Raskauden ensimerkit?

  • Viestiketjun aloittaja pelottaa jo
  • Ensimmäinen viesti
pelottaa jo
En keksinyt muutakaan palstaa kuin tämä Odotusaika, mutta mietin mitkä ovat raskauden ensimmäisiä merkkejä. En haluaisi lasta, mutta ensimmäistä kertaa elämässäni kondomi petti.. nyt pitäisi olla menkat, mutta on vain kamalat alavatsakivut ja toisinaan ruskeaa vuotoa, tavallaan niinkuin menkkojen lopussa on.. aina on ollut melko runsasta vuotoa, mutta nyt ei siis mitään... Pelkästään pahat kivut.. Kellään kokemuksia?? Ajattelin kyllä tehdä testin ensi viikolla viimeistään.. Yhdynnästä on kuitenkin vasta 4vkoa..
 
Niimi
Ärtyisyys, kylmyys, janoisuus, pahoinvointi, väsymys...

Missä kohtaa kiertoa tämä tapahtui? Yleensä voi tulla raskaaksi vain 2vk ennen kuin menkat pitäisi alkaa... noin suurinpiirtein!
 
pelottaa jo
Alkuperäinen kirjoittaja Niimi:
Ärtyisyys, kylmyys, janoisuus, pahoinvointi, väsymys...

Missä kohtaa kiertoa tämä tapahtui? Yleensä voi tulla raskaaksi vain 2vk ennen kuin menkat pitäisi alkaa... noin suurinpiirtein!
Mulla kirto ei ole kovinkaan tasainen.. mutta eniten epäilyttää nuo kovat kivut ja se kummallinen vuotaminen.. kestänyt kuitenkin jo miltei kaksi viikkoa.. ja yleensä sitä vuotoa tulee kun alavatsa kramppaa.. tunnustan etten tiedä raskauden kulusta yhtään mitään, mutta ajattelin kysellä täällä ennen kuin juoksen lääkärille paniikin vallassa..
 
pöööööööööö
Ei viitsisi taas aloittaa samasta ikuisuusaiheesta uutta ketjua. Katso edelliseltä sivulta ensioireet-ketju, siellä on asiasta jo yli 300 vastausta. Ja tee raskaustesti.
 
Aurora Vee
Aika hyvä tuo katumuskilleri...

tässä ohjeet alkuperäiselle:
1-tee raskaustesti
2-jos negatiivinen, käy lääkärissä (oireet voivat johtua esim. tulehduksesta, myös virtsatietulehduksesta)
3-jos positiivinen, soita paikkakuntasi neuvolaan ja varaa aika, päätä jatkosta
 
Sna
Itse tein tänään testin, positiivinenhan se sitten oli. *huokaus* Pilleireitä käytin, sain pari viikkoa sitten unelmaduunin ja nyt menikin elämä vähäksi aikaa ihan sekaisin. Oireina oli ainoastaan rintojen aristamien ja menkkakipujen tapaiset, hieman voimakkaammat säryt. Eli aina ei ehkäisykään ole varmaa...:/ Eikä katumusPillerit tullut mieleenkään, ku ei tajunnut, ett näinkin voi käydä...
 
ensioireilija
olenko raskaana?
hei vaan kaikille,

elikkä olen ollut melko varma, että tämä oisi flunssaa, mutta nyt jatkunut samanlaisena jo pari päivää ja jo viikko sitten heikotusta kun olin esim. liikkeellä, muutenkin kyllä mulle tulee tosi helposti jos oon esim. pienemmällä ruoalla kuin normaalisti. Eli viime menkat oli n. 3,5 viikkoa sitten ja heti sen jälkeen puuhailin kundini kanssa niin, että kun olin päällä ja vaikka käytimme kumia, kun nousin päältä, siitä näytti, että oli valunut :/ joten kauhistuin hetken, mutta minunkin mömmöni saattavat näyttää siltä. Kun liikkeellä tuli huono olo, yks koulututtu kysyi oonkohan raskaana. En edes ajatellu sitä.

eli voiko tulla raskaaks mihin tahansa aikaan kiertoa? jopa aikaisempien kuukautisten jälkeen?

