Raskaana vai hormoniongelmia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Liinu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Liinu"

Vieras
Auttakaas nyt ihmistä hädässä. Minulle tehtiin lääkkeellinen abortti tammikuussa, tarkemmin 14.-16.1 tapahtui kaikki. Aloitin niinkuin käskettiin pillerit ja seuraavat menkat tulivat 9.2. eli 23 päivää pillereiden aloituksen jälkeen, siis 2 päivää pillereiden loputtua. Tämän jälkeen päätin aloittaa pillerit jo maanantaina torstain sijaan, aloittaen ne jo 11.2. eli 3 päivää aikaisemmin kun olisi kuulunut.

Nyt olen syönyt yhden levyn pillereitä ja jatkoin heti perään toisella levyllä, josta vielä sunnuntaihin asti pillereitä jäljellä. Nyt olen ollut muutaman päivän kipeänä, kuumeinen ja kurkku todella kipeä, sekä oksentanut välillä. Mielialat ovat muutaman päivän heitelleet ja itku on tullut milloin mistäkin. Nyt pelkään olevani raskaana, vaikka pillerit olen syönyt täysin niin kuin on kuulunut! Mitään välitiputtelua ei ole tullut nyt, tänään tosin alkoi pieni ruskea tuhru, hyvinhyvin huomaamaton, huomaa lähinnä pyyhkiessä.

Voisiko tässä nyt olla kuukautisten pois jäännille jokin hormonaalinen selitys? Mitään raskausoireita ei ole, ei arista rinnat, eikä ole muuten paha olo, muuten kuin nyt kipeänä ollessani. Stressiäkin on ollut, kun äitini joutui kaksi viikkoa sitten sairaalaan ja löydökset eivät olleet silloin miellyttäviä, onneksi ennuste nyt jo parempi. Vaikuttaisiko myös stressi asiaan? Stressannut olen äitini lisäksi myös omaa työttömyyttäni, sekä mieheni ensimmäistä ulkomaantyömatkaa (kestää yli kuukauden, on pari viikkoa nyt ollut)... Ja nyt stressaa vielä tämäkin!