Raskaanako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aek
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aek

Vieras
Mulla on menkat myöhässä useamman päivän. Vähän ollut hankala laskea tarkalleen, että kuinka paljon, kun olen lopettanut e-pillerit joskus alkuvuodesta, eikä kk kierto ole välttämättä vielä tasaantunut. Edellisistä kuukautisista on kulunut nyt 41 päivää. Sitä edellinen kk oli 27p ja sitä edellinen kk 29p. Koska suunta on kuitenkin ollut kiertopäivissä kaksi edelistä kiertoa suht sama, odotin että tässäkin kuussa kuukautiskierto olisi n 28 päivää.

Tein viikko sitten raskaustestin eli 34/28(?), mutta se näytti negatiivista. Menkkoja ei kuitenkaan ole kuulunut, mutta ei oikein mitään muutakaan menkkoihin liittyvää oiretta. Paitsi että naama kukkii kivasti, mutta ei se mun mielestä ennen menkkoja ole näin paha vaiva ollut. Tänään aamulla mua on äklöttänyt ja olen yökkäillyt hampaita harjatessa aika paljon, mutta kun en tiedä onko sekin vaan normaalin "limainen" päivänaloitus. Millaista siis on raskauspahoinvointi? Mulla tuntuu vähän tuolla kurkussa semmoinen ällöttävä "köntti", vähän niinkuin olis tosi paljon limaa kurkussa. (Vaikka en ole ollut kipeänä.)

Tiedän, että moni varmaan vastaa, että "tee raskaustesti, niin tiedät", mutta se tässä vähän ongelma onkin, kun en tahtoisi pettyä negatiiviseen tulokseen. Mieluummin otan ilmoituksen menkkojen muodossa, kun testin... Se tässä vähän hämää, kun aiempi raskaustesti oli negatiivinen, vaikka mulle heti sen jälkeen tulikin epäuskoinen olo, että ei tää nyt pidä paikkaansa. Vähän niinkuin joku "äidin vaisto", mutta en ole uskaltanut siihen luottaa, kun raskaus on kuitenkin asia, jota niin kovasti toivon.

Olipa pitkä vuodatus, kiitos sille, joka jaksoi lukea ja vastata! :)

Mutta kun ei se ratkea kuin odottamalla tai sitten sen testin tekemisellä. Jos on jo näyttänyt noilla kiertopäivillä negatiivistä, niin siltähän se vaikuttaa. oireet/ja menkkojen myöhässä olo voi johtua myös siitä että toivot niin kovasti. valitettavasti et varmasti ole ainut, joka negatiivisen testin tehtyään ei siihen usko tai jonka mielestä se ei tunnu oikealta.
suosittelen nyt kuitenkin tekemään sen testin, niin olet viisaampi ja jos se on negatiivinen niin uskot siihen, jotta menkat pääsee alkamaan ja sinä pääset kohti seuraavaa yritystä! varmasti vielä tärppää, tsemppiä!

oireet kuulostaa siltä että voisitkin olla raskaana. Edellisestä testistä on jo aikaa jonkin verran joten itse ostaisin herkän testin esim clearblue digitaalisen joka on luotettava. Tai sitten labraan. Kiusallisempaa on varmasti odottaa menkkoja kuin että saisi tänään varmuuden kun tuo mahdollinen hormoni on jo jonkin verran kohonnut jos olet raskaana.

Kiitos tsempeistä! :) Ehkä teen sen testin huomisaamuna jos ei ole muutosta ilmaantunut tilanteeseen. Toki ymmärrän, että kuukautiset voi olla myöhässä muustakin syystä, mutta en ole huomannut mitään sellaisia muutoksia elämässä, jotka olis niin voimakkaita. Esimerkiksi, vaikka toivonkin kovasti raskautta, niin olen silti tosi rauhallinen. Mutta ehkä se voi tosiaan vaikuttaa silti alitajuisesti. Nyt tosiaan kyllä on sellainen öklö olo. Tekee mieli yökkäillä... Mutta ehkä sekin on vain luulotautioire...

joo, enkä mä sano ettet voisi olla raskaana, mutta mä vaan olin ihan samanlainen yritysten aikaan. sain kuviteltua vaikka mitä oireita, niin että oikeasti tunsin itseni huonovointiseksi ja menkat oli myöhässä. silti aina, ne alkoi ja pettymys oli kova.
sitten molemilla kerroilla, siinä kierrossa kun en asiaa ajatellut sen enempää (oli muita juttuja mielessä), en tuntenut mitään niin silloin se plussa pärähti.

siksi suosittelen, että tee se testi niin saat selvyyden. jos se on negatiivinen se kuitenkin voisi auttaa siinä että ne menkat alkaisi ja tosiaan pääsisitte sitten seuraavaan yritykseen :)

Pahoin pelkään ettet ole raskaana, en sano ettet missään tapauksessa olisi, mutta jos sinulla kierto olisi ollut vakio, niin kyllä lähes kaikilla noilla päivillä raskaus testeissä näkyy. Pillereiden lopettaminen saattaa vaikuttaa todella pitkään kuukautiskiertoon. Itselläni se pyöri 50-60 päivän välillä ja juu oireita oli kun aina sitä toivoi niin kovasti.
Minulla raskauspahoinvointi on ollut aika voimakasta alku viikoilla, söi tai ei syönyt aamulla mitään niin sai käydä posliinia halaamassa ennen töihin lähtöä, eikä se ollut vain etomista, vaan ihan todella kiireellä sai mennä veskiin ettei laatoita keittiötä. Kuten arvata saatat niin pahoinvoinneissakin on eroa, joillekin sitä ei tule ollenkaan...