Raskaana vai ei

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Desperate housewife*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tiitulle, syöt pillereitä edelleen, vaikka epäilet olevas raskaana? Eikös jo paketissakin lue, että jos epäilet raskautta, tulisi pillerit keskeyttää mahdollisten kehityshäiriöiden yms/tms. takia? Näin ainakin mulla luki, ja myös lääkäri näin neuvoi reseptiä kirjoittaessa, sama apteekissa kun pillerit hain.

Lopeta hyvä ihminen nyt ne pillerit, käyttäkää kumia ja odotelkaa menkkoja, tehkää testi JOS/kun menkkoja ei näy...

Itselläni aikalailla samanlainen tilanne kuin tiitulla ^^ paitsi että otan viimeisen pillerin liuskasta tän viikon torstaina.
Epäilen erittäin vahvasti olevani raskaana. vai onko tämä vain mieleni temppuilla ja "oireet" haluttuja.
Töissä jouduin tänään taas koko ajan juosta vessassa ja rinnat niin arat. Valkovuoto on myös lisääntynyt ja välillä ollut vähän rusehtavan tapaista.hhhmm.
Joku puhui testistä jonka voisi tehdä 4 päivää ennen menkkoja mahdollista alkamista? onko tämmöinen todella mahdollista?

itse odotan lasta ilmeisesti, kävin toki lääkärissä mutta siellä sanottiin, että voi olla raskaana, lapsi tulisi huhtikuussa, niin ne sanoi siellä. Mulla on ollut menkat myöhässä ja testi näyttää että lapsi tulossa :) Mutta en tiedä ollenkaan olenko valmis pitämään kun itse täytän 17 tässä näin, mutta onneksi ennenkuin lapsi tulee jos tulee. Pahoinvointia on ollut runsaasti, nyt vähentynyt. Välillä on turvonnut olo ja sitten taas tein testin ja näytti että odotetaan sitä vauvaa.. En oikeasti usko että odotan, mutta menen lääkäriin taas huomenna kun kehotettiin että mennään. Sitten saadaan kuulemma varma tulos :) Millon te kerroitte odottavanne lasta ja kenelle kerroitte? Itse en ole kertonut kenellekkään enkä edes sitä että menin lääkäriin. Tosin äidilleni kerroin meneväni lääkäriin kun on ollut pahoinvointia. Tosin eihän minun vanhemmat uskoisi mitään että olen raskaana kun äitini saa toisen lapsen huhtikuussa, eli minun siskon. Tosin minun tuleva pikkusisko tulee alkukuussa.. Karmaisevaa, saan siskoni samana kuukautena niinkuin minä ehkä odottavan lapseni!

ingg -
Miten meni tänään lääkärissä? testattiinko raskautta pissatestillä vai verikokeella? itelläni on nyt 4 päivää menkat myöhässä ja oon menossa perjantaina lääkärille varmistamaan asiaa olenko vai enkö..
mietin vaan että miten se tehdään ymsyms. ihan ulapalla asiasta

snoop:
Hyvin meni, testattiin minulla verikokeella.
Nyt sitten on varmaa, että lapsonen tulee :)
Luin wikipediasta, että verikokeella ei saateta saada varma tulos, mutta
kun muutkin testit ovat näyttäneet että lapsi tulossa, niin kyllä se on :]
Nyt pitäis saada aikaiseks kertoo muillekkin kuin kavereille..

ing-

Oikein oikein oikein suuret ja lämpimät onnittelut sinne <3

kauan jouduit odottamaan tulosta? :/
apua...

Ootko saanu pähkäiltyä miten asian kerrot? miten isä? onko kuvioissa..?

toivotan Ingille voimia tulevaan. Muistathan että tämä muuttaa nyt elämäsi kokonaan... Olet vasta aikuistumassa. Oletko edes itsenäistynyt vielä? Muista että äitisi saa myös vauvan joka vaatii hoivaa ja huolenpitoa. Hän ei ole sinua auttamassa niin paljon ja sinun täytyy pärjätä. Toivottavasti lapsen isä on kuviossa mukana, jotta pärjäätte. Itse sain esikoiseni kun olin 18. Asuin vielä kotona. Minulla oli vanhemmat auttamassa koska ei ollut lapsen isä mailla eikä halmeilla.... Kadun vieläkin joka päivä etten voinut tarjota lapselleni ihanaa lapsuutta. Vaikka kuinka yritin aikuistua niin en onnistunut siinä. Äitini hoiti lastani kun minä kävin koulua, juoksin baareissa ja ties mitä... Nyt tyttäreni on jo 8-vuotias. Ja vasta muutama vuosi sitten tajusin minkälainen äidin kuuluu olla.

