Raskaana olemisen ylpeys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huvittavaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huvittavaa

Vieras
Oletteko huomanneet, että monet raskaana olevat naiset ovat todella ylpeitä raskaudestaan. Joo tottakai siitä ollaan ylpeitä, mutta siis sillälailla että silloin kuvitellaan olevansa jotain ainutlaatuista ja vähän parempia kuin ne jotka eivät ole raskaana. Ollaan jotenkin enemmän kuin "tavalliset ihmiset". monet varmaan nauttii siitä huomiostakin mitä isolla mahalla saa.

Tää on musta vaan niin jotenkin huvittava ilmiö. "olen vähän enemmän kuin noi kaikki muut". Tunnustan olleeni itsekin sellainen ja nyt kaksosten äitinäkin on joskus hienoa olla monikkoäiti, varmaan sama ilmiö kuin tuo raskausaikainen "ainutlaatuisuus".

Oletteko huomanneet samaa

No kyllä on huomattu. Nykyään saa mahaa esitellä, ennen muinoin se piti piilottaa. Ja ehkä se on niin ainutkertaista monen elämässä, sitä ei koe montaa kertaa.
Toinen ääripää on sitten äidit jotka vähättelevät raskauttaan ja yrittävät todistella että pystyvät siihen mihin muutkin, tyyliin salille vielä synnytyspäivän aamuna jne.

Ainoa hyvä asia raskausaikana oli juurikin se maha, joka sai kerrankin näkyä ;-)
Sain syödä murehtimatta pömppömahaa koska se oli nyt virallisesti kaunis pömppö.

Ja olihan se kivaa olla huomion kohteena "miten sä nyt voit" ja "voikunihanaa" ;-))

En koe itseäni mitenkään paremmaksi, kuin muut vaikka raskaana olenkin :) Tämä on ensimmäinen raskaus mikä on lähtenyt alulle ja äitiys on ollut elämäni suurin toive :heart: Olen onnellinen kun onnistuimme puolentoista vuoden yrityksen jälkeen!! Menetyksen pelko on siltikin suuri, vaikka "jo" viikolla 15 ollaan..

Juu olen huomannut. Joistakin muijista tulee sen myötä täysiä vätyksiä. Mihinkään ei enää pysytytä, kun on tää maha ja voi kun on vaikeeta. Sitten ne perusvalitukset kehiin "mä näytän varmaan ihan valaalta", joihin pitää vastata "etkä näytä vaan tosi kauniilta". Ja sitten jos ei mahaa huomioida, niin ollaan huuli mutrulla.

No kyllä on huomattu. Nykyään saa mahaa esitellä, ennen muinoin se piti piilottaa. Ja ehkä se on niin ainutkertaista monen elämässä, sitä ei koe montaa kertaa.
Toinen ääripää on sitten äidit jotka vähättelevät raskauttaan ja yrittävät todistella että pystyvät siihen mihin muutkin, tyyliin salille vielä synnytyspäivän aamuna jne.

ai, mä olen kyllä käynyt salilla ja jumpissa viimeiseen asti ihan oman hyvinvointini takia, en todistaakseni kenellekään mitään. Mistä päättelet, että kuntoilevat äidit yrittävät todistella jotain?

En mä kyllä koe itseäni mitenkään paremmaksi, lähinnä nolottaa kun neljättä kertaa jo maha pystyssä :D
Mua häiritsee ihan suunnattomasti ne "miten sä oot voinut" kyselyt ja sitten se jankutus, etten voi tehdä jotain, "koska olen raskaana" kai sen nyt prkl ite tietää, et voiko jotain tehdä vaiko eikö voi!
Lisäksi v*tuttaa suunnattomasti nää mahan lääppijät, se on mun maha, ei mikään yleinen omaisuus!

mutta siis, tykkään kyllä ite siitä masusta :)

No mikäs siinä on? Kai siellä salilla saa käydä niin kuin muutkin, vaikka raskaana olisikin?

