raskaana vai kuvittelenko?

  • Viestiketjun aloittaja jännittäjä82
  • Ensimmäinen viesti
lydia
mulla on ollut menkat viikon myöhässä. alavatsakipuja on ollut ja tunnetta että menkat alkaa. välillä on myös etova olo. eilen sitten oli tarkoitus käydä se testi ostamassa, mutta jätin ostamatta kun luulin että menkat alko. vähäistä ruskeaa vuotoa tuli ja alavatsakivut oli voimakkaampia ja ruumiinlämpö oli vain 36,64. ajattelin että menkkojen viivästyminen johtui nyt sitten siitä että lopetin vasta pillerit ja ekoja luomumenkkoja odottelen. no, nyt menkat ei oo vieläkään alkanu. vuoto on edelleen aivan niukkaa ( sitä on jäänyt vessapaperiin pyyhkiessä pari kertaa). yleensä vuoto alkaa melko reippaasti ja on punaista. ja lämpö on yhtäkkiä kohonnut 37,1 asteeseen. onkohan vielä toivoa? huomenna tulee siskon lapset hoitoon koko päiväksi eli en pääse kaupungille apteekkiinkaan ostamaan sitä testiä... jännittää!!!!!!!
 
Tyttö84
Onnea teille kaikille odottelijoille.
Itse eksyin näille sivuille kun etsin netistä alkuraskauden ensioireista tietoa. Viime yönä olin ripulilla, aamupala (klo 14) :) rupesi yököttämään ja illalla tuli kovasti menkkamaisia nipistelyjä mahaan, vaikka menkkojen pitäisi alkaa vasta vajaan parin viikon päästä. Allakasta katsoin, että harrastimme seksiä 3:na peräkkäisenä päivänä, 13.,14.,ja 15. päivänä edellisten kuukautisteni alkamispäivästä.. Säikähdin siis ja tulin etsimään tietoa.

Minä ja kihlattuni asumme kyllä yhdessä, hän on valmistunut jo korkeakoulusta, yhdessä oltu 3 ja puoli vuotta ja suhde voi hyvin. Puhumme lapsista lämpimästi, mutta olemme päättäneett että vasta kun olemme naimisissa. Ehkäisemme kondomilla.

Jos olisin raskaana, se ei olisi minulle mikään hyvä uutinen.
Minulla on yliopisto-opintoja jäljellä vielä 4 vuotta ja vakaana aikomuksenani on valmsitua ja elää nuoruusvaihe täysillä ennen perhettä.
Aborttia en kuitenkaan enää kehtaisia tehdä, sillä tiedän että lapsi saisi meillä hyvän kodin.. MUTTA VASTA VUOSIEN PÄÄSTÄ!
En tiedä viitsinkö mennä edes tupakalla jos olisinkin raskaana :(

Voiko olla mahdollsita että viikon jälkeen hedelmöittymisestä nämä oireet jo olisivat?
 
...
Hei Aliina! Jaksamista päätöksesi kanssa. Uskoisin tietäväni, mitä käyt juuri nyt läpi - itsekin aikoinani saman kokeneena. Tunteet heiluvat laidasta laitaan, mietit teetkö sittenkään oikein, vaikka sisimmässäsi tiedät, että keskeytys on juuri nyt se oikea ratkaisu! Niin oli minullakin, itkin ja surin, vaikka tiesin ettei ollut vaihtoehtoja. Keskeytys ei ikinä unohdu, mutta sen kanssa voi elää. Minäkin olen joka päivä edelleen yhtä varma, että tein silloin oikean ratkaisun
Halauksia sinulle!