Minä olen nyt tämän päivän ollut vain kotona "sairastelemassa". Asun vielä kotona, niin se on aikas hankalaa, ja lapsen isä ei ole tiedossa, eli tekisi mieli käydä kaikki äijät läpi ketkä asuu kaupungissa.. En tiedä yhtään miten selviän, mutta toivotaan nyt jotenkin minun pärjäilevän. Tänään yrjösin ekaa kertaa vessassa raskauden aikana, se on siis yleistä. (aivan varmasti on). Asun tällä hetkellä omassa asunnossa silti, mutta opintojen takia. Olen silti menossa jouluksi tai ennen joulua taas äidin ja tulevan pikkusiskoni luokse asustelemaan.. Pakko myöntää, että hirvittää vähän tämä äidiksi tulo. Minähän olen itsekkin vielä lapsi :D Äitini oli 19 kun sai minut ja aina valittelee minulle, että " Ei olis pitänyt sillon isäs kanssa hankkia lapsia vielä, sinäkin olisit vielä peruskoulussa jos olisit tullut vähän myöhemmin, hanki sitten lapsia aikaisintaan 30 vuotiaana " Tai jotain, olin sillon just lopettanut peruskoulun, mutta nytten kun miettii asiaa, ymmärtää erityisen hyvin mitä hän oli tarkoittanut sillä, että " Isä kannattaa olla tiedossa ", minullahan ei ole lapselleni isää tiedossa. Suunnittelin, että kerron lapsesta äidille huomenna, tänään olisi jo myöhäistä, luultavasti itsekkin jo nukkumassa.

Annan karun neuvon ja pahoittelen jo etukäteen... Mutta tee raskauden keskeytys. Pelastat sillä kahden elämän. Lapsia ehdit saada, rakastamasi miehen kanssa sitten kun on se oikea aika olla ÄITI.

Ingan tilanne mullakin alkoi nyt huolestuttamaan.... Toivottavasti äitis osaisi sua neuvoa ja auttaa asiassa. Äidiksi tuleminen on 24/7 loppuelämäsi ajan. Se tuo mukanaan niin vaikeita kuin ihaniakin aikoja. Mutta muistan selvästi vielä kun pojalla oli paha koliikki ekat 3kk ja en nukkunut ainuttakaan yötä kunnolla. Mies oli pelastus ja pystyimme jakamaan vastuuta ja toinen sai edes välillä hengähtää. En olisi koskaan, en koskaan voinut kuvitellakkaan pärjääväni ilman miestäni. Itse olin tuolloin kuitenkin jo 21-vuotias mutta silloinkin tuntui että olen itsekin niin nuori... Lapsi on ihana siunaus. Mutta oikeassa elämän tilanteessa. Tiedän että on paljon äitejä jotka päättävät pitää lapsen. Mutta useimmilla kenet tunnen, on jo ikää sen verran ja elämän "vietit" eletty että se kotona oleminen tuntuu järkevältä. Kun oma villi nuoruus on taakse jäänyttä elämää niin sitä ei tarvitse alkaa elämään silloin kun on vauva talossa. Voisit ihan hyvin Inga olla vielä nuori ja elää nuoruuttasi. Käydä baareissa, tavata uusia ihmisiä, käydä ulkomailla jne jne... Kun vauva tulee, se ei ole pitkään aikaan mahdollista. Ja koska olet sitten äiti, niin ei ole koskaan enään mahdollista elää nuoruutta uudestaan. Se on sitten jo taakse jäänyt mahdollisuus.

aika kovia kommentteja saanut Ing-. Olen kyllä samoilla linjoilla edellisten kanssa. Elä ensin elämääsi ja sitten ehdit perheen perustaa... En voisi kuvitellakkaan että oisin itse saanut lapsen nuin nuorena. Kun välillä tuntuu että tässä kolmekymppisenäkin vielä itseään etsii... Mutta voimia matkaan, mitä tahansa päätätkin.

en käynytkään täällä päivällä.

