raskaana vai kuvittelenko?

  • Viestiketjun aloittaja jännittäjä82
  • Ensimmäinen viesti
jännittäjä82
Kirjoittelen ensimmäistä kertaa tänne, olen toki seurannut jo jonkin aikaa keskustelua täällä päin. Menkat viikon ja 4pv myöhässä.Lasta yritetty kaksi vuotta turhaan. Nyt jännittää niin paljon etten uskalla tehdä testiä, pelottaa ehkä enemmänkin pettymys jälleen jos vaikka ovatkin myöhässä mm.stressin takia. Ala mahaa ja selkää nipistelee,mahaa vihloo monesti päivän aikana, olo on muutenkin outo...millaisia oireita teillä on alkuraskauden aikana?entä onko kellekkään yhden testin tekeminen näin vaikeaa,muuta kun itselleni? :)onnea kaikille yrittäjille.
 
Suz
Mitäs jos perustettaisiin tästä ketjusta sellainen vauvahaaveilijoiden oireketju, johon saisi kirjoitella kaikki raskausoireita epäilevät? Eli ei siis tarvitse kuulua mihinkään viikkoketjuun tai muuhunkaan kejuun, vaan tänne saa tulla pohtimaan, onko raskaana vai kuvitteleeko vain.. Muistakaapa sitten myös tulla kertomaan jos plussaatte! :)

Mulla on kp 32/28 ja tein tänään testin Pregent stickillä, joka näytti negaa.. Oireita on ollut alkuviikosta lähtien mm. jatkuvaa alavatsan nipistelyä ja rintojen arkuutta, jotka ei ole ennen menkkoja ikinä olleet näin pitkään kestäviä tai kovia kipuja. Lisäksi maha on ollut sekaisin ja jotkut hajut ovat todella etovia.. Negatesti kyllä harmittaa mutta toivotaan että testasin kuitenkin liian aikaisin ja nega muuttuisi plussaksi!
 
ohikulkija
Minulla on ollut alavatsan nipistelyä, oksettava sekä väsynyt olo, vatsa todella löysällä, janottaa ja pissattaa jatkuvasti, niin ja rinnat kipeät turvonneet ja arat..

eiköhän tuossa ollut kaikki :) kuukautisten alkamiseen viikko, sitten vasta testailemaan jos ei ala kuulumaan. Ehkä tämä on vain stressiä, mutta tiedä häntä!
 
Hennis
Kuinka pian voi raskaustestin tehdä? Täytyykö odottaa seuraaviin kuukautisiin asti ja jos ei menkkoja kuulu niin tehdä testi, vai miten pian testin voi tehdä? En malttaisi odottaa seuraaviin menkkoihin asti, mutta taitaa olla turhaa niitä ennen testiä tehdä???
 
sarina
Testin voi tehdä silloin kun kuukautisten pitäisi alkaa. Itse olen aina tehnyt niinä päivinä kun menkkojen pitäisi alkaa ja plussaa näyttänyt jo kaksi kertaa elämässäni=). Mutta mulla on kuukautiset olleet tosi säännölliset. Jos jaksaa esim. oottaa muutama päivä siitä kun menkkojen pitäisi alkaa (jos menkat epäsäännööliset )niin parempihan se. Tarkoititko hennis että testin tekoa pitäisi odottaa vielä yksi kierto? siis ei tarvii, eli tee testi jos menkat ei ala tai ovat pari päivää myöhässä. JOs ei plussaa näytä vaan menkat edelleen myöhässä niin uusi testi esim. viikkoa myöhemmin siitä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa.
 
Anne
Moi.


Lopetin pillerit 3 viikkoa sitten, syötyäni niitä 3 kuukautta. Menkat tuli normaalisti, mut 2 viikkoa menkkojen jälkeen alko uusi vuoto, joka kesti 4 päivää. Siitä lähtien on ollut tällaista oireilua, rinnat kasvanu tosi paljon, aristavat. Vessassa juoksu on ainakin kolminkertaistunu, maha ollu sekasin. Alavatsassa on ollu kramppeja, ja valkovuoto on todella runsasta. Tein Apteekin testin eilen, kp 25/28, tulos negatiivinen.

Eli, muut oireet kyl viel vois laittaa alkavien menkkojen piikkiin, mut tuo lisääntynyt virtsaamisen tarve nyt vähän kyl askarruttaa... Et olisko kyse sit siitä ettei HcG:tä (vai mikä se nyt olikaan...) olis vielä tarpeeks näyttämään plussaa?!?!?

