Raskaus ja ylävatskipu, tarviiko huolestua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "eemi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"eemi"

Vieras
Heräsin viime yönä ylävatsakipuun, joka meni kylläkin ohi aika hetkessä. Tänään ollu vähän kuvottavampi olo, ja nyt viimesen tunnin aikana ylävatsassa taas ollut kipua. Googletin, ja sen mukaan ylävatsakipu voi johtua raskausmyrkytyksestä. Ei oo närästyskipua, tuntuukin eri kohdassa.

Mulla viikkoja nyt 39+3, kolmas raskaus, eikä aikasemmin oo ollu mitään raskausmyrkytyksiä. Verenpaineet olleet tässäkin raskaudessa koko ajan ok, ei turvotuksia eikä proteiinia pissassa kertaakaan.

Äitipolille/synnärille matkaa vajaa 100km, ja mietityttää vaan, että tarvisko tästä kipuilusta nyt huolestua vai ei. Tietty sinne vois soittaa, mutta kun muuten olo on ihan ok. Vauva liikkuu normaalisti, eikä supistele tms.

Soita sinne synnärille!! Meneekö kipu ohi Panadolilla, jos ei mene ni sitte näytille!!

Ei oo niin kipee, että ois Panadolia tarvinnu ottaa. Yöllä tais olla kipeempi, mutta se meni ohi. En siinä unenpöpperöisenä osannu ajatella, että kauan se kipukohtaus kesti, minuutteja kai, mutta ei mitään pitkää aikaa.

Ja nytkin on kipu jo hellittänyt, se vaan niinkuin käväisee hetken aikaa. Mutta kyllä se sitten sattuukin kun se iskee.

Vatsa on toiminu ihan normaalisti.

Mietin myös sappikipuja..

Eikös sappikivut tuu jostain syömisestä/ruuasta? Mä en oo syöny lähipäivinä mitään erilaista tai uutta. Sipsejä eilen illalla vähän, mutta niitä olen syöny tän raskauden aikana melkein päivittäin. (ja ennen ku alatte siitä haukkumaan, niin en todellakaan ole vetänyt pussillista päivässä, vaan pikkukipollisen, koska himoitsen suolaista ja rasvaista, niinkuin aikasemmissakin raskauksissa. :) )

Rasvainen ruoka voi tehdä sappivaivoja.. mut soita sinne synnärille! Ne osaa sanoa parhaiten et kannattaako huolestua!!

Tulee kyl mieleen et onko vauva laskeutunu ja painaa johonki erikohtaan nyt mitä aikasemmin

Rasvainen ruoka voi tehdä sappivaivoja.. mut soita sinne synnärille! Ne osaa sanoa parhaiten et kannattaako huolestua!!

Tulee kyl mieleen et onko vauva laskeutunu ja painaa johonki erikohtaan nyt mitä aikasemmin

Voi olla, että vauva voi sen aiheuttaa, mutta enemmän se kyllä painaa tonne alapään suuntaan. :) Laskeutunut on jo aikoja sitten. Se kipu on sellaisessa kohdassa ylävatsalla, johon mielestäni kohtu ei enää yllä.

Mä taidan vielä katsella tän illan ihan rauhassa tilannetta. Jos kipu vielä uusii niin soitan sitten synnärille. Nyt on kuitenkin hyvä olo ja vauva liikkuu niinkuin aina. :)

Yhteistyössä