Raskaana, voiko mennä jumppaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuin ekaa odottaisi.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuin ekaa odottaisi.

Vieras
Tein positiivisen raskaustestin viikonloppuna. Viikoilla viisi mennään ja väsymys on ankara. Silti tekisi mieli liikkua, koska olo alkaa olla nyt jo turvonnut. Kyseessä toinen raskaus. Minulla on elixia jäsenyys, enkä muista enään mitkä olivatkaan liikuntaa koskevat säännöt raskausaikana. Saako tässä alussa tehdä aerobista liikuntaa huoletta? Siis semmoista, joka ei koettele vatsalihaksia rajusti. Tänään olisi Elixiassa illalla voimatotalstep ja kovasti tahtoisin mennä. Mielipiteitä?

Huh, kiitos huojentavista vastauksistanne. Onk kuitenkin niin, että vatsoja täytyy yrittää vältellä kaikin tavoin, vai saako tehdä esim poikittaisia turvallisesti?

Mä en ymmärrä näitä juttuja... Miettikää entisaikoja, kun naiset tekivät kotona kaiken työn, olivat maataloustöissä viimeiseen saakka mukana... Minulle eräs mummo joskus sanoi, että ei se lapsi tule sieltä ennen aikojaan pois jos ei ole niin aika, sama vaikka hyppäisit talon katolta..

Vatsojakin saa tehdä ihan just niin kauan, kun ne tuntuu hyvältä. Mä kävin pumpissa johonkin raskauden puoliväliin asti, sitten tuli maha eteen tietyissä liikkeissä ja vatsat alkoi tuntua ikäviltä.

Huh, kiitos huojentavista vastauksistanne. Onk kuitenkin niin, että vatsoja täytyy yrittää vältellä kaikin tavoin, vai saako tehdä esim poikittaisia turvallisesti?

Itse en muistaakseni mitenkään vältellyt vatsalihasliikkeitä, koska kävin ihan normijumpassa loppuun saakka. Toki vatsa on jossain vaiheessa tiellä = )
Kun vatsa- ja selkälihakset ovat hyvässä kunnossa, niin synnytys on helpompi ja palautuminen nopeampaa. Ei niitä kannata kokonaan jättää pois.

Yhteistyössä