Raskaus kierukan jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raisa.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raisa.

Vieras
Heippa,

onko joku joka olisi tullut raskaaksi kierukan poistamisen jälkeen?
Mirenan ohjeessa sanotaan että "12 kk sisällä kierukan poistamisesta on 80% naisista tullut raskaaksi". Tarkoittaako se, että menee useampia kuukausia ennen kuin voi tulla raskaaksi, vai onko se mahdollista heti poiston jälkeen? Kuinka kauan kesti, ennen kuin kuukautiset alkoivat/normalisoituivat?

Kaksi kertaa olen tullut raskaaksi kierukan poiston jälkeen. Ekalla kerralla nappasi kolmannesta kierrosta (joka valitettavasti oli tuulimuna, mutta ei mitenkään liity kierukkaan siis) ja nyt toisella kerralla kierukka poistettiin 1.10 (silloin olisi juuri ollut kuukautiset, tiesin sen rusehtavammasta valkovuodosta), 26.10 alkoi kuukautiset ja 24.11 testissä plussa. Kierukka oli siis välissä reilut kolme vuotta käytössä, ekalla kerralla taisi olla nelisen vuotta. Poistoajankohdasta johtuen olisi ollut mahdollista tulla raskaaksi jo heti, mutta kannattaa odottaa yhdet kuukautiset jotta limakalvo kohdussa on riittävän vahva varmasti kestämään raskauden.

Minulla siis kierto kiersi normaalisti, kierukan aikana vaan ei tullut vuotoa, ehkä pientä turhua vain josta tiesin milloin kuukautiset olisivat tulleet. Kierukoiden jälkeen muuten kierto ollut tasan kellon tarkka 28, niitä ennen 28-32.

Ok, kiitos!

Ei siis kiirettä poistaa kierukkaa, kun raskautta en voi muusta syystä yrittää ainakaan puoleen vuoteen vielä.. ajattelin, että jos täytyy pitää jotain taukoa poiston ja vauvanteon välillä:)

Hyvää odotusta sinulle!

Kesäkuussa -05 otettiin pois hormonikierukka ja kumia käytettiin elokuulle asti sillä oli lomareissu silloin.
Lokakuussa tulin raskaaksi eli voi olla että nopeemminkin olisi käynyt mutta tuo oli oikein hyvä!!

minulla kierrukka poistettiin toukokuussa -07 ja kesäkuun kierron jälkeen olinkin jo raskaana eli ei kauaa menny... tosin toisilla siihen voi mennä kk:sia jopa vuosiakin... se on vähän tapauskohtaista :)

Mulla poistettiin Mirena-hormoniehkäisin 14.1.2008, ovulaatio oli noin neljä päivää sen jälkeen. Edellisviikonloppuna (26.1.-27.1.)rinnat olivat totaalisen tiiliskivinä siis tosi turvonneet, painavat ja arat, vatsanpohjassa oli tuntemuksia yllinkyllin... olin jo satavarma, että olin raskaana, mutta valitettavasti kuukautiset alkoivat 29.1. olivat niukat, mutta kipeät... mulla oli sellainen fiilis, että sain keskenmenon. Nyt odottelen seuraavaa ovulaatiota, jotta pääsisi tositoimiin... =o)

Mutta onko muilla hormoninen vaikutusten voimakkuus hormoinikierukan poiston jälkeen yllättäneet?

Yhä vielä mietin, että onko tää nyt normaalia, että on näin kipeenä ennen menkkoja tässä tilanteessa, vai oliko se sentään raskaus...? Onko muilla kokemuksia?

Alkuperäinen kirjoittaja Velvetti:
Mulla poistettiin Mirena-hormoniehkäisin 14.1.2008, ovulaatio oli noin neljä päivää sen jälkeen. Edellisviikonloppuna (26.1.-27.1.)rinnat olivat totaalisen tiiliskivinä siis tosi turvonneet, painavat ja arat, vatsanpohjassa oli tuntemuksia yllinkyllin... olin jo satavarma, että olin raskaana, mutta valitettavasti kuukautiset alkoivat 29.1. olivat niukat, mutta kipeät... mulla oli sellainen fiilis, että sain keskenmenon. Nyt odottelen seuraavaa ovulaatiota, jotta pääsisi tositoimiin... =o)

Mutta onko muilla hormoninen vaikutusten voimakkuus hormoinikierukan poiston jälkeen yllättäneet?

Yhä vielä mietin, että onko tää nyt normaalia, että on näin kipeenä ennen menkkoja tässä tilanteessa, vai oliko se sentään raskaus...? Onko muilla kokemuksia?

Samassa veneessä taidan olla, mun kierukka otettiin pois 6.2. ja nyt oon reilun viikon kärsiny todella kipeistä rinnoista, alavatsa -ja selkäkivuista, aamuisin pahoinvoinnista -> kaikista mistä kärsin kun odotin esikoistani. Tein testin, verikokeen lääkärissä, ja sen mukaan en oo raskaana, eikä tässä oo tarkoituskaan vauvaa alkaa tekeen. Menkkoja ei vaan oo tullu, neuvoivat ootteleen ja viikon kuluttua uudet kokeet. Päätin ettei ikinä enää hormoniehkäisyä mulle!!!

Mulla on valitettavan huono kokemus Mirena kierukasta. Sitä ei tahdottu saada pois ja poiston jälkeen sairastin kohtu- ja munasarjatulehduksen, josta luultavasti johtui keskenmeno. Keskenmeno kuitenkin "puhdisti" kohdun ja parin kuukauden päästä olin uudelleen raskaana. Mutta kierukkaa en enää ikinä laita.

Yhteistyössä