Raskaus monivitamiini multitabs

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vauvakuumetta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vauvakuumetta

Vieras
Hei,

Minulle on tehty kaksi inseminaatiota, joista kumpikaan ei tuottanut tulosta. Nyt olen menossa kolmanteen. Ennen viimeisintän inssiä, aloin heti kuukautisten alusta syömään raskaus monivitamiini multitabseja. Niissähän on mm. foolihappoa, mikä tietääksenin saattaa paksuntaa kohdun limakalvoa. Kun toinen inssi tehtiin, kohtuni ultrattiin, ja silloin huomattiin, että kohdun limakalvoni oli 17 mm paksu. Kysymys onkin, että voiko noiden multitabsien popsimisesta olla jotain haittaa, siis voivatko aiheuttaa liikaa limakalvon paksuuntumista, vai voinko jatkaa niiden syömistä kolmatta inssiä odotellessa, ja sitten vielä? Olen käsittänyt, että jo tuo 17 mm on niin paksu, että saattaa haitata alkion kiinnittymistä. Viime, ja tulevan inssin välissä on yksi kierto, ja kävinkin juuri ultrassa, jossa kohtuni todettiin siistiksi. Olen syönyt clomifeneja kummassakin inssikierrossa. Nehän saattavat ohentaa kohdun limakalvoa. Seuraavaan inssiin tulee mukaan pistoshoidot, joten silloin ei siis ole clomejakaan limakalvoa "ohentamassa".

Kiitos etukäteen vastauksestasi!

Hei "toinen" vauvakuumetta :)

Kiitos kysymyksestäsi.

En usko, että tuolla vitamiinilla on juurikaan vaikutusta kohdunlimankalvon kasvuun niin paljon, että siitä olisi haittaa. Toisinaanhan sitä määrätään juuri hoitojen ajaksi. Kannattaa keskustella hoitavan lääkärisi kanssa tuosta kohdun limakalvon kasvusta, se lienee asia mihin kyllä kannattaa kiinnittää huomiota.
Onnea matkaan!