raskaus ja harrastukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaisa82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kaisa82

Uusi jäsen
05.04.2008
17
0
1
Hei! Onko samaa asiaa pähkäileviä, nimittäin miten pitkään uskaltaa harrastaa. mie tein maantaina positiivisen testin, menkat olisi pitänyt alkaa viikonloppuna eli raskaus alussa. mie harrastan jääkiekkoa ja salibandya eli aika vauhikkaita lajeja. Miten pitkään uskallan käydä harjoituksissa vai olisiko hyvä jättää jo luistimet naulaan. Itse olen kyllä ajatellut lopettavani jo nyt, koska minulla on yksi keskenmenokin takana ja jotenkin sitä haluaa olla nyt tosi varovainen et kaikki menis hyvin. Vai voisinko vielä käydä pelailemassa, kun en tiedä, harrastukset ovat osa elämääni, mutta kyllä silti tuleva vauva on kaikkein tärkein :headwall:

Voitha sie harrastaa nii pitkää ku hyvältä tuntuu. Jotain 20 vkolle asti ny ainaski. Vai paljos se suositus onkaan, joku 27 vko? Kuulostelet oloas ja jääkiekon itse sinuna ehkä jättäisin kuitenkin pois, ettei tuu mitään kaatumisia yms. Salibändyhan on kummiski vähä vähempi riskialtis laji =)

Ja ainahan voi uusia harrastuksia keksiä kuten mammajumppaa tai muuta vastaavaa :heart:

Kuinka paljon kontaktia teillä tulee? Jos taklataan (mitä kai harvemmin puulaakissa tehdään?), jättäisin pois heti alussa. Tosiaan kaatumiset ovat myös riski. Jos tuommoista ei tapahdu, voit jatkaa ihan niin kauan kuin sua huvittaa.

Varaudu myös siihen, että alkuraskauden kuvotuksessa ja väsyssä ei vaan kertakaikkiaan kykene. Kokemusta on...

Neuvolasta saadun ohjeen mukaan odottava äiti voi harrastaa totuttuja urheilulajeja viikoille 17-20 asti. Itse pelaan jalkapalloa sekä kerran viikossa ollut joukkueen kanssa tunnin sählyvuoro. Jalkapallon jätin melkein heti. Yhden pelin pelasin tietäen raskaudesta, mutta sitten tulikin sopivasti kauden jälkeinen harkkatauko. Harjoitusten jatkuessa en jatkanut. Pelkäsin juuri eniten noita kontakteja ja kaatumisia. Sählyä uskalsin käydä vielä viime viikolla pelailemassa. Se ei ollut meillä niin riskialtista. Mutta kun koulut ovat nyt joulun ajan kiinni, ehtii mulla viikot tulla täyteen, joten täytyy alkaa miettiä kevyempiä liikuntamuotoja.

Voithan aina kysäistä neuvolantädiltä, mitä mieltä hän on harratuksistasi ja niiden jatkamisesta.

Kiitos paljon mielipiteistä. Näin mie olen itsekin suunnitellut että jätän ainakin jääkiekon pois, vaikka sitä itse olis varovainen niin toinen ei välttämättä ole, vaikka ei naisjääkiekossa saa taklata ja ottaa vartalokontaktia niin kyllä sitä silti vähän aina tulee otettua,ja onhan siinä myös suuri kaatumisen vaara jäähän.sählyä ajattelin kyllä käydä vielä pelailemassa vähän aikaa. pitää ruveta lenkkeilemään niin saa pidettyä kunnostaan huolta.

Yhteistyössä