Raskaus ja pääkipu

Pyhä jysäys

Aktiivinen jäsen
13.06.2008
4 298
0
36
Mulla on flunssaa kyllä, mutta olo ihan hyvä muuten, paitsi pää on ollut tosi kipee muutaman päivän.
Johtuukohan vaan tosta flunssasta?
Kun googletin niin raskausmyrkytyksen yks oire on pääkipu, mut yleensä se (myrkytys) kuulemma alkaa vasta 20viikon jälkeen, mulla viikkoja 19+2.
Panadoli ei auta.

Kunhan pohdin, mut ku alkaa pelottaa kohta ku liikaa miettii... :|

Niin ja flunssaa mulla on ollut jo 2 viikkoa, mutta pääkipua vaan muutaman päivän.

Kuulemma raskausmyrkytyksen ekoja oireita ennen päänsärkyä on kohonneet verenpaineet (alapaine yli 100 ja yläpaine yli 150), turvotus ja proteiinia virtsassa. Onko sinulla näitä oireita?

Neuvolassa sanoivat, että raskausmyrkytyksen päänsärky on kokonaisvaltaista, eli sellaista, etä joku työntäisi päälakeasi sisältä päin pois. Tuntuu kai siis siltä, että pään sisällä olisi kovaa painetta.

Itsellä ei ole raskausmyrkytystä ollut, nämä on neuvolasta saatuja ohjeita asian tarkastamiseen. Olen myös ymmärtänyt, että yleensä raskausmyrkytys alkaa myöhemmin, ei siis vielä noilla viikoilla. Jos voit, niin tarkista verenpaineet jossain.

Alkuperäinen kirjoittaja Tiinuliini:
Kuulemma raskausmyrkytyksen ekoja oireita ennen päänsärkyä on kohonneet verenpaineet (alapaine yli 100 ja yläpaine yli 150), turvotus ja proteiinia virtsassa. Onko sinulla näitä oireita?

Neuvolassa sanoivat, että raskausmyrkytyksen päänsärky on kokonaisvaltaista, eli sellaista, etä joku työntäisi päälakeasi sisältä päin pois. Tuntuu kai siis siltä, että pään sisällä olisi kovaa painetta.

Itsellä ei ole raskausmyrkytystä ollut, nämä on neuvolasta saatuja ohjeita asian tarkastamiseen. Olen myös ymmärtänyt, että yleensä raskausmyrkytys alkaa myöhemmin, ei siis vielä noilla viikoilla. Jos voit, niin tarkista verenpaineet jossain.

Täytyy käydä mun vanhemmilla, siellä on verenpainemittari.
Turvotusta ei oo.
Virtsan proteiinista en tie. Miten sen kotona näkee?

Eikä tuo pääkipukaan ihan tuollaista ole kun kuvailet.
Mutta voisin käydä tosiaan kattoos verenpaineen tänään.

Yhteistyössä