raskaus & rinnat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja missR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

missR

Vieras
Mun raskaus on vasta ihan alkuvaiheessa, oliskohan jotain rv4+3 tai sinne päin. Mulla on jo ennestään yksi lapsi, ja muistan että tuolloin odotusaikana vahvin raskausoire oli heti ovulaation jälkeen jo rintojen arkuus. Mutta nyt mulla ei ole niin mitään rintaoireita, jos ei oireita muutenkaan (alavatsassa vaan välillä menkkatunnetta vähän). Mietin vaan että onkohan tämä nyt sitten jokin tuulimuna tms, kun rinnoissa ei tunnu yhtään miltään, ei, vaikka niitä puristeliskin. Eikös sitä sanotakin että ""raskaus alkaa rinnoista"". Onko muilla kokemusta ""rintaoireettomuudesta"" alkuraskauden aikana, ja raskaus silti edennyt ihan normaalisti? Tiedän toki että jokainen raskaus on erilainen, mutta kun väkisinkin sitä vertaa edelliseen raskauteen kaikin tavoin!

TUllessani toista kertaa raskaaksi rintani eivät kasvaneet/kipeytyneet ollenkaan. Tosin imetin silloin vielä hieman vajaan vuoden vanhaa esikoistani. Esikoinen jätti itse tissittelyn raskauden edetessä, liekö hormonimuutokset muuttaneet äidinmaidon makua. kun imetys oli loppu, alkoivat rinnat pikkuhiljaa isota ja kipeytyäkin (noin rv 15). Ainakin itse liitin tämän imettämiseen, mutta voihan se olla että ilman imetystäkin olisi käynyt sama juttu.

Mä olin raskaana kerran ennen tätä ja silloin rinnat olivat tosi kipeät, sain keskenmenon viikolla 11+1 ja siitä 2 kuukautta niin olin uudestaan raskaana, eikä rintani olleet lainkaan niin kipeät, tosin kyllä niitä vähän aristi, mutta sitä hädin tuskin huomasi. Nyt viikkoja 32+5 ja kaikki loistavasti! :)

Itselläni oli tuulimuna, eikä rinnoissa ollut mitään tuntemuksia. Tulin toisen kerran raskaaksi, eikä rinnoissa edelleenkään tuntunut yhtään miltään, raskaus oli kuitenkin todellinen ja vauva syntyi.

MÄ olen ihmetellyt vähän samaa - ekassa raskaudessa rinnat olivat mielettömän ""kovilla"" koko ajan ja paljon arpiakin tuli. Nyt, ei mitään. Muuten on kyllä hirveän huono olo, väsymys jne. mutta rinnoissa ei mitään.

Ajattelin, että se johtuu siitä, että esikoinen syö vielä vähän rintaa. Ja toisekseen siitä, että rinnat varmaan ekassa raskaudessa kehittyivät ""imetyskuntoon"" jo, eikä enää ole tarvetta niin suurille muutoksille..? :)

Mulla oli viimeksi rinnat TODELLA arat, mutta raskaus todettiin vkolla 9 tuulimunaksi. Nyt taas ei arista ei niin yhtään, oon ehkäpä viikolla 5, tai 6 menossa.. Samaa arkuuden puutetta olen itsekin ihmetellyt. Mutta kuten edellä mainittiin, kai tuokin on tapaus/ raskauskohtaista..

Itse odotan toista lasta, nyt raskausviikot 16+4. Mulla ei oikeastaan ole ollut missään vaiheessa rintojen arkuutta. Aint oire rinnoissa on niiden kasvaminen, mutta se on tapahtunut vasta myöhemmin, eikä ihan alkuraskaudessa. Ei siis kaikilla ole välttämättä rinnoissa oireita.

Memppu rv16+4

Yhteistyössä