raskaanako vai muuten vain kummallinen kierto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ninp

Uusi jäsen
03.04.2011
1
0
1
heippa,

en tiedä onko tämä oikea paikka kysellä tällaista, joten pahoittelen jos olen väärällä alueella :confused:

mulla on ollut ehkäisykapseli nyt kuudetta vuotta..muistaakseni kyse oli 2 tai 3 v. kapselista, mutta koska en ole yrittänyt raskautua mitenkään aktiivisesti, en ole sitä saanut aikaiseksi poistattaakaan :ashamed: ..kuukautiset loppuivat kapselin laittamisen jälkeen eikä sen jälkeen viiteen vuoteen kuulunut menkkoja ollenkaan..nyt kapseli on ollut n. 5,5 vuotta ja tossa helmikuussa alkoi menkat ekan kerran taas..eli 23.2 alkoi melko runsaina ja kesti 5 päivää..ja pms-oireet oli niitä ennen myös aika voimakkaat, mutta menkkojen alettua hellittivät..tästä meni sitten 15 päivää ja 10.3 alkoi taas menkat..taas olivat melko runsaat ja kesti sen viitisen päivää. Mies tuli työmatkalta seuraavana päivänä ja siitä eteenpäin (11.-21.3) melkeen pari viikkoa tuli harrastettua seksiä aika useasti, kunnes taas lähti reissuun..nyt kun tämä mun kiertoni on niin onnettoman sekaisin vielä, niin ovulaation ajankohtaa on tosi hankala määrittää laskennallisesti, mutta arvelisin että tuossa 14.-20.3 välillä ois voinut olla, koska sillon oli tissit älyttömän kipeät muutaman päivän ja hiukan nipisteli alamahasta välillä, mutta tiedä sitten.. : / ei tosiaan olla yrittämällä yritetty raskautua, joten en ole pistänyt merkille mitään tiettyjä päiviä..siksi noista oireistakaan en ole täysin varma minä päivinä olivat..

no nyt sitten 26.3 (eli 16 päivää edellisten menkkojen alkamispäivästä) alko n. 3 päivää kestävä, ruskea tuhrutteluvuoto. ajattelin ensin että siitä ne menkat taas alkaa, mutta se tosiaan jäi sille tuhrutteluasteelle ja vuoto oli enemmänkin rusehtavaa valkovuotoa kun verta. nyt sen jälkeen olen sitte ruvennu epäilemään että jos olenkin raskaana ja kyse oli jostain esim kiinnittymisvuodosta...ja nyt on sitten ruvennut kiinnittämään huomiota muihinkin mahdollisiin oireisiin ja jollain tavalla jopa toivomaan että ois raskaana..välillä nipistelee jommaltakummalta puolelta alavatsaa, välillä on menkkamaista jomotusta alavatsassa, välillä on lievästi kuvottava olo (mutta ei sijoitu pelkästään aamuun vaan on ehkä enemmän iltapainotteista)ja välillä on huimannut..närästystä on ollu parina päivänä vaikka mua ei yleensä ikinä närästä..niin juu ja päätä on särkenyt nyt muutaman päivän putkeen mutta se särkee kyllä muutenkin usein..tissit ei ole oikeestaan sen kipeämmät kun mitä ne on jo ollut noista ekoista menkoista..nyt oon noin viikon ollu aikast väsynytkin ja nukkunut joka päivä parin tunnin päikkäritkin vaikken yleensä sitä tee..tämäkin kyllä voi johtua siitäkin että oon tehnyt normaalia pidempää työputkea..sitä helposti alkaa yhdistää kaikkia mahdollisia oireita raskauteen vaikka voivat oikeestaan johtua monesta muustakin..voihan mulla olla vaikka vaan hb:kin alhainen, joten ei tää raskaus nyt ainut selitys ole..mut silti mietin ja pähkäilen vaan..
mainittakoon nyt vielä, että tein raskaustestin (cb digit.) tuossa 31.3 eli 21 päivää ed. kuukautisista ja 5 päivää siitä tuhrutteluvuodon alkamisesta ja se näytti negaa..ehkä tein liian aikaisin testin..?kannattaa varmaan vielä odottaa ja tehdä uusiks?

nyt oon vaan todella hämmentynyt että onkohan kyse vaan epäsäännöllisestä kierrosta ja hormonitoiminnasta joka vasta alottelee uudelleen toimintaansa vai olenkohan sittenkin raskaana..ja koska nää aiemmat menkatkin on ollu tosi epäsäännölliset ja kummalliset niin on hirveen vaikea yrittää laskea että koska niitten seuraavien menkkojen edes pitäis alkaa..tai onko mulla ylipäätään kerinnyt tapahtua ovulaatiota kun kierto oli ilmeisesti se 15 päivää edellisenkin kerran?vai täh. :headwall:
on se kummallista et vaikka me ei lasta olla aktiivisesti yritettykkään niin silti sitä alkaa toivoa ja uskoa niihin oireisiin..sitä kiinnittää ehkä huomiota herkemmin kaikkiin mahdollisiin pieniin nipistelyihin mitä ei normaalisti edes huomais..

mut ehkä odottelen vielä viikon verran ja jos ei menkkoja kuulu niin teen vielä testin?

-nipa (,joka pahoittelee tällaista romaania... :popcorn: )

Yhteistyössä