raskaana , proteiinit 2+ , paineet ok, voiko silti olla myrkytys?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 40+
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
4

40+

Vieras
Eli minulla on kotona verenpainemittari sekä tikut joilla mitata proteiineja pissasta. Nyt prot on mielestäni 2+, mutta verenpaineet ihan normaalit.
Voiko kyseessä kuitenkin olla myrkytys?

Äitiyspolilla olen jo muutaman kerran käynyt "väärän hälytyksen" vuoksi, (neuvolassa paineet korkealla ja proteiineja 1+) mutta tuolloin kaikki arvot muuttuivat normaaleiksi heidän mittauksissaan. Siksi en haluaisi turhaan mennä polille päivystykseen.

Kellään kokemusta tuosta proteiinin noususta, voiko jokin muu aiheuttaa heittelyä? (ruoka, juoma tms?)
 
Alkuperäinen kirjoittaja 40+:
Eli minulla on kotona verenpainemittari sekä tikut joilla mitata proteiineja pissasta. Nyt prot on mielestäni 2+, mutta verenpaineet ihan normaalit.
Voiko kyseessä kuitenkin olla myrkytys?

Äitiyspolilla olen jo muutaman kerran käynyt "väärän hälytyksen" vuoksi, (neuvolassa paineet korkealla ja proteiineja 1+) mutta tuolloin kaikki arvot muuttuivat normaaleiksi heidän mittauksissaan. Siksi en haluaisi turhaan mennä polille päivystykseen.

Kellään kokemusta tuosta proteiinin noususta, voiko jokin muu aiheuttaa heittelyä? (ruoka, juoma tms?)

valkovuoto
 
niillä stixeillä saa nopeasti vääriä tuloksia, yhtään jos odottaa liian kauan.. mulla oli sama juttu. paineet ok, proteiinia välillä 3-4 plussalla, sit oli turvotusta jaloissa ja kunnolla. Hengenahdistusta jne.. aina kannattaa mennä tarkistuttamaan tilanne jos epäilyttää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niillä stixeillä saa nopeasti vääriä tuloksia, yhtään jos odottaa liian kauan.. mulla oli sama juttu. paineet ok, proteiinia välillä 3-4 plussalla, sit oli turvotusta jaloissa ja kunnolla. Hengenahdistusta jne.. aina kannattaa mennä tarkistuttamaan tilanne jos epäilyttää.

Niin ja lisään vielä, että viimeisillään kun on niin valkovuotoa tulee ja se muuttaa tulosta.
 
No harvemmin se valkovuoto proteiinia plussalla näyttää (yleensä leukkareita). Sanoisin että soita sinne äitipolille/synnytysvastaanottoon. Oman kokemuksen mukaan ne ottavat ainakin virtsan vuorokausimittauksen, jos on toistuvasti selkeä + ja ainakin jos ++. Sitten tietysti virtsatietulehdus voi nostaa proteiinit plussalle, mut jos sua on jo äitipolillakin tutkittu, se on poissuljettu. Eli soita ainakin sinne tänään!
 
Millä raskausviikolla olet? Kyllä mun mielestä proteiinit kahdella plussalla on jo jotain muuta kuin valkovuodosta johtuvaa tai "väärä tulos". Kannattaa nyt ainakin levätä paljon ja juoda runsaasti sekä tarkkailla muita raskausmyrkytysoireita. Kaksi raskausmyrkytystä kokeneena tiedän, että tila voi muuttua nopeastikin huonompaan. Tsemppiä sinulle!
 

Yhteistyössä