Raskaus ja aurajuusto, saako syödä aurajuustoa lihapullissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hhmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
auraa saa syödä kypsennettynä. On pastöroitua, joten sais syödä vaikka raakanakin. Enpä oo mistään karsinogeeneistä aurajuuston yhteydessä kuullu ikinä....

Kypsennettynä saa. Sain juuri neuvolasta ohjeen, jossa luki, että pastöroidusta maidosta valmistettuja pehmeitä juustoja pitäisi välttää, mutta kun kypsentää niin voi käyttää.

Eikä sillä kertaluontoisella karsinogeenien tankkaamisella saa mitään pahaa aikaiseksi, vaikka Aurajuustossa en ole minäkään kuullut karsinogeenejä olevan.

Lihapullat kun kuumennetaan ja paistetaan, niin mitään riskiä ei juuston puolesta kyllä ole. Eri asia on sitten, että maistuuko raskaana olevalle aurajuusto, mieli ja maku kun saattaa muuttua raskaana ollessa.

Itse ehkä jättäisin pari pullaa ilman, ihan varmuuden vuoksi.

Mulle sanottiin neuvolassa että nyky tiedon mukaan auraa voi syödä ihan raakanakin, se kun on tehty pastöroidusta maidosta tehty. Vielä viisi vuotta sitten sitä sai syödä vaan kypsennettynä ;)

Siinähän se tulikin jo useampaan kertaan, kaikkea pastöroitua saa syödä raakanakin, pastöroimatonta suositellaan vain kypsennettynä.

Mutta lihapullissa, jotka luonnollisesti siis kypsennetään, menee kaikki :)

[QUOTE="Niiskuneiti";28165977]Mulle sanottiin neuvolassa että nyky tiedon mukaan auraa voi syödä ihan raakanakin, se kun on tehty pastöroidusta maidosta tehty. Vielä viisi vuotta sitten sitä sai syödä vaan kypsennettynä ;)[/QUOTE]

Ja mulle sanottiin pari viikkoa sitten että ei saa syödä. :D Sama fetan kanssa. Ota näistä selvää. Olen kuitenkin syönyt.

Olen syönyt raskauksieni aikana auraa ja fetaa sen kummempia miettimättä, en oo ollut turhan hysteerinen mistään. Paitsi tietysti tupakka, alkoholi jne ehdoton ei :D

[QUOTE="vieras";28166061]Olen syönyt raskauksieni aikana auraa ja fetaa sen kummempia miettimättä, en oo ollut turhan hysteerinen mistään. Paitsi tietysti tupakka, alkoholi jne ehdoton ei :D[/QUOTE]

Samoilla linjoilla, ärsyttää noi turhat sressaajat, kun raskaanahan ei sais mitään syödä.

aura ainakin on siis pastoröitu ja siksi turvallinen. kaikki ulkomailta tuodut sinihomejuustot on pannassa, ne ei ole pastoröituja. jostain rainbow yms. en tiedä, en ole edes katsonut, olen itse nyt raskaana ollessa ostanut vain ja ainoastaan ostanut auraa(enkä kyllä muutenkaan osta halppista kun on niin pahaa).

Yhteistyössä