RASKAUS JA HALUTTOMUUS, tuttua??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ulde
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

ulde

Vieras

Laitetaas tmä nyt ihan omaksi jutukseen, kun niin ahistaa koko homma:(..

Mua vaivaasiis ihan täydellinen haluttomuus, on kestänyt koko raskauden ajan!! Seksiä on harrastettu vain muutaman kerran (3?) n.8kk aikana, ja nyt viikkoja jo 34.
Tää on ihan hirveetä. Mutta kun ei vaan yhtään tee mieli, ja mieskin on tilanteeseen niin hyvin sopeutunut, ettei tee aloitteita. ITsestä niitä ei irtoa. Pelottaa, että en palaudu ennalleni pitkään aikaan, kun synnytyksen jälkeiset tuskatkin vielä edessä.
Edellinen sekstailu oli niin karmeaa räpellystä, kun kumpaakin taisi jännittää, että onnistuuko vaiko eikö. Ja eihän se onnistunut ei.
Suhteemme on kestäny jo 6 vuotta, ja olemme aina olleet avoimia ja kokeilevia seksin suhteen. Tunnemme toisemme läpikotaisesti, voimme puhua asiasta avoimesti jne., mutta seksi ei vaan suju/kiinnosta. En enää jaksa edes yrittää, kun asia ahdistaa niin paljon. Vaikeuksia ja riitoja nyt raskauden aoikana tosin on ollut, joten tietty sekin vaikuttaa. Mietin kuitenkin jatkuvasti, että minussa on jotain vialla. Pelottaa, että suhteemme kuolee.
Voiko tällainen johtua vain hormoneista??? Muutenkin oon ihan yliherkkä kaikille hajuille, ja ikinä esim. miehen hengityksen haju ei ole haissut yhtä pahalle, kuin nyt raskauden aikana. Hän kyllä pesee hammaskalustoaan ja on puhdas ym. Vika on mussa, kun olen aivan äärimmäisen yliherkkä.
Onko kellään ollut samankaltaisia tuntemuksia????

Mulla oli raskauden aikana oikeastaan päinvastoin, mut synnytyksen jälkeen ja kahden pienen lapsen kanssa, ei seksi ole ihan ensimmäisenä mielessä.. Ja vaikka olis mielessäkin, sitä on jotenkin tahattomasti haluton..

Ei kai se auta kuin puhua miehen kanssa tilanteesta. Sulla voi olla paikatkin sen verran turvoksissa, että olo on kuin neitsyyttä vietäis.

Haluttomuus raskausaikana on aika pientä sen rinnalla mitä se on sitten imetysaikana... :(

Kyllä se voi johtua vain hormoneista, mielestäni ei ole syytä huolestua vielä tässä vaiheessa. Jos miehesi ymmärtää ja suhteenne koostuu suurimmaksi osaksi muusta kuin seksistä ei tuosta pitäisi tulla ongelmaa.

Itse en ollut varsinaisesti täysin haluton raskauden aikana, mutta en kuitenkaan mitenkään innostunutkaan ja seksiä harrastettiin hyvin harvakseltaan. Synnytyksen jälkeen eivät halut myöskään pulpahtaneet mitenkään pintaan, kyllä minäkin olin jo hetken hieman huolissani että menivätkö ne nyt kokonaan. Mutta kyllä ne sieltä sitten, ajan ja hellyyden kanssa :). Jos miehesi osaa olla nalkuttamatta tai syyllistämättä asiasta niin halusi tulevat mitä todennäköisimmin palaamaan. Usein pitkässä haluttomuudessa on kyse siitä kierteestä kun puolison vinkuna alkaa ärsyttämään ja sitten sitä seksiä ei tee mieli harrastaa kyseisen vinkujan kanssa ;).

Mulla oli sama, raskausaikana halut laski tosi paljon normaalista. Jotenkin hormonit varmaan vaikutti siihin että oli tosi "kuivat paikat". Synnytyksen jälkeen taas minua huvittaisi vaikka joka päivä ja kosteusprosentti on ennallaan. Olen tosi positiivisesti yllättynyt että seksihalut on jopa entistä paremmat nyt synnytyksen jälkeen sekä minulla että miehellä! Toivotaan että näin käy sinullekin! :)

Kiitos kaikille kannustajille:)! Huojentavaa kuulla, etten aivan yksinäin ongelmani kanssa ole. Toivon totta tosiaan, että synnytyksen jälkeen taas saisi himat ja halut kohdilleen;)!
Niin turhauttavaa tällainen, kun haluisi kaiken olevan kivasti ja onnellisesti, mutta kaikennäköiset vaivat kaihertavat mieltä.
Mullakin nimenomaan paikat ihan kuivina, jai oikeen naurattaa, kun monesta paikkaa oon lukenut raskauden aiheuttavan päinvastaista "ongelmaa". No, ehkäpä sitten tilanne on yhtä onnellisesti kuin Mamalla sitten muutaman kuukauden päästä!

Mulla on nyt tämä asia pinnassa. Alusta asti ollut haluttomuutta ja olen aivan rikki asian kanssa. Mies haluaisi useinkin ja tulee torjutuksi kun en vain pysty. Todella vaikea asia! Miten nää halut saisi takaisin? :(

Meillä oli esikoisen kanssa sama, miehen kosketus oksetti minua. Loppuvaiheessa raskautta kun itse olisin halunnut, miestä ei haluttanut ja välillä saattoi lerpahtaa kesken touhun. Tämä johtui luultavasti stressistä ja uuden tulokkaan jännittämisestä.

Synnytyksen jälkeen alkoi uusi kuherruskuukausi, kumpikaan ei olis malttanut odottaa että tikit paranee. Nyt toista lasta odottaessa haluttomuutta ei ole enää samoissa määrin tullut. En usko että asialle voi tehdä yhtään mitään, miehen pitäisi myös ymmärtää ettei haluttomuus ole oma valintasi vaan kuuluu juuri sinun raskauteesi eikä välttämättä jatku koko raskautta.

Yhteistyössä