Raskaana vai ei

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Desperate housewife*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

Desperate housewife*

Vieras
Olen tuolta vauvahaaveilijoiden puolelta, mutta ajattelin kysäistä kokemuksia teiltä raskautuneilta koska lääkäriaikaa en saanut enää tälle vuodelle haluamalleni gynelle.
Minulla on ollut raskausoireita reilu kolme viikkoa (pahoinvointia, nännien tummumista ja niissä nystermiä), pienet parin päivän menkat tulivat kuta kuinkin ajallaan kp 26 ja sen jälkeen nyt siis menossa kp 5. Aamulla tein raskaustestin joka näytti negaa. (ed. normi menkoista 32 pv)
Raskausoireet eivät vaan katoa millään.

Vahvoista oireista huolimatta onko pienintäkään toivetta enää että voisin olla raskaana koska tuo testi kerran oli nega?

koska esikoista odottaessa raskaustesti näytti plussaa viikolla 8 ja olin tehnyt kolme nega testiä siihen mennessä. Ja onpa kokemusta negat. terveyskeskuksen testistä ja 2pv myöhemmin apteekin testi näytti plussaa.

Toivottavasti olet raskaana!=)

Alkuperäinen kirjoittaja Desperate housewife*:
lääkäriaikaa en saanut enää tälle vuodelle haluamalleni gynelle.

Minä säntäisin ensimmäiselle vapaalle gynelle tapauksessasi. Voit aivan hyvin olla raskaana, etkö haluaisi varmuutta asiasta nyt heti? Toivon sinulle onnea!

Kyllä tosiaan haluaisin varmuuden, mutta toisaalta epäilyttää että turhaan vouhkaan. Kun kuitenkin menkatkin oli jo ja silti testi näytti negaa.
Siksi kyselen että onko muilla ollut samanlaista tilannetta ja nega vaihtunutkin plussaksi.
Olen jo googlettanut kaiken maailman hormonihäiriöiden oireita mutta kohdalle ei ole sattunut yhtään sopivaa ja siksi pieni toivonkipinä elää..

Tai sitten voi olla niinkin, että haluaisit niin kovasti olla raskaana että kuvittelet oireet. Aika yleistä käsittääkseni, ja myös itse olen siihen syyllistynyt... :( Plussaonnea kuitenkin sinulle! :)

Ja mä tiedän naisia ketkä kuvittelee itselleen juuri tuollaisia raskausoireita kuten nännien tummuminen, rupesi jo kävelemäänkin takakenossa kun kuvitteli olevansa raskaana. mutta jos epäilet olevasi raskaana niin mene ihmeessä lääkäriin, ihana yllätyshän tuo olisi :)

...sillä joillain ihmisillä vain ei virtsaan heti erity tuo hcg vaikka raskaana olisikin. Pyydät seerumista tarkan hcg määrityksen ja se kertoo täysin luotettavan tuloksen. Lääkäri ei osaa sanoa juuta eikä jaata vaan määrää saman asian. Vasta rv 6-7 aikaisintaan voi esim. ultrassa nähdä pienen sykkeen, ehkä jopa hieman aiemmin ruskuaispussin, mutta halvemmalla pääset, jos käyt otattamassa tuon verikokeen.

Itselläni nuo rintojen muutokset ovat tulleet pian plussan jälkeen, mutta on myös ollut plussa, jolloin ei niitä tullut (meni kesken rv 8), joten jokainen raskaus on kovin yksilöllinen.

vuodosta.. ensimmäisessä ja toisessa raskaudessa mulla tuli pari pv jonkinlaista vuotoa, joka sitten loppui, se tapahtui jossain siinä kp 24/25, oli ilmeisesti kiinnitysvuotoa. Kolmas raskaus meni sitten kesken, ja siinä tiputtelin vähän väliä alusta asti.

Joten testiin vaan ja asia selvennee...

Alkuperäinen kirjoittaja sekä että..:
Ja mä tiedän naisia ketkä kuvittelee itselleen juuri tuollaisia raskausoireita kuten nännien tummuminen, rupesi jo kävelemäänkin takakenossa kun kuvitteli olevansa raskaana. mutta jos epäilet olevasi raskaana niin mene ihmeessä lääkäriin, ihana yllätyshän tuo olisi :)

Ja mitenköhän ihonvärin selvän muutoksen voi kaksi ihmistä vain kuvitella? Pahoinvoinnin kuvittelun ymmärrän kyllä mahdolliseksi. Toisekseen minulla on jo kolme lasta joista jokaisesta on raskausoireina ollut nuo samaiset nännimuutokset.
Kysymykseni oli lähinnä kokemuksista että voisiko testi vielä muuttua plussaksi minun tapauksessani koska ilmeisesti raskaushormonin kertyminen elimistöön on yksilöllistä.
Taitaa nuo sinun esimerkki naisesi olla "hieman" liioiteltuja..

Alkuperäinen kirjoittaja ap*:
Alkuperäinen kirjoittaja sekä että..:

Ja mitenköhän ihonvärin selvän muutoksen voi kaksi ihmistä vain kuvitella? Pahoinvoinnin kuvittelun ymmärrän kyllä mahdolliseksi. Toisekseen minulla on jo kolme lasta joista jokaisesta on raskausoireina ollut nuo samaiset nännimuutokset.
Kysymykseni oli lähinnä kokemuksista että voisiko testi vielä muuttua plussaksi minun tapauksessani koska ilmeisesti raskaushormonin kertyminen elimistöön on yksilöllistä.
Taitaa nuo sinun esimerkki naisesi olla "hieman" liioiteltuja..