Ja anteeksi muut ketjuun kirjoittavat, tämä ei tietenkään liity aiheeseen, mutta ajattelin, että josko sanani edes hiukan lohduttaisivat Aliinaa vaikeana hetkenä

Kaikille toivojille, unelmoijille, haaveilijoille lähetän runsaasti plussa-tuulia :)

 
Nellie
Minäkin liityn tähän ketjuun uutena tulokkaana ;)

Unohdin ehkäisylaastarin kesäkuun alussa pois viikoksi(Teneriffan apteekista sitä tuskin olisi edes saanut,kun olimme avokkini kanssa lomalla...), enkä halunnut enää laittaa uutta kun ajattelin että annan kuukautisten tulla ja tasan tarkkaan juhannuksena tuli edelliset kuukautiset, jotka kestivät kuitenkin vain 3 päivää. Laastari oli kuitenkin ollut minulla vasta sen yhden viikon, joten ehkäisytehoa tuskin oli vielä kertynyt.
Sitä saakka olen sitten elänyt vuoroin pelossa, vuoroin iloisena. Oireita on, mutta johtuvatko mielikuvituksesta, sitä en tiedä. Vatsa on turvonnut (oikeasti, näytän siltä kuin olisin jo pitkällä raskaana!), rinnat, varsinkin nännit ovat arat, väsyttää ja vessaan pitää herätä yöllä. Vatsa on arka ja nipistelee. Viikko sitten vatsassa tuntui aivan kuin kuukautiset olisivat alkaneet, mutta ei. Etova olo on aina välillä ja olen todella hajuherkkä.

Tein Apteekin raskaustestin elokuun puolessa välissä ja näytti ihan vaaleaa viivaa, olisikohan nyt aika vielä uusia tai sitten menen lääkäriin ja selvitettän samalla sitten, mikä on vikana kun eivät menkat ala. Oireet kuitenkin viittaavat raskauteen, mutta voipi olla toiveajatteluakin kun olen jo alkanut hieman (salaa) innostua asiasta. Odotellaan, varaan luultavasti huomenna ajan niin saan varmuuden...
 
Tyttö84
Täällä vieläkin masun nipistelyä ja painon tunnetta mahassa, nukkuessakin tuntuu joten oudolta olla vatsallaan.

Menkat pitäisi alkaa ensi ti, mutta aion tehdä testin la aamuna sillä illalla olisia tarkoitus juopotella, enkä voi sitä hyvällä omalla tunnolla tehdä jos en ole tarkistanut sinä aamuna etten ole raskaana.
Me emme siis yritä lasta, ja kondomi pysynyt ehjänä.
Nyt vaan jo kaksi viikkkoa masu nipistelee ja pissillä hieman useemmin. Jos siellä vauva on tulossa niin tervetuloa vaan!
Jos haikara kumipuvun läpi puskee niin se lapsi todella haluaa tähän maailmaan jo :))

No, katsotaan miten menee.
Välillä toivon että en olisi, välillä toivon että olisin raskaana.
Todennäköisesti vaan kuvittelen mutta eihän sitä koskaan tiedä! :)
 
maybebaby
Hei kaikille,
olen joskus aiemminkin kirjoittanut tälle palstalle, mutta enemmänkin taustailen. Olen 28v ja vauvayritystä ollut nyt noin 5kk. Viime kierto venähti 42 päivään, koska ovista ei tapahtunut (kuumeen takia, sanoi gyne). No, tässä kierrossa bongasin ovislimat jo kp12, yleensä vasta kp15-17 (kiertoni on n. 31pvää), ja tietty oletin että kiertokin jää sitten lyhyemmäksi. Tänään on kuitenkin jo kp30, eikä menkkoja näy ei kuulu. Kaksi päivää ollut menkkamaisia kouristuksia ja nipistyksiä. Rinnat kipeähköt. Mutta ei mitään vuotoa, ei edes tuhrua, jota usein tulee jo tässä vaiheessa!! Jänskää siis jo aikalailla. Tänään aion testata, kun testit postissa saapuvat. Pitäkää peukkuja, tulen sitten kertomaan, miten kävi!
Kaikille paljon vauvasäteitä ********
 
Sandra
Vieläkö sinulla Kaisa on oireita? Jännät paikat rupeaa kaiketi olemaan käsillä. Oletko pystynyt olemaan testaamatta?
Meillä esikoisen yrittäminen alkaa ensi viikolla, kunhan saadaan nyt viimeinen tyhjennys alta pois...
 