Olenhan minäkin suunnitellut tuon yhden yön aikana sitä sun toista, eli kaikkea.
Isäkin on nyt kuvioissa mukana ja suostuu tekemään kaiken lapsen hyväksi, mutta kun mainitsee abortin alkaa jätkä karjumaan: " ET TEE SITÄ! KYLLÄ SIITÄ SELVIÄÄ, KEVÄÄLLÄ JÄISIN KUITENKIN KOTIIN, KÄVISIN VAIN PARILLA LUENNOLLA. " Ja kaikkea, ettei saa tehdä aborttia. En minäkään tunne moilamailanen, en minäkään uskoisi että lasta odottaa, niinkuin jo olenkin kertonut, en edes halunnut lasta.. Mutta jos tekee jotain sitten, vaikka antaa lapsen pois, olisi se kyllä vähän ankeaa. Ainakin minä masennuin kun ei kenellekkään käy mitä minun päässä liikkuu. Miten sitten koulut käy kun lapsi hoidettavana? Äitiäkään en saanut kiinni tänään, isäpuoli vastasi puhelimeen, että äiti on sairaalassa, minä taas järkytyin enkä kertonut mitään. Kertoisin äidille kunhan pääsisi joskus sinne kotimaahan, onneks pääsin kaverilla koneelle taas, asunhan melkein hänellä.
Noh, isä ainakin on suostunut auttamaan lapsen hoidossa. Vaikeaa, miten nämä opinnot sujuu jos lapsi mahassa? Kävin tosiaankin tänään jo opiskelemassa, huomenna ainakin menen, ei ole pahoinvointiakaan ollut. Jospa tämäkin tulisi ulos ennen aikojaan... Ei tartteis mitään tehdä itsekkään. Kyllä minä jotenkin selviän, vain on vaikea pysyä poissa nuoruudesta, kuten voitte arvata.

Se on niin helppoa miehen möykätä, että älä tee aborttia, kun sinä se kärsit raskauden ja synnytyksen ja viime kädessä kuitenkin olet vastuussa vauvasta. Itse en missään nimessä sinun tilanteessasi rupeaisi lasta tekemään (en edes adoptioon). Siinä on oma ja lapsen elämä helposti pilalla. Päätös on sinun, ei lapsen isän.

mieti nyt :
en minä edes lasta tehnyt, se tulivain kun kavereiden kanssa juhlittiin, selvä se. En edes haluaisi odottaa lasta tai muutakaan, tarpeeksi paljon aikaa menee koirien tulevien pentujen kanssa.
Huomenna lääkääriin taas joka tapauksessa, sitten minäkin häippäsen täältä palstalta..

Alkuperäinen kirjoittaja ing-:
mieti nyt :
en minä edes lasta tehnyt, se tulivain kun kavereiden kanssa juhlittiin, selvä se. En edes haluaisi odottaa lasta tai muutakaan, tarpeeksi paljon aikaa menee koirien tulevien pentujen kanssa.
Huomenna lääkääriin taas joka tapauksessa, sitten minäkin häippäsen täältä palstalta..

ei se niin vaan "tule". Kyllä siihen kaksi tarvitaan että sellainen tehdään :D Noh, jokatapauksessa päätös on sun.

Minäkin rohkesin kirjoitttaa tänne.. ollaan yritetty vaavia kohta kaksi vuotta ja nyt ensimmäisen kerran tuntuu siltä että jospa?? lämpö noussut 37.6 ja koko päivän vatsassa tuntunut painon tunnetta.. mahdollinen hedelmöittyminen 22pv tätä kuukautta joten milloinkahan sitä tohtisi tehdä testin.. ei haluaisi pettyä jälleen. Ja onko muilla plussanneilla ollut tällaisia tuntemuksia??

Tein testin ma- aamuna (Predictor) negatiivinen. Tein toisen testin ke-iltana (Clearblue) hyvin epäselvä plus.. menin apteekkiin ja ostin Predictorin, ja selvä nega..
Taidan mennä verikokeeseen.. Niin ja menkat myöhässä jo viikon..

Yhteistyössä