Raskausaikana ei tuu rinnoista maitoa yhtään! onko jotain merkkejä siitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei hätiä mitiä. Mulla ei oo tullu kummallakaan raskauskerralla maitoa vasta kuin 4-5 päivää synnytyksestä ja imetys on onnistunut paremmin kuin hyvin. Esikkoa imetin 13kk ja nyt ollaan menty 4kk kakkosen kanssa.

ei tullut mullakaan. puristaessa ehkä pieni tippa päähän =)
ja synnytyksenkin jälkeen 3-5 päivää olleet ihan täydet että pitäny pumppailla mutta sen jälkeen ei oo tullu edes valumalla eli ikinä en ole käyttänyt liivinsuojuksia ym ja imettänyt olen kaikkia lapsia 6kk-1v6kk

no hyvä :) mä olen nimittäin puristellu ja rutistellu jo muutenkin herkkiä ja kipeitä rinnanpäitä ja ei vaan tuu mitään ja epätoivossa jo luullut että imetys ei sitten onnistu :/ mutta toivotaan että onnistuis! :)

Ei tullut maitoa raskausaikana tipan tippaa. Vasta neljän päivän kuluttua synnytyksestä alkoi maitoa tulemaan, kun olin ahkerasti imettänyt tyhjistä rinnoista. Nyt olen imettänyt poikaa 8kk (6kk täysimetystä). Eli ei kerro mitään, vaikka raskausaikana ei maitoa tule. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pölypallero:
Ei tarvitse hätäillä, ei se sitä katso :) Kiinnostaa kyllä missä lehdissä ja kirjoissa niin sanotaan?

no noissa oppaissa usein sanotaa että raskausaikana jo alkaa rinnoista tulla maitoa muutama tippa jne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pölypallero:
Ei tarvitse hätäillä, ei se sitä katso :) Kiinnostaa kyllä missä lehdissä ja kirjoissa niin sanotaan?

no noissa oppaissa usein sanotaa että raskausaikana jo alkaa rinnoista tulla maitoa muutama tippa jne.

Ai. Miulle oli yllätys, kun serkultani herui maitoa raskausaikana ja hän oli ensimmäinen kelle tuttavista ja sukulaisista on niin käynyt :D
Älä stressaa lainkaan, etukäteen ei voi tietää miten käy. Äläkä puristele niitä tissejä. Teet turhaa työtä ja todennäköisesti vain hallaa itsellesi (siis saamalla kipeät tissit, en usko, että mitään vakavaa).
Minulla myöskin kolme raskautta takana, tipan tippaa ei ole tullut odotusaikana, mutta synnytyksen jälkeen ihan hyvin. Kohta on 11 kk taas imetystä takana.
Joten huolet pois :)

Yhteistyössä