Mie
No täällähän tätä osviittaa on! Mulla 5 pv myöhässä, mutta 2 negatestiä. Kannattaako vielä testata parin päivän päästä? Sanna ja Sinde, miten kävi? Olitte hieman samanlaisessa tilanteessa.
 
Nuppu83
Hei!
Kirjoittelin tänne joku kuukausi sitten, jolloin oli kp37, testi negaa ja mensut tuli. Tuolloin minulla oli menkkaoireitakin rintojen aristusta ja vatsanjuilimista.

Nyt kierto kp43 ja menkkoja ei kuulu. Kävin eilen lääkärissä tekee testin ja tänään saan tietää klo:12-13välillä olenko vai enkö. Oireista on väsymystä, oksetusta jota on jatkunut muutama päivä, valkovuotoa, ruokahaluttomuutta, issiastyyppistä selkäkipua ja raudanmaku suussa? Minulla ei ole minkäänlaisia menkkaoireita. Jännittää!
 
elle
Heippa!

On mukava lukea teidän juttuja, kun itsellä on sama ""pulma"". Eli kierto on nyt puolessa välissä, ja maha tuntuu ihan kummalta. Voiko olla mahdollista, että tällä hetkellä mahd. ovulaatio aiheuttais tän kumman tunteen, vaikka ennen ei oo koskaan tuntunu tältä?

Vatsaa jotenki juimii aina välillä, ja olen tunnistavinani muitakin kuvailemianne oireita... Grr.. tuskaa.. :) Onko mitään järkeä tehdä testiä jo nyt, vaikka menkkojen pitäisi alkaa vasta parin viikon päästä? Tsemppiä kaikille!
 
Anne
Joo.

Voi kun meillekin jo kohta alkais haikara koputella oveen...
Esikoinen on valvottanu jo kaks yötä kun on kipeenä, mut ei vaikuta asiaan- toinen olis tervetullu.

Onnea odotukseen!
 
GAiSa
En tiedä olevani raskaana, mutta jotain outoa tässä kierrossa nyt on; vatsa ollut kipeänä jo pari päivää, sillain nipistelee ja vihloo välillä. Ja lisäksi suolen toiminta on nyt jotenkin erilaista... Ilmavaivoja :/ KP26/27.
 
Anne
VIhdoiinkin plussaa!

En oo ees viittiny kirjotella tänne nyt lähiaikoina kun on tuntunu ettei millään ota onnistuakseen tämä leikkikaverin teko esikoiselle.

Tänään päätin hetken mielijohteesta tehdä testin. Kiertopäivistä kun ei voi päätellä mitään, ollut tosi sekaisin. 15-50pv. Mut tänään sit tein kuitenkin testin ja heti näytti tosi selvää plussaa! Ollut tässä vähän parisuhdeongelmiakin, joten tunteet vielä vähän sekavat...jospa se tästä. Plussaonnea kaikille muillekin!!!
 
Neiti 89
Hei! Täällä tuntuu olevan asiallista keskustelua aiheesta.
Olisiko teillä mahdollisesti tietoa, mistä muusta jatkuva nälkä ja pissi hätä voisi johtua kuin raskaudesta? Voisin syödä melkein heti kohta vaikka olisin syönyt mahan täyteen ja pissillä täytyy juosta normaalia useammin.

Menkat olis tulossa tällä viikolla, mutta mulla on ollut jo koko viime viikon näitä oireita. Testiä en ole vielä tehnyt. Vaikka testi näyttäisi mitä, on kait käytävä lääkärissä jos oireet ei helpota. Vai voiko tää olla vaan menkka oireita? Yleensä ei oo tälleen oireillu, ollu vaan hillitön makean nälkä. Vielä toivon etten olisi raskaana, sillä koen olevani liian nuori äidiksi.
 
