Raskaus ja saunominen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saunatonttutyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

saunatonttutyttö

Vieras
Onko kenelläkään tietoa, vaikuttaako saunominen mihinkään millään tavalla alkuraskaudessa? Mulla on nyt menossa rv4 ja mietin, uskallanko saunoa entiseen malliin eli p a l j o n...

minä saunoin ainakin koko raskauden ajan normaaliin tapaan.Tosin kun raskaus on pidemällä ei samalla tavalla välttämättä jaksa olla löylyissä.Meille syntyi kuukausi sitten täysin terve ja kiltti poika.Painoakin oli kiitettävästi 4140g ja 52 cm.

Itse huomasin tuossa rv 20 tienoilla, että verenkierto on sen verran voimistunut, että saunominen aiheutti verenvuotoa nenästä ja ikenistä. Ennen raskautta ei ole koskaan tullut verta nenästä ja nyt saattaa joskus ruveta tulemaan jos esimerkiksi kovasti niistää. Itse en ole sitten enää saunonut mutta ei kai se sikiölle haitallista ole jos nyt ei ihan itseltä happi lopu ;-) Mutta minua ei enää huvita saunoa kun ei tuo verenvuoto niin kivaa ole. Saunon sitten taas vauvan syntymän jälkeen. Sinänsähän tuo verenvuoto nenästä ja ikenistä on kai ihan normaalia raskauden aikana.

Meillä saunotaan joka päivä.Otan löylyjä aina jaksamisen mukaan ja käyn happihypyllä välillä.Menossa rv.41 joten
etköhän sinäkin voi hyvillä mielin jatkaa rentoutumista saunan löylyissä.

Saunoa voit ihan rauhassa, jos lääkäri ei sitä sinulta jossain vaiheessa kiellä. Kunhan muistat juoda runsaasti saunoessasi ja saunan jälkeen! Minä saunoin raskausaikana paljon ja ei mitään ongelmia.

Yhteistyössä