Raskaus(ko)?

  • Viestiketjun aloittaja Likka92
  • Ensimmäinen viesti
Likka92
Hei!
Ajattelin ny ensi kertaa avautua tällaselle keskustelu palstalle toivoen et saisin vastauksia mietteisiini :) Olen parisuhteessa oleva 24 vuotias nainen (-92) ja oon viime päivät miettiny oisinko mahollisesti raskaana. Jos ny alusta alottasin niin hahmottus tämä: Käytin aiemmin jonku kuukauden minipillereitä (Desogestrel sandoz nimisiä) joita ennen mulla oli Jaydessin hormonikierukka joka 3 kk käytön jälkeen oli pakko poistaa eli 7 joulukuuta, ja samana päivänä sain ottaa ekan pillerin.
Seuraavat menkat alkoi sitte 23 joulukuuta, ne kesti jtn 4 pv ja loppu ku seinään, eikä tullu enää minkäänlaista tiputtelua tai tuhrua :eek: Kysyn tässä välissä, voiko pillerit aiheuttaa sellasta?
Jälkeenpäin aloin miettii niitä ja päätin varmuuden vuoksi tehä raskaustestin tämän kuun alkupuolella. Negaa näytti. Ajattelin sen olevan sillä selvä ja jatkoin pillereiden syöntiä.
Sanon tähä väliin et pillerin ajankohta heitteli, eli en ottanu tarkalleen samaan aikaan joka päivä. Varmaa pari kertaa heitti noin vartilla ku meinas koko pilleri unohtua ^^ Ja ollaan tosiaan harrastettu seksiä säännöllisesti ja hän on päästänyt sisälle siihe asti ku lopetin pillereiden oton.

Söin pillereitä jonku aikaa, kunnes alkoi alamäki.. Mieliala heitteli niin et saatoin äksyillä poikaystävälle ilman syytä, tuli ahdistuskohtauksia, esim. siitä ku huomasin painon nousseen ja tunsin yhtäkkiä itteni rumaksi ja läskiksi. Ja mulla on muuten hyvä itsetunto.
Sanoin poikaystävälle et nyt on pakko lopettaa niitten syönti ja hän oli samaa mieltä, enkä ihmettele ku joutunu kattoo mun äksyilyä ja muuta :D

Otin viimesen pillerin 10 pv ja muutama pv kulu sen jälkeen, ku taisi jtn oireita tulla. Ja yritin googlettamalla katella löytyskö tietoa mite kauan suuripiirtein voi mennä et hormonin tasapaino palautuu ja menkka kierrot. Löyty yks keskustelu jossa joku mainitsi et sillä taisi olla ovis heti pillerin syönnin lopettamisen jälkeen ku oli seksihalut korkealla. Muistin heti et mullaki muute oli kieltämättä halut katossa ku lakanat heilu ^^ oiskoha ollu ovis..? Ja luin et osa on pamahtanut paksuksi pillerin syönnin aikana tai nopeesti lopettamisen jälkeen.

Jossaki välissä sitte alko ilmenee uusia oireita, mitä ei pillerin oton aikana ollut: Huonovointisuutta joka oli välillä voimakasta tai pientä ja samaan aikaan oli hirveä nälkä, mielitekoja, (varsinki roskaruokaa älyttömästi on tehny mieli ja huomasin olevani viime päivinä kivennäisveden suurkuluttaja :D) rintoja pisteli ja oli vähä kosketusaratkin, maha on aika turvonnut, ja ny tullu jännää oloa mahaseudulle ja sellasta kipua ollu iha ku oisin tehny lihastreeniä, sama tuntunu alaselän tienoilla. Ja yhes välis oli viiltävää kipua vas. alamahan tienoilla (en tosin tiiä oliko munasarjoissa) ja repäisykipu, joka iski ku jonkilaisella vauhilla menin sohvalle istuu :s Tuntuu erittäin kivalta ku makaa sängyllä ja yrittää löytää hyvää asentoa ja sama sohvalla istuessa.

