Raskaus- vai Nuvaringin lopetuksen oireita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietityttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietityttää

Vieras
Heippa!

En tiennyt oikein, missä pohtia tätä asiaa joten päädyin tänne. Ajattelin, että saa asiallisempia vastauksia kuin jostain Suomi24:sta (jossa moralisoidaan kaikkea). :)

Lopetin toukokuun lopussa Nuvaringin eli viimeinen tyhjennysvuoto tuli ja en enää laittanut uutta rinkulaa paikalleen. Olen ollut suojaamattomassa yhdynnässä. Emme varsinaisesti yritä lasta, päätimme kuitenkin antaa sille mahdollisuuden. :) Ihan toivottu vaaveli siis olisi, jos sattuisi ilmoittamaan tulostaan.

Pian rinkulan lopetuksen jälkeen ilmaantuivat jarkuvat alavatsakivut. Voi kai johtua lopetuksestakin, kun hormonit on sekaisin. Nyt on kuitenkin uutena oireena nännien arkuus. Pari päivää olleet todella kosketusherkkiä. Lisäksi olen toivottoman väsynyt jatkuvasti.

Alavatsakivun laitan rinkulan lopetuksen piikkiin, mutta entä nännien arkuus? Voiko liittyä lopetukseen vai olisiko jo raskausoireita? Testiä ei nyt vielä kannata tehdä. Ei välttämättä näkyisi virtsatestissä näin aikainen raskaus. Ajattelin odotella viikon tai pari ja tehdä sitten testin. En vain millään malttaisi odotella niin kauan. :)

Niin siis voisiko nänniarkuus liittyä Nuvaringin lopetukseen? Minulla ei ole koskaan luomumenkkojenkaan aikaan rinnat olleet näin herkillä. Nuvaringia ehdin käyttää reilun vuoden ennen lopetusta.

Kiitän asiallisista vastauksista! :)

Mulla ainakin ihan selkeästi turpos tissit renkaan lopettamisen jälkeen ja oli tosi kosketusherkät, ei siis pelkästään nännit, vaan koko rinta. Samaten alavatsassa tuntui jatkuvasti kaikkia ihme nipistelyitä. Väsyä en muista, olin pikemminkin paljon energisempi kun aiemmin.

Mutta varaudu siihen, että lopettaminen sekoittaa kierrot ihan totaalisesti. Mulla huitelee kierrot 50 päivän paremmalla puolella ja välillä 20 päivän kiertoja.

En usko että renkaan lopettaminen nyt saisi rintoja oireilemaan noin. Ennemminkin tuo kuulostaa nimenomaan siltä kuin olisit raskaana, ja onhan se täysin mahdollistakin. Teepä testi:)

Jeps :) Jotenkin on aika varma olo jo koko raskaudesta, jotenkin outo tunne. Toisaalta olen niin innoissani, että sekin saattaa tehdä jo kepposet. Voihan itku, kun haluaisi jo tietää. Pitää kai odotella ja tehdä testiä pitkälle heinäkuuta että on varma kanssa (jos ei näy alussa). Köpöttelee lähipäivänä apteekkiin --> ;D

Ehkä tällä vastauksella ei alottajan kohdalle ole mitään merkitystä enää mutta tuo nännien arkuus on itsellänikin kun lopetin nuvaringin. Myös väsymystä on ollut. Ja muualta olen myös lukenut ja kuullut että nuvaringin lopettaminen aiheuttaa rintojen arkuutta.. Mulla on lopetuksesta nyt 48 päivää eikä ole vielä kuukautisia kuulunut, en silti usko että olen raskaana vaikka vähän niin pelkään..

Nostetaanpa tämä vanha ketju.

Mulla on menossa ensimmäinen luomukierto Nuvaringin jälkeen. Ehdin käyttää renkaita monta vuotta, sitä ennen monta vuotta pillereitä. Viimeisen renkaan otin pois kolme viikkoa sitten ja tyhjennysvuoto tuli ihan normaalisti. Nyt menossa kp 18 ja tähän mennessä olen havainnut seuraavia oireita:

- alavatsakipuja, useimmiten oikealla puolella (paineentuntua, repäisykipua, vihlontaa) n. kp 11 - 14
- pieniä näppyjä tullut nännipihoihin, huomasin ne kp. 14
- kovat ja todella kipeät nännit viimeisen pari päivää kp 16 -
- aamulla iski joku yhtäkkinen pahoinvointikohtaus bussissa kp 18

Seksiä on ollut useita kertoja viimeisen tyhjennysvuodon jälkeen. Ovulaatiosta ei ole mitään käsitystä, paitsi laskurin antama kp 15, jos kierto pysyisi samana kuin renkaan kanssa.

Onkohan nämä ihan normaaleja lopetusoireita vai uskaltaiskohan elätellä toivetta, että näin pian olisi tärpännyt?

Yhteistyössä