raskaana ollessaan saa kyllä paljon huomiota osakseen halusipa sitä tai ei, niin hyvässä kuin huonossakin vauvamahansa kanssa nainen on suurennuslasissa jopa tuntemattomille. se on vähän kuin olisi huutomerkillä varustettu. ja se on ihmeellistä miten avoimesti ihmiset töllistelevät!? haloo, olen paksuna mutta onko pakko töllätä? ne jotka ovat ylpeitä mahasta ja ymmärtävät sen ainutlaatuisuuden ja osaavat ottaa huomiota vastaan, niitä kadehdin. Onhan lainkin edessä raskaana oleva erityisasemassa, heille määrätään enemmän suojelua. Ja sinänsä ihan oikein! Vauvat ansaitsevat suojelua, ihminen kuin on hauras syntyessään ja yleensäkin lapsuuttakin pitäisi arvostaa eikä vain ihmisen tuottavuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä!;24090585:
Juu olen huomannut. Joistakin muijista tulee sen myötä täysiä vätyksiä. Mihinkään ei enää pysytytä, kun on tää maha ja voi kun on vaikeeta. Sitten ne perusvalitukset kehiin "mä näytän varmaan ihan valaalta", joihin pitää vastata "etkä näytä vaan tosi kauniilta". Ja sitten jos ei mahaa huomioida, niin ollaan huuli mutrulla.

Joillakin raskaus ei ole niin helppoa... Minulla tuli jo aika alussa maha esiin ja siitä lähtien kumartuminen on aiheuttanut hirveitä vatsakipuja. Samasta syystä en voi kantaa/nostella isoja painavia tavaroita. Tuo rajoittaa tekemistä PALJON ja todellakin mieluummin tekisin kaikkea kuin olisin tekemättä : /

No mikäs siinä on? Kai siellä salilla saa käydä niin kuin muutkin, vaikka raskaana olisikin?

No luulen että kirjoittaja tarkoitti sitä että jos sitä pitää hehkuttaa toisille. Who cares kävitkö salilla synnäriaamuna? Tunnen naisia jotka pitävät itseään erityisen hyvinä juuri raskausaikaisina tai vauvaaikaisina suoritutusten perusteella. Esim. lepoon määrätty nainen verrattuna sellainen joka käy risteilyllä ja matkalla ja päivittäisille juoksulenkillä koko raskauden. Se ITSEKOROSTUS on se häiristsevä asia, ei kumpikaan toiminta sinänsä.

Joillakin raskaus ei ole niin helppoa... Minulla tuli jo aika alussa maha esiin ja siitä lähtien kumartuminen on aiheuttanut hirveitä vatsakipuja. Samasta syystä en voi kantaa/nostella isoja painavia tavaroita. Tuo rajoittaa tekemistä PALJON ja todellakin mieluummin tekisin kaikkea kuin olisin tekemättä : /

Tässä juuri jotain huomionarvoista. Jotkut haluavat korostaa että raskaus ja vauvat eivät hetkauta millään tavalla. Eipä siinä ole toisille mitään ihmeellistä.
Toiset taas saattavat kärsiä pahoinvoinnista, anemiasta ja mitä erilaisimmista asioista.Saattavat olla myös iloisia..Raskaudet, raskauden kokemukset ja vauvatkin ovat yksilöllisiä. Näitä raskauden kokeneita ei voi laittaa mihinkään paremmuusjärjestykseen tyyliin: vätykset ja tehokkaat suorittajat -lokerot.

• Tykkää
Reactions: HEI!
Kyllä mä olin ainakin "ylpeä" raskaudesta. Se oli ainutlaatuinen hetki ja siitä oli "hyötyäkin"; ratikassa sai helposti istumapaikan ja ylipainoisen vatsa sai ihanasti olla esillä yms.

Kyllähän mäkin "kärsin" raskaudesta mm 24/7 oksentamista lähes koko raskauden yms. Mutta silti se oli ihanaa aikaa.

En kokenut olevani mitenkään parempi kuin muut, mutta hyvällä omalla tunnolla nautin raskaudesta sillä ei sellaista tilaa voi pitää itsestäänselvänä kun lapsettomuuttakin on olemassa.

Kyllä mäkin ylpeänä kannoin isoa mahaani, vaikka raskaus ei helppo ollutkaan, eikä varsinkaan sen alkuun saaminen. Musta on ihan kiva päästä oudompienkin ihmisten kanssa juttuun, oli syy sitten mikä tahansa. Nykyään kun ihmiset on niin sulkeutuneita, ettei vahingossakaan sano mitään. Nyt sitten ylpeyden aiheena on kaksoset, kyllä noiden kanssa liikkuessa saa positiivista huomiota ja ennalta-arvattavia kommentteja. kyllä mä tiedän et on rankkaa, vaikka sitä mulle ei päin naamaa sanoisikaan :D

Yhteistyössä