Raskaus ja verinen vuoto:/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoli

Vieras
Olen raskaana viikolla 8 ja eilen harrastettiin seksiä ja sen jälkeen vuodin verta,siis ihan kirkasta verta.
Tänään sitä on tullut aina vessakäynnin yhteydessä,mutta mitään kipuja ei ole.
Pitääkö lähteä lääkäriin?

Mulla oli sama homma alkuraskaudessa tätä odottaessa varmaan aika pitkälle, ehkä jopa rv 14 asti. Siellä on paljon pieniä verisuonia ja raskauden takia alueella on vilkas verenkierto, joten vuotoa voi tulla. Panikoin asiasta itsekin, mutta se rauhoittui kyllä aina eikä me osattu olla erossa toisistamme kuitenkaan.

Aika normaalia uskoisin. Limakalvot kuivuu raskauden aikana herkästi ja saattaa sen takia tulla vähän verta. Mulla suositeltiin esikoista odottaessa Ceridalin lipolotionia liukasteeksi kun oli niin kuivat limakalvot. Saa apteekista ja voi käyttää muutoinkin ihon kosteutukseen.

Kannattaa käydä tarkistuttamassa! Mulla oli veristä vuotoa alkuraskaudessa joka päättyi keskenmenoon. Toisessa raskaudessa myös vuotoa, mutta kaikki oli sillä kertaa hyvin.

En huolisi! Limakalvoista tulee hyvin verekkäät ja helposti vuotavat raskausaikana, joten ihan normaalia että yhdynnän jälkeen vuotoa voi tulla. Seuraa määrää ja laatua. Jos vuoto kovenee tai hyytymiä alkaa tulla sekä kipeä olet, niin näytille. Pienehkö vuotele ok, ja tavallista tosiaan on.

Yhteistyössä