myöhäinen plussa (kp 40/29-31) joka meni kesken. Epäiltiin kohdunulkoista, ja saattoi siis olla, mutta nehän monesti menee itsestäänkin pois - toisilla sitten taas voi käydä huonommin ku:n kanssa :(

Yhteistyössä