Raskaus ja kuntosalijäsenyys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mii

Vieras
Hei,

olisin siis udellut jos linjoilla olisi jotain asiasta tietäviä.. eli miten käytännössä tapahtuu nyt kun olen keväällä liittynyt kuntosalin jäseneksi vuoden sopimuksella ja nyt olenkin raskaana.

Kauan treenaamista uskaltaa jatkaa? Olen ollut todella rapakunnossa vaikka edistystä onkin tapahtunut.

Ja miten tosiaan jäsenyyden kanssa tomitaan, salin jäsenyyden voi varmaan laittaa katkolle siksi aikaa että vauva on syntynyt ja kuntoilua voi taas jatkaa? Näin itse ainakin ajattelisin asian, mutta onko kellään tosiaan kokemusta asiasta :)

-Kiitos-

Riippuu missä olet jäsenenä? Elixia vaatii lääkärin todistuksen. Itse olen raskaana viikolla 24 ja ajattelin jatkaa jonkin moista liikuntaa salilla loppuun asti jos ei tule esteitä.Rankimmat jumpat kannattaa jättää pois.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Se riippuu sopimuksesta. Mulla oli vuoden määräaikainen sopimus ja jouduin maksamaan myös raskausajalta, vaikka en voinut supistelujen vuoksi käydä ollenkaan.

Oho, aika yllättävää :O

Minulle mainittiin että muutto on ainakin pätevä peruste sopimuksen purkamiselle ja oletin että esim.lääkärintodistuksella saa jäsenyyden katkolle ja sitten voi taas jatkaa... No taitaa tämä olla sellainen asia että pitää saliin olla yhteydessä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mii:
Hei,

olisin siis udellut jos linjoilla olisi jotain asiasta tietäviä.. eli miten käytännössä tapahtuu nyt kun olen keväällä liittynyt kuntosalin jäseneksi vuoden sopimuksella ja nyt olenkin raskaana.

Kauan treenaamista uskaltaa jatkaa? Olen ollut todella rapakunnossa vaikka edistystä onkin tapahtunut.

Ja miten tosiaan jäsenyyden kanssa tomitaan, salin jäsenyyden voi varmaan laittaa katkolle siksi aikaa että vauva on syntynyt ja kuntoilua voi taas jatkaa? Näin itse ainakin ajattelisin asian, mutta onko kellään tosiaan kokemusta asiasta :)

-Kiitos-

Mun salilla (kuntosaliketjulla), ainakin jäsenyyden saa irtisanoa tai laittaa katkolle raskauden aijaksi. taitaa ollakin yksi niitä harvoja syitä, joilla jäsenyydestä pääsee eroon :) mutta pitää toimittaa heille todistus raskaudesta, eli se paperi minkä saa neuvolasta kelan etuuksille jne.

raskaus on pätevä syy jäsenyyden keskeyttämiseen. itse jään huomisten jumppaohjausten jk äitiyslomalle (6 vko lasketttuun aikaan). Olen siis koko raskauden ohjannut pumppia, aerobiccia, steppiä jne. Joogan ohj. lopetin pari vko sitten. Mielestäni kannattaa kyllä liikkua koko raskauden ajan. Mulla ainakin ehkäisee selkäkipuja ym. vaivoja kaikkein parhaiten ja myös toivuin ainakin ekasta synnytyksestä tosi nopsaa. Edellisen kanssa jumppasin jumppaajana vielä laskettuna päivänä (vauva syntyi 2 pv myöhässä) ja uudelleen jo 2 vko synnytyksestä -- eipä olisi ollut järkeä katkaista jäsenyyttä ja toisaalta tuli lähdettyä kotoa huolehtimaan itsestä, kun oli aktiivisesti käynyt koko raskaudenkin. Ainahan voi keventää jumppia omien tuntemusten mukaan.

Loppuun asti voit tietenkin jatkaa oman vointisi mukaan. Lääkärintodistuksella (jos sinut esim määrätään vuodelepoon) voit varmasti laittaa jäsenyyden hyllylle. Näin ainakin toisessa firmassa.

Mä kävin vielä synnytystä edeltävällä viikolla polkemassa pyörällä (melko rauhalliseen tahtiin) ja liikuntaahan suositellaankin niin pitkälle kun se vaan hyvälle tuntuu ja ei supistele. Monella salillahan on tosi hyviä jumppiakin raskaana oleville..

Kyllä raskaana oleva voi harrastaa liikuntaa, rankempaakin, kunhan ei ole sellaista missä voi saada esim. iskuja mahaan. Ihan koko raskauden läpi voi liikkua.

Raskaus ei ole sairaus, eli harvemmin sitä sopimusta voi sen takia katkaista, tai laittaa tauolle, ei ainakaan motivuksella eikä elixiassa voi. Jos saat liikuntakiellon voit pyytää lääkäriltä todistuksen, ja sen kautta saat myös sopimusta lykätyksi, muuten tuskit saat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä kävin vielä synnytystä edeltävällä viikolla polkemassa pyörällä (melko rauhalliseen tahtiin) ja liikuntaahan suositellaankin niin pitkälle kun se vaan hyvälle tuntuu ja ei supistele. Monella salillahan on tosi hyviä jumppiakin raskaana oleville..

Harmi ettei meillä ole, elixia. Vauva jumppia kyllä, ja lapsiparkki 0 vuotiaasta, mutta toi on puute. Ajattelin kyllä mennä rauhallisiin jumppiin ja salilla tehdä loppuun asti rauhalliseen tahtiin. Liikunta tosiaan helpotti munkin selkävaivoja, siksi ajaksi kun polki kuntopyörällä, palatakseen takaisin :(

Minäkin treenasin salilla melkein raskauden loppuun asti. Venyttelyt, jooga, sali ja kuntopyörä sopivat viimeisilläänkin raskaana olevalle. Raskaus ei ole sairaus ja helpompaa on kantaa mahaa ja synnyttää, kun paikat on kunnossa.

Ulkona fillaroin talvellakin ja 2 pv ennen synnytystä ajoin neuvolaan 6 km päähän.

Synnytyksen jälkeen jäsenyys oli tauolla elixiasta 2kk.

Yhteistyössä