Voiko oireet näkyä jo siitä viikon päästä kun on "pamahtanut paksuksi"? eli viime viikolla huonoa oloa jo ja siitä muutama päivä ennen. Olen kyllä laihtunut ilman yrittämistä eli syönyt ehkä liian vähän.

Nyt oireet (jotka sopis niin flunssaan kun tähänkin ja läheisellä just flunssa jossa vaan huonoa oloa):

- pientä lämpöä 36.8 - 37.0, vaihtelee päivänajasta, naama kuuman tuntuinen
- huonoa oloa, eli heikko vetämätön olo
- pientä ällötyksen tunnetta jos syö esim jotain löysiä ruokia, jogurttia paljon
- ei tee mieli syödä, ruokahalun puutetta
- jonkin verran ehkä normaalia enemmän väsynyt, illalla kyllä 1 nukkumaan, aamulla heräilen vasta puolenpäivän aikoihin.

Muut oireet:
- sydämentykytystä (saattaa myös johtua hermostuneisuudesta, että mikä nyt on
(- menkkojen pitäisi alkaa juuri näinä päivinä, siitä luulin lämmön nousun johtuvan ja joskus menkat myöhässä viikonkin tai yli, joskus kierto ollut yli 30 pv)
- paino laskenut :/
(- ei tee mieli paljon makeisia tai sipsejä vaikka yleensä tekeekin)

Mitä ei kuitenkaan, ja jotka liittyvät raskauteen:

- rintojen kipeytymistä en ole huomannut

eli testi ois tarkoitus tehä, tarkoitus ei ollut tehä lapsia, ainakaan vielä ja en luulis et tulisinkaan niin helposti raskaaks kun suurta karvankasvua ja äidilläkin paljon mieshormoneja, että joutu syömään naishormoneja, että tulis raskaaks.

voiko iman testiä tietää onko raskaana ja kuinka pitkällä voin oikein olla jos olen??

pystyykö kotikonstein jotenkin yrittää sitä keskeyttää, a vitamiinilla, iskuilla alavatsaan? :(:/

koska en nyt tosiaan haluis tehä lasta ja oon yrittäny olla huolellinen! iik auttakaa mua pliis, koska asun vielä himassa ja täällä alkaa porukat ihmetellä miks oon muka näin pitkään sairas, eli en pääse ostamaan testiäkään kun en voi edes yhtä päivää esittää hyvinvoivaa kun niin heikko olo. Ja kierto tosi epäsäännöllinen mulla, joskus 17 pv, joskus 31 pv.

ps. luulin olevani kipeänä kun huomasin toissailtana oisko ollut, että yhtäkkiä kauheen heikko olo ja tuntuu että en pysy tolpillaan ja ensi kova väsy.

ja toivoisin pikapika vastausta!!! Kiitos!!!
 
tiedonjanoinen
Hei! Olen tässä hieman miettinyt onko mitenkään mahdollista, että olisin raskaana? Olin tuossa vähän aikaa sitten hieman huolimaton (humalassa) ja kondomin käyttö unohtui. Kuukautiset alkoivat kuitenkin neljän päivän kuluttua. Olen silti huomannut muutoksia esimerkiksi ruokahalun kasvun ja vetämättömyyden tunteen kohdalla. Ne kuukautiset kuitenkin hämäävät eikä seuraavien aika ole vielä. Onhan se kuulemma mahdollista, että kuukautiset saattavat olla ns. hämäystä jos niin voi sanoa. Meinaan, että jos yhdyntä tapahtui keskiviikkona ja kuukautiset alkoivat lauantaina voinko olla raskaana?
 

Yhteistyössä