NEGATIIVINEN TULOS
Hei! Täällä tuntuu olevan asiallista keskustelua aiheesta.
Olisiko teillä mahdollisesti tietoa, mistä muusta jatkuva nälkä ja pissi hätä voisi johtua kuin raskaudesta? Voisin syödä melkein heti kohta vaikka olisin syönyt mahan täyteen ja pissillä täytyy juosta normaalia useammin.

Menkat olis tulossa tällä viikolla, mutta mulla on ollut jo koko viime viikon näitä oireita. Testiä en ole vielä tehnyt. Vaikka testi näyttäisi mitä, on kait käytävä lääkärissä jos oireet ei helpota. Vai voiko tää olla vaan menkka oireita? Yleensä ei oo tälleen oireillu, ollu vaan hillitön makean nälkä. Vielä toivon etten olisi raskaana, sillä koen olevani liian nuori äidiksi.
Voi johtua esim. stressistä syöminen ja pissahätä esim. jostain tulehduksesta. kannattaa odottaa ja tehdä testi jos menkat ei ala ajallaan.

Itselläni on samoja oireita vessassa saan ravata parintunnin väliajoin ja nälkä on koko ajan. Menkatkin on myöhässä 5 päivää ja tuntuu alamahassa kokoajan et alkaisi mut ei ala. Tein 2 testiä ja kumpikin oli negatiivisiä. Kerran aiemmin on ollut myöhässä viikon ja johtui stressistä.

Olemme mieheni kanssa yrtittäneet lasta useamman vuoden, mutta turhaan. Nyt on kuitenkin erilainen olo kun aiemmin, mutta testi näytti negatiivista niin kaipa siihen pitää sit uskoa =(
 
Viimeksi muokattu:
tässä vastaus
ovulaation ja kuukautisten välisenä aikana naisella on huomattavasti suurempi energiankulutus. Tästä johtuu nälkä ja se, että makeaa tekee mieli jos ei ole syönyt päivän aikana kunnon aterioita. Pissahädästä en osaa sanoa, mutta itsellä on sama juttu ja alkaa n. viikko ennen menkkoja. Pissittaa jatkuvasti ja vatsa on sekaisin.
 
nuori
Olen täyttämässä vasta 17 vuotta. Minusta on alkanut tuntua että voisin olla raskaana.. Alamahaani pistelee, huono olo(oksensin yksi ilta tässä), väsyttää, mahaa turvottaa ja maha on löysällä. Mielialani vaihtelevat usein. Rinnoissani en ole kuitenkaan tuntenut minkäänlaista muutosta.
 
nippa
Minulla menossa kp 42. Kuukautisia ei ole kuulunut, alavatsaa on nippaillut kaksi viikkoa ja nyt muutaman viimeisen päivän aikana ovat nännit olleet kosketusarat. Eilen tein clearbluen digitaalisen raskaustestin aamupissasta, joka näytti tuloksen ei raskaana. Tikutin ensimmäistä kertaa elämässäni ovulaation tässä kuussa ja se oli kp 21 eli munasolu on irronnut ilmeisesti kp 22. Ovulaatiosta on siis kulunut tänään jo 20 päivää. Luin jostain, että ovulaatio voi olla myöhässä, mutta ovulaation ja kuukautisten välinen aika on aina 12-16 päivää. Mitä ihmettä? Voinko siis olla raskaana, vaikka testi näytti negaa? Vai onko mun kropassa jotain todella pahasti sekaisin?? Osaako kukaan kokeneempi tai viisaampi neuvoa?
 
kuvittelisin
Minä olen ymmärtänyt, että jos raskaustesti näyttää negaa, niin siihen on luottaminen. Eli jos raskaushormoonia ei ole veressä, niin sitä kertakaikkisesti ei ole. Eli negatesti on luotettava.
 

Yhteistyössä