Mitä ootte mieltä? (Tää ketjuidea oli muuten hyvä...)
 
vilma
Mulla kävi sellainen homma, et lasta yritetty enemmän ja vähemmän 8kk. Nyt sitten ei menkkoja kuulunu ja tein testin kun menkat oli yhden päivän myöhässä (kierto ollu 3kk säännöllinen). Testiin tuli haalea viiva. Tänään uusin testin (menkat neljä päivää myöhässä) ja haalea viiva vähän tummempi.

Mulla oireet aika laimeita. Pissittää kyllä aika usein ja mahassa tuntuu oudolta mut ei satu. Hajut haistan voimakkaasti, enkä voi sietää sillin hajua. En kyllä ole koskaan sillistä tykännytkään. Väsynyt olen myös.

Nyt sitten jännäilen huomista kun meen käymään TK:ssa, et mitä sanovat.Toivottavasti kaikki hyvin.
 
vilma
Molemmat testit tein sillä ""Apteekin oma raskaustesti"" - nimisellä testillä. On vähän hölmö olo kun ei vielä todeksi osaa aatella.

Sairastin vuosi sitten munasarjatulehduksen, joten mulla on suurempi riski et se olis kohdunulkopuolinen, mut toivotaan et ei. Työt jatkuu taas huomenna, niin ompahan jotakin saanut lomalla aikaan ;) Rentoutuminen auttoi.
 
Minä
Mullahan niitä löytyy: kauhea väsy, maha sekaisin, mahaa nipistelee ja vihloo, huimausta, huono olo aina välillä, FINNEJÄ!!!, flunssamainen olo, outoja hajuja, päätä särkee, iskias-kivut, nälkä ja samalla ruokahaluttomuus, jano...jne jne...
 
FOX
ONNEA Vilma !! haalea viiva ON + !!!!
noista testeistä sen verran että kyllä se haala näkyy joskus myös jo 4-2 pvä ennen kun menkkojen pitäis alkaa. Kaverilla kävi just niin apteekkarin testillä ja on jo pitkällä raskaana ,
Itellä tuli maalari just taloon ryminällä ja vielä 4 pvä etuajssa.. mutta ei lannistuta! kiva ja hyödyllinen ketju,tsemppiä kaikille kohtalotovereille!!
 
hipsu
moi!
Just tätä palstaa etsin, ku ei oo oikeen selvää käsitystä mitkä on raskauden oireita. Ekat menkat pitäis alkaa ti tai ke ja jännittelen täs niitä.
Jonkun näkösiä oireita kai on ollu mm koko ajan saa rampata pissalla ja kuuma tulee tosi helposti. Tosin voihan nää kai olla myös pillereiden lopettamisesta johtuvia oireita.. Mitää kuukautisten alkuun liittyviä oireita ei oo vielä ollu. Niin, onpahan kans kaikenlaisia oireita mitä pitäis seurata. Ite ajattelin yrittää ottaa tän vauvaprojektin mahdollisimman rauhallisesti eikä turhia ressata. Helppo sanoo ku oon just sellanen stressaaja.. Lähinnä yrittää olla liikaa innostumatta vielä näin alussa.
 
minäkin
Heips! täällä kanssa yksi ""oireilija"".mulla rinnat arat,pari päivää sitten vihlo mahaa oudosti,eilen ikkunoita pesiessä oikealta puolelta vihlaisi välillä,pahaa oloa ei ole ainakaan vielä..menkat pitäisi alkaa ihan jo tänään jos on alkaakseen koska väliä on jo 41 päivää!normaalisiti pillereiden lopettamisen jälkeen väli ollut 40 päivää.ei vaan uskalla tehdä vielä testiä,sillä tein 15 päivä testin ja negaa näytti(olin vähän hätäinen)...nyt vaan odotellaan ja ilmoitellaan!
 
jännittäjä82
huomenna menen sitten tk:hon,saavat siellä tehdä testin. itse jännitän niin paljon ettei hermot riitä koti testiin. mulla on myös vessassa juoksu lisääntynyt huomattavasti,rinnatkin ovat arat.onko sillä muuten mitään väliä tekeekö testin aamu virtsasta vai miten? jos esim.tekee apteekin testillä,niin onko tulos luotettavampi jos sen tekee aamulla. en ole elämässäni jännittänyt näin, 2vuotta yritystä takana ja nyt ovat menkat eniten myöhässä mitä koskaan ovat olleet ja oireetkin ilmestyneet..peukkuja pystyyn!!!!! :)
 
