Raskaus, selän ja vatsan säryt ja "rehkiminen"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Rv 19, ja olen tehnyt töitä ihan normaalisti koko raskauden ajan, ja kotihommia. Joudun töissä nostelemaan ja tekemään paljon fyysistäkin työtä. Kotona ei aina malta levätä... tällä viikolla olen ekaa kertaa huomannut että selkä kipeytyy helposti, ja vatsanseutu on kipeä, jomottaa ja välillä vihloo. Tarvitseeko noista kivuista huolestua? siis tarviiko hidastaa? jaksan ja kestän kivut, mutta voiko olla sikiölle jotain haittaa jos rehkii itsensä tälläi kipeäksi?

Kuuntele kroppaasi. Hidasta tahtia tarvittaessa.

Sen neuvon mä oon joka raskaudessa saanut, erityisesti sitä on terotettu tässä kolmannessa odotuksessa, kun potilastyössä olen ollut.

Vihlominen on "kasvukipua", ihan normaalia. Selän kipeytyminenkin usein kuuluu raskauteen, mutta kannattaa myös muistaa, että supistukset voivat myös tuntua selässä. Itse esikoista odottaessa tein 6km:n metsälenkin koiran kanssa vaikeassa maastossa samana päivänä, kun minulla oli laskettuaika. Pesin myös saunoja, muutin, kannoin raskaita taakkoja ym... Voisin muutenkin sanoa, että terve raskaus kestää aivan hurjia juttuja, mutta jos raskaus on jollain tapaa heikoilla kantimilla, on syytä varoa.

Yhteistyössä