Raskaus ja ripuli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kisu

Jäsen
01.07.2004
283
0
16
Oli pakko tulla jo kyselemään onko täällä kohtalotovereita tai tietääkö kukaan mistä tää saattais johtua.. Eli, olen viikolla 24+4 raskaana ja kärsinyt nyt reilun viikon suolistovaivasta. Kaikki alkoi löysävatsaisuutena ja vaihtui ripuliksi tuossa jokunen päivä sitten.
Meillä ollut kyllä koko perheellä samoja vaivoja (ei kuitenkaan pahoinvointia eikä oksentelua), mutta minä vielä jäljellä Rautaa jouduin syömään joku aika sitten kaksikin kapselia, mutta viime viikolla neuvola antoi luvan yhteen kun kerroin vatsavaivastani, ajattelin jos se auttaisi, mutta ei tunnu auttavan. Maitohappobakteeritkin aloitin, mutta ei tunnu auttavan.
Voiko tämä olla vain jokin pöpö kun kaikilla meillä oli samantyylistä, vai onko minulla nyt puhjennut jokin sairaus??

Mulla alko tänä aamuna vetinen ripuli ja aloin panikoida tuota listeriaa niin soitin neuvolaankin. Nyt oon viikolla 15+2. Sielä kovasti rauhoittelivat mutta ei oikein ole rauhallinen olo vieläkään. Eilen söin pakastepizzaa jonka uunissa 225 paistoin ainaki 10 minuuttia. Terveydenhoitaja ainakin sanoi ettei pitäisi olla ruokamyrkytystä yms. eikä listeriaa kun on kypsennettyä ruokaa.. Pitäisi vaan uskoa ammattilaista.. On tätä ripulia tosin ollut aikaisemminkin, varsinkin heti alussa koko ajan niin kaipa ne hormoonitkin vaikuttaa tuohon vatsan toimintaan.

Mulla alkoi muistaakseni rv 22 pikaruokalassa syönnin jälkeen aivan älytön vesiripuli joka kesti kaksi viikkoa putkeen! Se aiheutti myös kipeitä supistuksia, mutta ei onneksi lähtenyt paikat aukeamaan...
Kaiken ne lääkärissä tutki, listerioosin, salmonella ym. pöpöt veri- ja ulostenäytteistä, mutta mitään ei löytynyt. Loppuvaiheessa oli niin paha, että kun illalla söin mansikoita, ne tuli aamulla veden mukana ulos eivätkä olleet edes muotoaan muuttaneet (kyllä, paskoin siis mansikoita). Koko ajan söin gefilustuotteita mutta en huomannut niistä mitään apua. Ja banaania ja juustoa myös kului, eipä nuo tuossa vaiheessa paljon kovettaneet, kaikki tuli ihan vetenä pihalle...
Eipä siinä muuta kun tarkkailtiin kohdunkaulan tilannetta ja lapsiveden määrää, piti juoda paljon ja jatkuvasti. Sitten se vaan meni mystisesti ohi, eikä koskaan selvinnyt lääkäreillekään mistä oli kyse.

Yhteistyössä