Raskaus ja hiivatulehdus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nappula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nappula

Vieras
Heippa,

Löytyisikö vertaistukea ja kokemuksia seuraavanlaisesta asiasta?

Minulla on menossa pitkä putki hiivatulehduksia nyt on jo kahdeksas tulendus kahdeksan kuukauden aikana ja mikään ei tunnu auttavan! Ja olisi kuitenkin kova halu tulla raskaaksi! Miten raskaus ja hiivatulehdus sopivat yhteen? Millaisia ongelmia tiedossa?

Mulla ei ennen ensimmäistä raskautta ole ollut kuin kerran hiivatulehdus. Poika on 1,5v.

Kertokaa kokemuksia ja neuvoja!

Kiitoksia kovasti jo etukäteen!

Hei nappula
Oletko käynyt lääkärissä vaivan vuoksi? onko myös miehesi hoidettu aina samalla kuin sinut? Mikä on ruokavaliosi? Silläkin nimittäin voi vaikuttaa asiaan.
Mitä kaikkea olet hoitona käyttänyt. Käytätkö esim. gynofilus emätinpuikkoja tasapainottamaan emättimen bakteerikantaa?

Minulla on kanssa ollut toistuvia tulehduksia viimekiertoina ,aina niin ,että ovulaatiosta seuraa hiivatulehdus ja lääkäri suositteli kokeilemaan tuota gynofilusta oviksesta eteenpäin tai mielummin vähän ennen.
Kuopusta odottessani minulla oli hiiva jatkuvasti ,raskaushan altistaa hiivalle. Kuuri kun loppui heti joutui hakemaan uuden. Sitten lääkäri aloittikin estolääkityksen suun kautta ja siitä sain avun ,tulehdukset loppuivat.

Joskus oireettomana voi olla emättimenlimakalvoilla Ureaplasma virus joka aiheuttaa noita hiiva ja virtsaputken tulehduksia. Tämä ureaplasma on mykoplasmabakteeri ,genitaalialueiden limakalvoilla ,joka sinne normaalistuikkin kuuluu ,mutta toisilla se vaan aiheuttaa tulehduksia toisilla taas ei. Tämän virukseksi muuttuneen pöpön voi ihan antibiooteilla hoitaa pois. Käännyppä lääkärin puoleen ja kysäise.

Hei minttu,
olen käynyt lääkärissä 4 kertaa, terveyskeskuksessa ja gynellä, mutta eipä ole kukaan mitään muutakuin lääkettä määrännyt. Lääkeillä tulehdus menee ohi, mutta sitten alkaa, ihan kuin sinullakin, ovulaation jälkeen uudelleen. Lääkeitä olen käyttänyt joka kerta erimerkkistä, suun kautta ja emättimen kautta ja molempien, kerta-annoksina ja kuureja. Maitohappobakteeria olen syönyt ja vähentänyt hiilihydraattipitoisten ruokien syömistä.

Ehkä pitäisi hoitaa tulehdukset pois ja yrittää vasta sitten pikkukakkosta, mutta vauvakuume on niin kova ja oisko kaikki sitten turhaa, jos ne tulehdukset alkaisivat sitten taas uudelleen raskaana ollessa?!

Lisää kokemuksia!

Moi!
Itselläni oli vähän samankaltainen tilanne, hiiva paukahti aina n viikko oviksen jälkeen, ennen kk jaksoa. Olen juonut nyt greippimehua sattuneesta syystä... pari kuukautta, ja kas- hiiva on pysynyt poissa! Valion greippimehua juon n. 2-3 dl päivässä ja hyvin oon voinut! Ei tietty välttämättä tehoa kaikilla, mutta neuvolan täti sanoi, että sillä voi hyvinkin olla vaikutusta happamuutensa vuoksi.

Tuli tuossa mieleen vielä varovasti kysyä ,onko sulla ylipainoa? Yksi lääkäri minulle tästä paasasi kun itse olen ,että ylipainoisilla mukamas helpommin tulee hiiva. Perusteli sitä sillä ,että kun on enempi tavaraa mihin esim. sokerit ym kertyy.
Jotain perää lääkärin ajatuksessa ehkä on ,mutta aika kaukaa haetulta minusta silti tuntuu.
Tuo sokeri asia kuitenkin kannattaa tarkistaa jos ei jo ole tehty...siis onko sulla sokereissa heittoo jne. sehän voi kanssa altistaa.

Muistelen että on olemassa hiivasyndrooma joka aiheutta koko elimistössä ns.hiivatulehduksen. olikohan niin että, silloin piti vältää kaikkea missä on sokeria tai hiivaa.... googlelta löytys varmaan tästäkin tietoa...

Yhteistyössä