Raskauden keston määritys

  • Viestiketjun aloittaja Myy
  • Ensimmäinen viesti
Myy
Hei kaikille,

Minulla olisi teille seuraava tarina ja kysymys.

Olen kahden pienen lapsen äiti. Lapset 7 ja 9 vuotiaita, eli edellisestä odotuajastani on jo tovi.

Tulin raskaaksi viime vuoden lopulla lokakuussa, mutta viikolla 21+3 sikiöllä todettiin erittäin paha sydänvika. Itkun ja surun kautta päädyimme keskeyttämään tämän toivotun raskauden. Raskaus keskeytettiin huhtikuun 12 päivä. Tämän jälkeen minua ei suinkaan vallannut raskauskammo, vaan toive pienen ihmisen saamiseen.

Tein raskaustestin 25.4 ja 26.4 ja molemmilla kerroilla testi oli negatiivinen, eli keskeytys oli tapahtunut onnistuneesti. Negatiivisen testin jälkeen sain terveydenhoitajalta luvan yrittää uutta raskautta. 2.5 sain ovulaatiotestissä vahvan plussan ja äitienpäivänä (olin niin malttamaton) tein haalean positiivisen raskaustestin joka 17.6 testissä oli muuttunut vahvaksi plussaksi. Olen niin onnellinen.

Nyt kuitenkin minulla ongelma. Millähän viikolla mahdan nyt olla? Oletetusta ovulaatiosta reilu kaksi viikkoa. Eli olenko nyt viikolla 2+, vai miten se laskettiinkaan? Vai lasketaanko aika kaksi viikkoa ennen ovulastiota, eli olenko viikolla 4+?

Auttaisitteko tietämätöntä?
 

Yhteistyössä