Raskausajan vaatteet

  • Viestiketjun aloittaja Ma-2-mi
  • Ensimmäinen viesti
Ma-2-mi
Hei odottajat,
mistä hankitte raskausajan vaatteet (lähinnä uutena vai jostain käytettynä) ja kuinka paljon hankitte noin 9kk ajaksi vaatteita?
Itsellä on toka raskaus, ja maha näköjään ilmaantuu jo aikaisin, varsinkin kun ekasta raskaudesta jäi pikkunen vararengas tohon vyötärölle... joten normihousut jo puristaa ja painaa mahaa. Ekassa odotuksessa en raaskinut kauheasti ostaa vaatteita, joten ne muutamat samat vaatteet rupes jo tosi paljon kyllästyttään loppuvaiheessa. Nyt haluaisin pitää vähän monipuolisempaa vaatearsenaalia kaapissa, mutta aattelin kysästä huvikseen kuinka te muut panostatte? Viime raskaudes en ollu talviaikaan isomahainen, isoin maha oli syksyllä, mutta nyt varmaan tarvii talvivaatteetki hommata mahaa varten(helmi-maalis), enkä kyllä niitä raaskis uutena ostaa, mistä edes saa mammatoppahousuja..?
Viime odotuksesta jäi pari hametta, yhet housut,yhet caprit ja pari paitaa. Ehkä kuulostaa paljolta, mut kun toinen oli syksyhame ja toinen kesähame, se kesähame oli sulla koko ajan tai sit ne yhet ja samat caprit. Sellasen sairaan ruman syksytakin ostin kirpparilta 4egellä, jota siis juuri ja juuri kehtasin pitää, mut oli pakko joku kolttu hankkia pariks kuukaudeks, enkä raaskinu uutena ostaa niin lyhyeks aikaa. Lenkillä pidin miehen tuulitakkia ;) (Nolon näkönen...) Eikä tuo kirppistakki edes ollu äippätakki, vaan muutaman numeron isompi normitakki kuin oma koko on...
Vastailkaa jos viititte! :)
 
Näillä
Hei!
Minä hankin ne ihan henkkamaukalta, on kuitenkin paljon edullisempia kuin muualta hankittuna. Ja parit tunikat alennusmyynnistä, ne meni ihan loppuun asti.
Takkina mulla oli tavallinen A-linjan takki H&M:ltä, tosin iso koko. Mut tuo malli on siitä hyvä, että sinne alle mahtu tarpeen tullen fleece tuomaan lämpöä, ja raskauden jälkeenkin sitä on voinut pitää, eikä näytä superisolta.

Sit ostin alennusmyynnistä ison toppapuvun hintaan 15€, ja siitä oli aika lailla iloa. Myös raskauden jälkeen, kun ei maha heti mihinkään lähtenytkään...

Mulla oli raskausaika tammikuusta syyskuuhun, joten vaatteita hankin; yhdet farkut, yhdet lujat puuvillahousut, pellavahousut, caprit, siistit mustat housut, shortsit ja siinä se. Niillä pärjäs.:)
 
Vähällä pärjännyt
Ostin sellaisen tuubin minkä alle laitan esim. suorat housut vetskarit auki. On helpottanut esim. juhlissa pystyy käyttämään normaalihousuja. Sitä tuubia oon muutenkin ahkeraan käyttänyt, jos esim. paita on liian lyhyt niin tuubi alle ja se ei haittaa (kuntosalilla olen voinut käyttää normaaleja jumppatoppeja) Oulun kärkkäiseltä ostin sen tuubin (tais maksaa noin 15e). Lisäksi ostin yhdet äitiysfarkut, niitä on tullut tosi paljon käytettyä. Joitain isompia paitojakin olen ostanut ja sitten singutellut vanhoja (saanpahan ostaa sitten uusia, jos ovat pysyvästi sinkuneet)
 
OnnekasS
Hei! Paidat ei ole onglema, nykyisellä muodilla kannattaa vaan kokeilla erilaisia tunikoita, villatakkeja jne., koska tavallisista vaatteista löytyy kyllä sopivia. Talvitakkina mulla on oma, polvipituinen, suora toppatakki, joka mennee loppuun asti, toivottavasti. Äidiltä on omiani väljemmät toppahousut lainassa ja toisiin paksumpiin housuihin ompelutin ompelijalla sellaisen kolmion, maksoi 5€. Kirpparilta löytyi ihan sattumalta äitiysfarkut, 3€, jotka lyhensin sopiviksi. Parit äitiyshousut (sellaiset, joita en olis ennen raskautta kuvitellutkaan pitäväni...)ostin Embian tehtaanmyymälästä Lahdesta, maksoivat 10/20€, siellä kannattaa ehdottomasti käydä, jos asuu yhtään sielläpäin! Löysin sieltä myös mustan cocktailmekon pikkujouluihin, ihan helmi! Uikkaria ja alusvaatteita voin onneks pitää ihan entisiä, kun rinnat ei ole kasvaneet ja osasta alkkareista on kuminauhat vähän löystyneet muutenkin... Mutta siis montaa kymppiä ei ole äitiysvaatteisiin mennyt. :)
 
