raskausajan gynekologi käynnit!? kertokaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaivaantunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaivaantunut

Vieras
onko kaikissa raskausajan ultra/gynis tukimuksissa pakko aina antaa katsoa sitä alapäätä? jos ei koe sitä tarpeelliseksi ni voiko kieltäytyä?
kun meilläpäin kolmesti raskausaikana tutkimukset ultran kaverina ja minua tämä ahistaa.. olen synnyttänyt jo kaksi lasta ja kolmas tulossa, ei jaksaisi aina sille vihaselle akalle olla "sitä" näyttämässä.. voisiko esim yhdestä vaikka keskiraskauden gynis tutkimuksesta kieltäytyä? mitä olette mieltä?
auttakaa!

Vastahan oli yhdessä ketjussa puhetta siitä, että rasakusaikana ei ole mitään syytä sorkkia alapäätä. Jos siis kyseessä normaali raskaus. Mä ainakin aion kieltäytyä- kunhan nyt raskaudun ensin :whistle:
Ultrat asia erikseen.

mutta en koe sitä tarpeelliseksi, en ainakaan sitä keskiraskauden tonkimista! tuskin siellä silloin on vielä mitään tapahtunut ja mahanläpihän ne asiat kuitenkin nähdään parhaiten! :) ainakin näin koen minä!

minäkin tulen vielä monta kertaa todennäköisesti olemaan raskaana ja vielä saman naisen tutkimuksissa + muutenkin niissä alapää tutkimuksia ni se ahistaa, on jo tarpeeksi vaikeaa aina olla ynseälle akalle vilauttelemassa alapäätä ja ku se vielä tonkii niillä sormilla jossa on parin sentin kynnet ni auts!! ei kiitos...

Kai se käytäntö on muuttumassa. Mulla esikoisesta tutkittiin joka kerta kun neuvolalääkäri. Toisesta vaan kerran ja sekin ihan viimesellä viikolla kun kokeili onko paikat auennut. Eihän siittä mitään hyötyä olekkaan jatkuvasti tutkia kun uudelleensynnyttäjällä paikat voi olla hyvinkin kypsät jo alussa, ja silti voi mennä yliaiksiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Luru Lude:
Vastahan oli yhdessä ketjussa puhetta siitä, että rasakusaikana ei ole mitään syytä sorkkia alapäätä. Jos siis kyseessä normaali raskaus. Mä ainakin aion kieltäytyä- kunhan nyt raskaudun ensin :whistle:
Ultrat asia erikseen.

Joo niin on..
Mutta jos mietitään sitä siltä kannalta,että kuhdunsuu on alkanut pehmentyä
ennen aikojaan/avautumaan niin silloinhan sitä ei saa selville.
Meinaan ei niiden supistelujen tarvii välttämättä olla edes kivuliaita,
kun voi alkaa jotain tapahtumaan.

Toki sen jälkein ei "ronkita" neuvolassa jos riski ennenaikaiseen synnytykseen,mutta siihen toteamiseen tarvitaan sisätutkimus.

Tämä on kaks piippunen juttu..

Itse kyllä kiltisti annan tehdä sisätutkimukset..

Yhteistyössä