Raskaus ja kutina

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 190
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

190

Vieras
Onko ihan normaalia että nyt kaksi päivää sitten alkoi ihme kutina joka puolella kehoa (kädet, jalat ja maha, ei siis ihan joka puolella :D)
Aina välillä loppuu ja taas alkaa. Toissayönä en saanut edes kunnolla nukuttua kun kutisi niin.. raskausviikkoja 15

Soita neuvolaan tai mihin sitä nyt tähän aikaan soitetaankaan. Myös joku maksahomma voi olla raskausaikana, ku nyt vaan muistas nimen. Kutina liittyy siihen, siis kutisee kämmenetkin, ei kämmenselät vaan ihan noi kämmenetkin.

Kun ite olin sairaalassa viikon raskaana olevien osastolla, mulla oli viikkoja 36-37. Ja siellä oli yks, jolla toinen raskaus ja kyllä sillä oli vielä aikaa synnytykseen. Ja just tuon hepatoosin vuoksi oli siellä.

Mut siis oli se varmaan jo yli 24 viikon mahan koosta päätellen (muistellen), en tosin muista kuin kauan oli jo ollut.

Mulla oli kaikki ok koko raskauden ajan, mutta silti mua kutitti kaulalta tosi usein. Kyselin mistä vois johtua mut en saanu kunnon vastausta...enää ei kutita kun lapsi on jo syntyny.

Raskaushepatoosi alkaa useimmiten 30 vkon paikkeilla. Veikkaisin kutinan johtuvan sinulla siitä, että iho venyy, joko vatsan kasvusta tai turvotuksesta johtuen ja kutisee siksi. varsinkin jos iho on kuiva... Kannattaa rasvailla perusvoiteella. Mutta jos kutina jatkuu/pahenee ole yhteydessä lääkäriin.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Raskaushepatoosi alkaa useimmiten 30 vkon paikkeilla. Veikkaisin kutinan johtuvan sinulla siitä, että iho venyy, joko vatsan kasvusta tai turvotuksesta johtuen ja kutisee siksi. varsinkin jos iho on kuiva... Kannattaa rasvailla perusvoiteella. Mutta jos kutina jatkuu/pahenee ole yhteydessä lääkäriin.

Käsissä ja jaloissa iho venyy? :O