Raskaus ja tupakointi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tilanne on se,että olen raskaana (alle puolivälin) ja tupakointia en ole yrityksistä huolimatta saanut lopetettua..
Häpeissäni poltan kaikilta salaa,1-5 tupakkia/pvä.
Joku sanoi joskus että viimeistään synnytyksessä jää kiinni kun istukka värjäytyy tupakan tervasta. pitääkö paikkansa?

kvg! Jos kerran kehtaat polttaa häpeän uhallakin, niin yhtä hyvin voit sitten etsiä kaiken mahdollisen tiedon aiheesta ihan ite. Vai etkö kykene siihenkään?

Otapa asia puheeksi neuvolassa tai varaa vaikka lääkärille aika. Ehkä sieltä saisit oikeanlaisia neuvoja ja ohjeita, miten parhaiten onnistuisi?

En tiedä, voiko niitä tupakoinnin lopettamiseen suunniteltuja lääkkeitä käyttää raskausaikana, mutta kuulemma niistä on monelle tupakoinnin lopettamista yrittävälle apua. Nikotiinilaastarit, nikotiinipurkka?

Toiset vetää korsteenin lailla koko raskauden läpi, eikä lapselle (ainakaan ulkoisesti) tule mitään välttämättä..

Kehottaisin kuitenkin miettimään. Kun itse olin laitoksella edellisen kerran oli huonekaverina mimmi joka oli viimeisen tupakin vetänyt synnärin ovella.. Vauva huusi suoraa huutoa ja tärisi hullun lailla niksoissaan koko sen ajan kun laitoksella olin. Siinä vaiheessa ei tupakointi raskausaikana ollut äidinkään itkusta päätellen hyvä idea.

Itse pääsin tupakista eroon ihan perus xylitolpurkalla, kun tulin raskaaksi. Ei 1-5 tupakkaa päivässä ole edes välttämättä oikea riipuvuus vaan pelkkä typerä tapa.

Tee palvelus itsellesi ja vauvalle ja lopeta. Sitä paitsi, kyllä tupakan haju sut paljastaa ennen istukkaa, sitä vaan ei tajua ennen kuin on itse ilman kuinka pahalta tupakoitsija haisee!

Viimeksi muokattu:

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä