Raskaus ja ne v***n hormoonit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hormoonihirmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hormoonihirmu

Vieras
Onko täällä muita raskaana olevia, joiden pään hormoonit on ihan täysin sekoittanut? Tarkoitan negatiivisella tavalla. Itselläni viikkoja 25 ja tuntuu, että oon ihan kamala. Mies ja lapsi saavat niskaansa hirveää ryöpytystä ja muille näyttelen tyyntä ja seesteistä odottajaa. Jatkuvasti saan pyydellä mieheltä ja lapselta anteeksi lyhyttä pinnaani ja siitä johtuvia räjähdyksiä.

Raskausmaha on ihana ja nautin pienokaisen liikkeistä, mutta olo on kuin valaalla ja tuntuu, että olen lihonnut aivan kamalasti, vaikka olen syönyt melko terveellisesti ja aika vähän herkkuja. Kiloja on tullut nyt 8. Painoindeksi ennen raskautta oli 22. Tämä masentaa ja mieheltä ei sympatiaa heru. Hän on aina hoikkuutta kovasti ihannoinut. Liitoskivut on myös olleet vaivana jo useita viikkoja ja menee vaan kokoajan pahemmaksi. En ole koskaan ollut mikään itsesäälissä rypevä, mutta nyt alkaa pahasti menemään siihen suuntaan.

Olisiko vinkkejä, joiden avulla saisin edes räjähdyksiäni vähenemään? Mihinkään äitiysjoogiin tm. ei ole aikaa. Voisikohan sitä kokeilla vaikkapa kotosalla? Tai onko jotain meditaatioharjoituksia, joiden avulla saisin kasvatettua lyhyttä pinnaani? Kaikki vinkit olisi tervetulleita :)

Mulla on vähän samaa ongelmaa, pinna ei kestä enää mitään. Välillä käy sääliksi esikoista, kun joutuu turhien purkausten kohteeksi :/ Käpy saattaa palaa aivan pienestä ja sitten olen koko loppu päivän kiukkuinen ja se vasta ärsyttääkin. Yleensä mulla on lehmän hermot ja tämä on aivan kauheaa!
Mulla tosin on viikkoja jo 39 että eiköhän se kohta helpota, mutta en ole todellakaan jaksanut nauttia ylettömän v*tuksen kourissa raskaudesta :(

En jaksaisi tehdä oikein mitään ja kaikki tuntuu pakkopullalta, siivous ja ulos lähtö masentaa jo valmiiksi... Anteeksi, ei minusta ollut apua eikä mulla ole mitään vinkkejä jakaa. Luin vain viestisi ja mietin, että olisi itse voinut kirjoittaa sen muutama viikko sitten. Minulla on myös kamala ryhävalas olo. Paino on noussut 12 kiloa, mutta kaikki vaatteet kiristää ja paita rullautuu ylös ja housut alas päin :o Se vasta ärsyttääkin koko ajan... Ja joo, olen ostanut isompia vaatteita mutta se sama tapahtuu silti :/

Jaa-a. Täällä myös pinna huomattavasti lyhyempi kuin normaalioloissa, mutta eipä se ole itsehillintääni vaikuttanut millään muotoa. Ts. hermostun helposti mutta osaan pitää sen aisoissa, enkä ala syyttömille tiuskimaan turhista.

Yhteistyössä