Nuppu83
Iltaa kaikille! Olen uusi kirjoittaja tällä palstalla, mutta olen lueskellut näitä keskusteluja jo jonkin aikaa. Emme mieheni kanssa varsinaisesti vielä ole yrittäneet lasta, mutta olemme puhuneet lapsista ja niiden saannista paljon. Yhdessä olemme olleet 6-vuotta ja pillerit lopetin elokuussa 2004, jonka jälkeen oleme käyttäneet kondomia. Kiertoni tasautui jo muutama kuukausi pillereiden lopettamisen jälkeen 28-30päivään. Kuitenkin nyt tissini ovat olleet viikon kipeänä, väsyttää, tekee mieli syödä kamalasti, sillä jos en syö niin minua etoo ja kuukautiset ovat myöhässä, sillä nyt on kp34.

En tiedä pitäisikö odottaa vielä vai ostaa testi? Ehkä vain kuvittelen? Mitään kuukautis kipuja ei ole, selkä vähän jumissa ja kp30 vatsaa juili , joten luulin että kuukautiset alkaisivat mutta eivät alkaneet. Apua että jännittää ja pelottaa!
 
Nuppu83
Huomenta tai oikeastaan päivää! Vieläkään ei naistenpäiviä kuulu eikä näy. Taidanpa käydä apteekissa ja thdä testin huomen aamulla, jos mitään ei tapahdu. Aamulla se testi on kai järkevintä tehdä? Apua...mieskin on Brasiliassa, joten siitä ei mitään tukea, just nyt, mut onneks se tulee takasin 2.8!
 
Dee
Joo Nuppu83 suosittelisin lämpimästi testin tekemistä. Selvyyden saaminen helpottaa huomattavasti oloa suuntaan jos toiseen ;) Aamullahan se testi on varmasti luotettavin tehdä vaikka testien herkkyydestä ja raskauden kestosta riippuen niitä voi tehdä muulloinkin. Sun oireet kyllä kuulosti positiivisilta omaan olotilaani verrattuna (oon siis onnellisesti raskaana), mutta eihän sitä koskaan tiedä varmaks ennen kun testaa. Tsemppiä että tulos on mieleinen :eek:)
 
jännittäjä82
meillä testattiin jälleen negaa :( suuri pettymys, mutta ei yllätys. onhan tässä jo vuodet yritetty. pakko jatkaa vaan yrittämistä ja menkatkin alkoivat juuri. eli siis keskittymään taas harjoitteluun!!! peukut pystyyn myös teille muille :) ja nuppu83 tee ihmeessä se testi, ja kerrohan kuinka käy. olisi ihanaa että edes yksi testaisi plussaa. :)

 
Nuppu83
Kiitos tuesta!
Kävin ostaa testin nyt vaan ajatukset seikkailee siinä että testaisko jo tänään vai malttaisko mielensä huomisaamuun? Ostin sen yliopistonapteekin omantestin, en tiedä sit kuin luotettava. Tulen hulluksi!
 
minäkin
Heips! minäkin meinaan testata vielä tänään nyt on kp 42/40.tosin ostan kaksi testiä eli jos tänään ei näy plussaa niin sitten teen huomenna aamulla taoisen tai sitten vasta myöhemmin... oireet on kyllä vahvat...toivotaan parasta! ilmoitellaan!
 
Tine
Kiva ketju, toivottavasti kaikilla tulee plussaa! =)


Mulla ei pitäisi olla kuukautisia vielä muutamaan päivään, ja silti alkoi mietityttämään... Mulla on rinnat vähän arat, masussa nipistelee oudosti (ei siis sellaista mensukipua), ja koko ajan pissittää... Voihan se olla muutakin, mutta silti... Kerran aikaisemmin olen tämän kokenut, sen takia tulikin epäilevä olo. Ensimmäinen kerta päättyi kyllä keskenmenoon, joten liikaa en uskalla toivoa....

 
seilori
Mulla ei edelleenkään nyt 5+1 ole juuri minkäänlaisia oireita. No vähän nipistelee alavatsaa ja rinnat ovat just sen verran pinkeät kuin ennen menkkoja, mutta ei muuta. Ei ollut myöskään silloin kun testasin kp 29, ei mitään sellaista mikä olis antanut syytä arvella raskautta. Ajoituskin meni olevinaan pieleen muutamalla päivällä, mutta plussa tuli.

Tiedä häntä pitäiskö tehdä vielä uusi testi :). Liekö tämä tottakaan...
 

Yhteistyössä