Raskaus ja Nasolin-nenäsumute?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tietääkö joku, saisiko sitä käyttää? Pakkauksessa lukee, että tutkimuksia ei ole tehty riittävästi mutta on hyvin epätodennäköistä että on haitaksi sikiölle. Kamala flunssa eikä mikään auta ellen saa nenääni auki.. Kokemuksia?

Paras on suolaliuos. :) Mutta saa tuota nasolinia käyttää hetkellisesti, on kuitenkin nenäsumute (paikallislääke) eikä leviä samalla tavalla verenkiertoon kuin muut lääkkeet. Mutta itse en silti käyttänyt.

Ei saisi, mut itse laitoin joskus yötä vasten kun olin niin tukossa etten olisi pystynyt nukkumaan. Uskon että ei haittaa jos käyttää vaan pari kertaa, mut ei missään nimessä säännöllisesti.

Mä käytin sitä lasten Nasolinia liki koko raskauden.
Voit lääkäriltä kysyä,mutta käyttäähän osa äideistä esim astman tms vuoksi avaavaa nenäsumutetta ja siinä on lisänä kortisonia.

Vaikutus on paikallinen ja tuo lasten varsinkin sisältää vain 0,5 mg per ml vaikuttavaa ainetta.
Naurettavan pieni määrä siis.

Eli laita yöksi ainakin niin saat nukuttua.

Yks hyvä vaihtoehto on Vaporizer jota myy lastentarvike kaupat.Siitä apua vauvankin kanssa.Pitää nenän auki ja on sellanen kuivahöyrystin.
Eteerisiä öljyjä niiissä lapuissa ja tuoksu on ihana..

käytän edelleen jos jollakulla lapsista on nenä tukossa,samoin itellä!
Mainostaa että vauvasta vaariin!!

Hyvin muuten auttaa ne mynthonin kurkkukarkitkin. Ottaa useamman kerralla suuhun, jotta saa voimakkaamman ja nekin auttaa tukkoiseen nenään. :) Ja sit vaan kuumaa ja sinne vähän hunajata joukkoon. Muista myös muut konstit, kuten höyryhengitys. Ja tietty lepo.

oon käyttäny jokaisessa raskaudessa.eli kolmessa. mulla onaina odotusaikana vetäny nenä totaalisesti tukkoon enkä ois saanu nukuttua ilman sitä.
kyllä niitä saa käyttää jos ei ylitä sitä ohjeen suositusta.

näin teen. Toki huomenna varmistan asian vielä lääkäriltä kun lääkäriaika on. Kotona minulla on just tuota lasten Nasolinia, sekin helpottaa sen verran että paine lähtee poskionteloista ja silmien ympäriltä, sekä happi kulkee..

Yhteistyössä