Oon ostanut halvan testin valmiiksi ja aattelin oottaa vielä viikonlopun yli, jos vaikka menkat alkaisi. Mut mitä mieltä te ootte? Ja oisko täällä muita jotka on käyttäny noita kyseisiä pillereitä? Kiitos etukäteen, ja anteeksi pitkästä tekstistä ^_^ Toivottavasti jaksatte lukea :)
 
Likka92
Lisään vielä pari oiretta mitä ei pillerin syönnin aikana ollut: Yhtäkkistä huimausta/pyörrytyksen tunnetta ja outoa väsymystä/uupumusta, esim. aamulla ollu "vaikeampaa" nousta sängystä vaikka on nukkunut hyvin :) ja se saattaa iskeä keskellä päivää ja lähtee nopeesti, Niin ja oon maistanu raudan maun suussa ja yks pv ikenet alko verestää oudosti hampaita harjaessa, ja mulla ei pitäs olla ientulehdusta ku eivät olleet kipeetkään :eek:
Kerroin yhelle kaverille (joka on tosiaan ny raskaana) tästä ja oireista nii se sano heti: Tee testi, mulla oli samanlaisia. Noh, pitää vaan ny kärsivällisesti oottaa muutama päivä... :/
 
Likka92
Nyt on TAAS pakko lisätä mikä sattu äsken :eek: tunsin yhtäkkiä jtn tulleen pöksyihin, kävin veskis tarkistaa alkoko menkat, niin ei, valkovuotoa ja huomasin et se oli kellertävää ja joko "sitkeän" tai "liiman" näköstä. Voisko olla oire raskaudesta??
 
Likka92
Pieni tilanne rabortti :D
Tein testin maanantaina jolloin edellisten menkkojen ekasta päivästä kulu 32 pv. Näytti negaa. Päätin sitten soittaa neuvolaan ja sain ajan testin tekoon, joka oli eilen. Se testi näytti kans negaa. Mulla on vähän semmonen tunne ettei tainnu näyttää oikeaa tulosta. Ja se terkkariki sano et (jos oikein ymmärsin/kuulin) menkkojen pitää olla myöhässä ainakin 5 vk että tulos näkyisi testissä oikein :eek:
Ja sano ellei menkkoja näy niin soita uudestaan niin tehään uusi testi.
Jälkeenpäin mietin miksi se sitten kutsu mut jo siinä vaiheessa tekemään testiä jos kerta menkkojen pitää olla niin pitkään myöhässä.. Taidan suosiolla ens kuun puolella hakea vaikka apteekista testin tai varata suoraan tk:n labraan aikaa verikokeeseen.

Onko teillä muilla käynyt sillee et plussa näky aika myöhään?
 
vierailija
Pieni tilanne rabortti
Tein testin maanantaina jolloin edellisten menkkojen ekasta päivästä kulu 32 pv. Näytti negaa. Päätin sitten soittaa neuvolaan ja sain ajan testin tekoon, joka oli eilen. Se testi näytti kans negaa. Mulla on vähän semmonen tunne ettei tainnu näyttää oikeaa tulosta. Ja se terkkariki sano et (jos oikein ymmärsin/kuulin) menkkojen pitää olla myöhässä ainakin 5 vk että tulos näkyisi testissä oikein
Ja sano ellei menkkoja näy niin soita uudestaan niin tehään uusi testi.
Jälkeenpäin mietin miksi se sitten kutsu mut jo siinä vaiheessa tekemään testiä jos kerta menkkojen pitää olla niin pitkään myöhässä.. Taidan suosiolla ens kuun puolella hakea vaikka apteekista testin tai varata suoraan tk:n labraan aikaa verikokeeseen.

Onko teillä muilla käynyt sillee et plussa näky aika myöhään?
Miten tässä loppujen lopuksi kävi? Raskaushan voi näkyä tikussa jopa jo viikolla 3+. Clearblue näyttää jo 1-2.
 
Minulla kuukautisten mukaan vasta rv 2+0 ja selkeä värillinen haamu tuli tänään apteekin omaan testiin ja eilen pregcheck liuskaan vaaleampi haamu sekä apteekin omaan. Herkkyys 25 mIU
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä