Raskaana, supistelee ja lääkäri käski levätä, mutta mies ei tajua!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tää on niin tätä..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tää on niin tätä..

Vieras
Meillä on 1,5v lapsi ja omakotitalo siivoamisineen. Mulle sanottiin että pitää levätä, koska pienikin rasitus aiheuttaa välillä supisteluita. Välillä on hyviä päiviä eikä supista vaikka tekisinkin kotitöitä yms.

No, 1,5v vaatii kuitenkin osansa ja haluankin hänen kanssaan touhuta ja olla normaalisti. Mutta sitten kun joudun myös hoitaa kaiken muunkin yksin (siivoamiset, ruuanlaiton yms), niin voimat on loppu ja supisteluja alkaa illalla tulemaan. Lisäksi alapäätä särkee tosi kovasti iltaisin kun on paljon touhunnu. Nytkin mies on lomalla eikä vaan viitsi tehdä mitään vaikka sanoin että minun on käsketty levätä. Omat harrastukset menee edelle. Ei tajua, sanoo vaan että nuku sitte kun lapsikin nukkuu!! Tajuaakohan se sitten,jos joudutaan sinne keskoskaapin viereen seisomaan jos lapsi syntyykin etuajassa.. V*ttu!!!

Sinun miehesi on keskenkasvuinen nappula, jota et ole avioliiton alussa laittanut ruotuun.

Mutta koskaan ei ole myöhäistä.

tee vain pakolliset, pese omat ja lapsesi vaatteet, kun miehesi etsii lattioilta likaisia kalsareita päälleen kun muuta ei ole, niin eiköhän tajua.

Lakkaa se passaaminen, niin miehen on pakko ryhdistäytyä.

En ymmärrä tuollaisia liittoja, niitä on tutuillakin, mennään yhteen ja nainen rakkauden huumassa laittaa kotia ja passaa miestä edestä ja takaa, sitten kun kyllästyy ja mies jatkaa vanhaan malliin, alkaa kiukuttelu.

Meillä on alusta asti ollut työjako, joka oli silloin kun meillä ei vielä ollut lapsia ja jatkuu lasten synnyttyäkin.
Mutta otinkin miehen, joka oli asunut jonkin aikaa omillaan ja tottunut pitämään asioistaan ja asunnostaan huolta, en ottanut miestä suoraan äitinsä helmoista.

Mutta minä teen ruuan, mies laittaa tiskit.
Siivouspäivinä siivoan kylppärin ja keittiön.
Mies olohuoneen ja makuuhuoneet.

pihatöitä tehdään yhdessä.

Ei tarvi mutista ei kiukutella, menee automaattisesti tämä.

Hyvä valinta kahden lapsen isäksi! Entäs jos otat sen ukon lääkärikäynnille mukaan ja pyydät lääkärin selittämään mitä sinä saat ja et saa tehdä ja miksi?

Mie saattaisin jättää siivoamatta, ainakin isommat hommat. Esikoisen kanssa olisin ja leikkisin minkä jaksan, tekisin tälle ja itelle ruuan ja muuten vaan olisin. Jos ei mies tajua lepokäskyä niin tollo on. Masuvauva ois tärkeämpi kuin joku siivous.

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
No ihan yhtä pentuja kuulostatte olevan molemmat. Nyt asiat tärkeys järjestykseen, etkä todellakaan tee mitään siivouksia. Anna villakoirien juosta ja lepää. Lepää myös vaikka tuntuisi olevan hyväkin päivä. Älä stressaa mistään kotitöistä niitä ennättää murehtia sitten joskus.

ite jättäisin siivoamatta ja tekisin vain sen mitä aivan pakko. voisit myös kysyä mieheltä, että siivoaako hän vai pyydätkö kodinhoitajan? voisit harkita myös että lähtisit jonkun sukulaisen luokse lapsen kanssa, sanoisit miehelle että mie lepään muualla ku kotona ei saa.. jos ei mies usko niin vedä käkättimeen ja lähe käveleen, ku aikuisiakin on

Joo, arvasin että mun moka kun oon ottanu tollasen miehen.
No ihan sama, ei se tollanen ollu ennen, edellisen raskauden aikana otti huomioon raskauden koska silloin oli sama tilanne. Ehkä se aattelee että kun ei silloinkaan syntyny etuajassa niin ei nytkään, en tiiä.. En jaksa enää mainita asiasta kun ei se mitään kerran muuta.

Typerä mies, mutta ette te kukaan siihen kuole vaikka koti olisi pidemmän aikaa siivoamatta ja söisitte valmisruokaa. Jos rahaa on, niin sitten palkkaat siivoojan ja vaikka lastenhoitajankin välillä. Pysyy koti kunnossa ja jos lasta joku leikittää niin sinäkin voit levätä.

Oma mieheni tekee keskimäärin varmaan tosi paljon kotitöitä ja on hoitanut lasta kotona pitkään. Silti olen aina ollut henkisesti valmistautunut siihen, että aina pitää pärjätä myös omin päin omien valintojensa kanssa.

Ai vitsit näitä "mitäs otit tollasen ja tälläsen miehen"-ilkkujia.... Varsinkin kun ainakin yksi taisi olla vallan lapseton :rolleyes: On niin helppoa vannoa ettei meillä vaan koskaan ja kyllä meidän mies sitä ja tätä, mutta kuinka ollakaan asiat ja elämäntilanteet saattavat muuttua vuosien ja lasten myötä ja harva nyt kuitenkaan viitsii lähteä lasten muuten hyvää isää vaihtamaan ihan vain sen takia ettei hän tajua millainen rasite raskaus voi pahimmillaan olla naisen kropalle.... Meilläkin mies siivosi ja osallistui kotitöihin kun olimme lapsettomia ja kävimme molemmat sen väh 12h/vrk töissä (samalla alalla vielä, ei tarvinnut kummankaan selitellä väsymystään toiselle...), mutta esikoisen syntymän ja äitiyslomani myötä taloudenhoito jäikin enemmän ja enemmän minun harteilleni, enkä oikeastaan pitänyt sitä pahana koska kotona ollessa yhden lapsen kanssa aikani ja energiani riitti moiseen. Nyt meillä tapellaan ihan yhtä lailla miehen "laiskuudesta" kun meille on syntymässä kolmas lapsi kolmen vuoden sisään ja työjako on säilynyt samana kuin esikoisen vauva-aikana, Ap saa siis kaiken sympatiani. Silti en miestä ajatellut vaihtoon laittaa enkä häntä täysin huonona "hankintana" siltikään pidä, meidän täytyy nyt vain yrittää löytää uusi, kaikille sopiva jako näihin töihin tavalla tai toisella ;)

Tilanne on hankala koska kukaan muu kuin miehesi ei pysty vaikuttamaan ajatusmaailmaansa, mutta ehkä voisit tosiaan hänet raahata mukanasi neuvolaan kuulemaan kuinka odottava äiti tarvitsee unen lisäksi myös muitakin lepotaukoja päivän mittaan? Itse olen ottanut odotusajan mahdollisimman löysin rantein, siivoan kun siltä tuntuu ja valmisruokaakin löytyy pakkasesta jos siltä tuntuu ettei ruoanlaitto voisi vähempää inspiroida, ainoat pakolliset, päivittäiset kotitaloustyöt ovat tiskien ja pyykkien pesu, mutta nuo eivät onneksi ole raskaimmasta päästä. Älä nyt siis kerää itsellesi mitään järjetöntä stressiä kotitöistä vaan tee juuri niin kuin itsestäsi hyvältä tuntuu, ei se odotusaika kumminkaan ikuisuutta kestä :) Jos miestä et saa ymmärtämään niin sitten et saa, eikä sille mitään voi, valitettavasti. Keskitä siis voimavarasi itseesi ja lapsiisi ja palauta se mies ruotuun sitten kun asiasta jaksat hänen kanssaan vääntää ;)

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;28250146:
osta valmisruokaa ja jätä siivoamatta. keskosena syntyminen on paljon vakavampi asia kuin -siinäs näit- asenne....

Peesailen tätä. :) Jos vaan pystyt lähtemään päiväksi kokonaan kotoa pois niin lähde, silloin miehesikin varmaan havahtuu toimimaan.

[QUOTE="Lissu";28250351]Peesailen tätä. :) Jos vaan pystyt lähtemään päiväksi kokonaan kotoa pois niin lähde, silloin miehesikin varmaan havahtuu toimimaan.[/QUOTE]

Siis tarkoitan esim. jollekin kaverille päiväksi lepäämään enkä mitään jättämisjuttuja...

Mulla oli myös vaikea toinen raskaus ja lapsi syntyi keskosena kun en hoitoa pyynnöistä huolimatta saanut (kiitos vaan neuvolalle..). Mutta jätä kaikki ylimääräinen tekemättä. Teet itelles ja lapselle jotain ruokaa vaikka joka toinen päivä isomman annoksen ja siivoukset ja muut jätät ihan suosiolla tekemättä. Eli pakolliset hoidat ja kaiken muun jätät. Ei ne villakoirat nurkissa haittaa, ja jos miestä haittaa niin jospa tarttuis itse imuriin. (Mun mies siivosi työpäivän jälkeen kun itse en pystynyt). Törppö mies sulla. Voimia!
Millä viikolla sä oot?

[QUOTE="vieras";28250378]Mulla oli myös vaikea toinen raskaus ja lapsi syntyi keskosena kun en hoitoa pyynnöistä huolimatta saanut (kiitos vaan neuvolalle..). Mutta jätä kaikki ylimääräinen tekemättä. Teet itelles ja lapselle jotain ruokaa vaikka joka toinen päivä isomman annoksen ja siivoukset ja muut jätät ihan suosiolla tekemättä. Eli pakolliset hoidat ja kaiken muun jätät. Ei ne villakoirat nurkissa haittaa, ja jos miestä haittaa niin jospa tarttuis itse imuriin. (Mun mies siivosi työpäivän jälkeen kun itse en pystynyt). Törppö mies sulla. Voimia!
Millä viikolla sä oot?[/QUOTE]

Siis mitä hoitoa sä olisit tarvinnut? Meinaatko että neuvolan tädin olisi pitänyt tulla teille siivoamaan?

[QUOTE="vieras";28250391]Mä näyttäisin äijälle keskisormea ja makaisin sängyssä..[/QUOTE]

:D

Niin tekisin minäkin, jos ei tuota esikoista olis.. Mut hänen takiahan on pakko nousta sieltä sängystä..

1,5v hoitoon ja itselle lepoa, niin se menee. Jos sun on käsketty levätä, niin et stä sen pikkutaaperon kanssa sitä voi tehdä, etenkin, jos haluat "touhuilla normaalisti"

Yhteistyössä