A
"aloittaja"
Vieras
Minua on sekä ensimmäisessä että nyt toisessa raskaudessa häirinnyt uidessa epämiellytävä tunne kohdussa jo ihan raskauden alusta saakka. Ensimmäisessä raskaudessa se esti täysin uinnin ja nyt toista lasta odottaessakin haittaa uintia niin, että uinti jää lyhyeksi ja kevyeksi vartin pulahtamiseksi altaaseen, josta siitäkin menee suuri osa altaan päädyssä seisoskellessa. Harrastan siis "oikeaa uintia" hyvällä tekniikalla, mutta eipä sillä väliä. Ihan sama, kuinka kevyesti ottaa. Jo pelkkä veteen meno kivettää vatsan samantien. Luulisin, että se johtuu veden paineesta, osittain ehkä myös kylmästä. Olen hoikka ja herkkä tuntemaan, mitä vatsassa tapahtuu. Kohtu kääntyy eteenpäin ja sikiö oli ekassa raskaudessa ja myös nyt "ihan pinnassa" heti ohuiden vatsan peitteiden alla. Kätilö sanoi ultrassa, että tällaisellä ruumiinrakenteella varustetut odottajat tuntevat supistukset ja sikiön liikkeet herkästi. Mikä pitää paikkansa, tunsin sikiön liikkeet jo vkolla 15 molemmissa raskauksissa. Mutta silti tämä vedessä olemisjuttu vaivaa minua.
Miten teillä muilla uimareilla/vesijuoksijoilla/vauvauinnissa kävijöillä, onko vastaavaa ongelmaa? Meneekö se ohi, jatkatteko vain uimista?
Miten teillä muilla uimareilla/vesijuoksijoilla/vauvauinnissa kävijöillä, onko vastaavaa ongelmaa? Meneekö se ohi, jatkatteko vain uimista?