Tällä kyseisellä naisella myös nännit tummuivat eli kuvittelu meni hyvinkin pitkälle.. Ehkä kyseessä oli joku hormonijuttu, ehkä sullakin. Toisaalta jos sulla on lapsia niin luulisi näiden oireiden sitten olevan oikeita eikä kuviteltuja. Olet nähtävästi päättänyt että raskaana olet joten Onnea raskaudesta.

Hyvänen aika sentään. En ole päättänyt olla raskaana sen enempää kuin sinä päättänyt että en ole raskaana. Kunhan kokemuksia kyselen jos jollakulla on vastaavaa tilannetta ollut. Ja hormonitoiminnan heilahtelua itsekin eniten epäilen.

Mun tutulla oli sellainen häiriö, ettei sitä hcg:ta erittynyt virtsaan lainkaan, joten kotitestit näytti aina negaa. Rv 17 hän meni verikokeeseen ja kuis ollakaan, oli raskaana.

Mutta jokatapauksessa raskautesi on erittäin epätodennäköinen. Tiedän kyllä, että joillakin naisilla on menkat läpi raskauden, mutta se, että raskaustestikin näyttää sen lisäksi negatiivista, on aika varma merkki siitä, että et ole raskaana.

Hormonimuutokset voivat aiheuttaa noita ihon tummumisia ja muita.

Uskoisin kuitenkin enemmän siihen negaan testiin kuin muihin merkkeihin.

Menkat tullu ja miinusta näytti testi ja silti raskaus oireita. itellä gyne keskiviikkona niin silloin saan varmuuden, mutta luulen kuvittelevani tai että oireet johtuvat jostain muusta.

Mulla on edelleen sama tilanne. Mysteeri kertakaikkiaan.

Tamtam; Tulethan kertomaan mitä lääkärissä selvisi. Kerron sitten myös oman tilanteeni heti kunhan saan selvyyden tähän!

Turhaa on totta tosiaan, mutta onhan asioista mukava spekuloida "kohtalotovereiden" kanssa. Oletko sinä käväissyt "Klinikalla" lukemassa viestejä "Mikä mua vaivaa kun...." se se vasta järjetöntä on.

kerron oman tarinani.. elikkäs.. epäilen olevani raskaana. On nyt ollut oireita, kova rintojen arkuus, vessassa ravaaminen vähän väliä, ruokahalun mieletön kasvaminen, tiettyjen esim. kahvin aiheuttama etova olo. Yleensä juon kahvia päivittäin noin 3 kuppia nyt en ole saanut alas yhtäkään lähiaikoina. Koko ajan myös mieletön väsymys päällä vaikka olisi nukkunut kuinka pitkät ja hyvät yöunet. silti voisin päivisin töiden jälkeen nukkkua piiiitkiä päikkäreitä :o
Ehkäisynä käytän pillereitä mutta myönnän että välillä on unohtunut.. ja ottanu myöhässä pillerin eli "vahingon" sattuminen hyvin mahdollista.

Kiertoni on nyt siinä vaiheessa että liuskan viimeisen pillerin otan viikon päästä maanantaina ja siitä sitten muutama päivä niin pitäisi kuukautisten tulla.. tai sitten ei :o

Ostin viikonloppuna cittarista semmosen halpis raskaustestin ja tein sen illalla ja näytti negativiista.
Epäilen kuitenkin vahvasti olevani raskaana ..
Jos ostan uuden testin apteekista ja se näyttää negatiivista niin voinko todella luottaa siihen tässä vaiheessa kiertoa... jos oon raskaana niin näkyykö se vielä? :o

Meinaan huomenna aamusta soittaa terveyskeskukseen ja varata ajan lääkärille/gynelle jotta saan selville... mutta onko ihan turhaa vielä sinne soitella ja aikaa varailla kun ei menkat myöhässä vielä ole ollut??? :o

Alkuperäinen kirjoittaja oikeesti..?:
Kuinkas se hormoni joka ei erittynyt virtsaan näkyi sitten verikokeessa?

Joillain ei erity virtsaan hcg-hormoonia, mutta verikokeessa se sitten näkyy, eli vereen hormooni kyllä erittyy. Verikokeeseen siis, jos oireet jatkuu ja pissatesti näyttää negaa! Tai sitten odottelee vaan rauhassa, josko se testi muuttuisikin positiiviseksi. Omalla äidilläni näytti raskaustestit (pissa) pitkään negaa, kun minua odotti, lääkärissä vaan ihmeteltiin menkkojen puuttumista. Taisi olla 3-4 kuulla, ennenkuin lääkäri huomasi raskauden.

tiiitulle: äläpäs nyt hätäile... Jos sulla ois nyt raskausoireita (oikeita), se tarkottaisi sitä että raskauden ois pitänyt alkaa edellisessä kierrossa. Silloin taas raskaustesti sen jo näyttäisi. Jos taas oisit vasta tässä kierrossa tullut raskaaksi, niin testin voit tehdä silloin, kun menkat on vähintään päivän myöhässä. Teoriassa ovis on 2 viikkoa ennen menkkoja (siis luomukierrossa, normaalilla kierron pituudella). Näin ollen olisi hedelmöittyminen tapahtunut pari päivää sitten (jos siis odotat menkkojen alkavan reilun viikon päästä), eikä munasolun kiinnittyminenkään olisi vielä tapahtunut.

Yhteistyössä