Raskaus ja unihäiriöt, tuttua? :/ mitä tää on...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt"

Vieras
Eli kohta mennään raskausviikolle 18 ja yleensä oon hyvä nukkumaan. Nyt nukahdan, nukun muutaman tunnin ja sitten pim - väsyttää mutta ei saa nukuttua! :( vasta aamusta/aamupäivästä sitten päikkärit... :O lisäksi valvoessa sitten todella oudot ahdistusoireet ym... En käsitä. Aamupäikkäreiden jälkeen kun "toipuu" , lähtee vasta päivä käyntii....

LISÄKSI - NYT VASTA ALKANUT PAHOINVOINTI??? :O

Minulle äitini sanoi, että raskaudenaikaiset uniongelmat johtuvat siitä, kun keho valmistaa tulevaa äitiä lapsen syntymän jälkeisiin öihin. Sitä en tiedä onko vain vanhan kansan uskomuksia, mutta uniongelmat selittyvät kyllä helposti sillä äidin kehossa ja mielessä tapahtuvalla valtavalla muutoksella ja myllerrykselläkin. Ihan normaalia. Pahoinvointia voi myös ilmetä missä raskauden vaiheessa tahansa.

Minä nukuin molempien lasten raskaus aikana niin, että nukahdin viimeistään ilta ysiltä kuoleman väsyneenä.. Sitten yhdeltä yöllä heräsin.. Valvoin aamu viiteen ja nukuin kasiin saakka. Paitsi kuopusta odottaessa esikoinen herätti viimeistään seitsemältä. Minä tulin siihen tulokseen, että kerta valvotuttaa niin sitten valvotaan kunnolla eikä piehtaroida sängyllä. Minä söin aikaista aamupalaa, katsoin leffoja boxiilta, kävin saunassa, luin kirjoja jne. :D Uni tuli sitten taas viideltä. Päivisin nukuin sitten esikoisen kanssa päikkärit. Raskausaikainen väsymys on ollut pahinta mitä olen koskaan tuntenut.. Se on niin syvää ja uuvuttavaa. Esikoista odottaessa olin töissä äitiysloman alkuun saakka ja vaikken voinut pahoin niin se väsymys oli jotain kauheaa..

Tuo "unettomuus valmistaa tulevaan..." ...juupa juu.. Ärsyttävin sanonta mitä tiedän :D parhaiten sitä valmistaisi tulevaan vauva arkeen, jos äiti saisi nukkua täydet yöunet ja herätä virkeänä. Heti synnytyksen jälkeen olen taas saanut nukuttua ja herään aamulla virkeänä vaikka kuopus 6 kk herää syömään rintaa sen 3-6 kertaa yössä. Ei minua väsytä tippaakaan päivisin vaikken nuku päikkäreitä kuin satunnaisesti (ja siis nukun 22.00-6.00 välisen ajan noilla herätyksillä).

raskauspahoinvointi voi tulla alu,keski tai loppuraskaudessa tai kestää koko raskauden minu alkoi n rv 14 paikkeilla ja kesti rv 26asti. noin rv 30 sain nukuttua noin 3h kerralla pahimmillaan 3tuntia päivässä ja tätä jatku aina rv 41+6 asti kkunnes neiti tuli ulos,ihanaa!

Yhteistyössä