mamu79
Minä tykkään että vaatetta on reilusti ja pääasiassa käytänkin ihan normivaatteita. Toinen raskaus menossa ja viikkoja 35. Huuto.netiä minä olen ahkerasti käyttänyt. Alemyynnistä ostin ison pari numeroa liian ison talvitakin, jonka voi sitten huoletta pistää eteenpäin. Toppahousuissa mulla on vetskari auki ja henkselit, masutuubi ja villapaita päälle, niin kukaan ei huomaa mitään. Paidat ovat kaikki normaalivaatteita, kun nyt muoti on sellaista väljää. Alaspäin levenevänä saa niin pitkä-, kuin lyhythihaistakin paitaa ja neuletakkeja myös. Hameetkin ovat tänä talvena villaisia, joissa monissa kumpparivyötärö, joten menevät loppuun asti ja käyvät hyvin raskauden jälkeenkin. Ei tarvitse kuin äippäsukkikset ja saappaat. Uutena olen äitiysvaatteina ostanut farkut, mustat housut ja villakangashousut.
 
kanelin
Mulla jäi kans edellisestä raskaudesta farkut ja paitoja sekä kesävaatteita. Mustat housut hankin h&m:ltä en tykäny. Malli oli jotenki tyly päällä joten ne laitoin edellisen raskauden jälkeen kiertoon. Edellisessä raskaudessa kyllästyin omiin mammavaatteisiin joten nyt aattelin vähän panosta omaan henkiseen hyvinvointiin.

Nyt on käytössä parit farkut ja puseroita oon hankkinu useamman. Huomenna lähen alennusmyyntiin kattoon jotaki kivaa päälle pantavaa. Nelisen kuukautta pitäis vielä pitää mammavaatteita joten aattelin ihan oman viihtyvyyden vuoksi hankkia jotaki ilahuttaan itteä.
Halppis toppatakin ostin täksi talveksi ja sen laitan kyllä kiertoon hetikö tilanne sen salliin.
 
aika vähän tarvitsin
- Aleista saa tunikoita, jotka ovat parahia vauvavatsalle - ne jotka ovat jääneet rekkiin odottamaan kun eivät istu normaalivartalolle. Itse ostin viime talvena 3 tunikaa.
- Omista paidoista etenkin neuleet riittivät loppuun saakka, mutta minä olenkin aika lyhyt (160) ja tavallisissa paidoissa siis mittaa vähän ylimääräistäkin.
- Mekot venyvät, ostaa vähän tavallista kokoa isomman (oma koko 36, raskausaikana käytin 40/42).
- Housuista voi jättää vetskarin auki jos pitkä paita ja takki päällä. En ostanut toppahousuja kun kiedoin huivin lantionympärille lämmittämään ja pitkä paita sekä takki.
- Takki mahtuu yllättävän kauan omakin. Juuri kun alkoi tuntumaan, että vatsa on niin pyöreä että ei mene nappi kiinni, niin vauva muutti asentoa ja kiinnittyi alemmas (ei enää niin kerällä) ja taas mahtui takki paremmin.
- Kahdet äitiyshousut riittivät koko talven yli mekkojen lisäksi.
- Tukisukkia ostin muutamat ihan uutena ja normaalihintaisena sekä yhdet paksummat äitiyssukkahousut (tavalliset sukkahousut 42/44 menivät pitkään). Niihin taisi mennä vaatteista eniten rahaa.
 
´´´´
Mulla oli vain 2 varsinaista äitiyspaitaa, muut oli omia pidempiä malleja (venyviä trikoopaitoja lähinnä) tai tunikoita. Ostin toki uusiakin paitoja siis raskausaikana, mutta en äitiysmalleja. Ostin myös 2 masutuubia (valkoinen ja musta), joiden avulla "pidensin" omia paitoja.
Housuja oli pakko ostaa, niitä mulla oli yhdet farkut, kahdet kangashousut (rentoja malleja) ja yhdet paksut trikoohousut kotihousuina. Muuten käytin kotona kyllä ihan tavallisia verkkareita, vyötärönauha mahan alla. Housuihin aloin kyllä kanssa kyllästymään loppuraskaudesta, kun ei niitä ollut montaa paria. Mä en tarvinnut ns. hienompia housuja ollenkaan, vaan pärjäsin noilla.
Yhden juhlamekon ostin häihin, mutta sekin oli Henkkamaukalta, maksoi n. 30 euroa.
Takkia ei tarvinnut ostaa, vaikka vauva syntyi marraskuun lopulla. Pärjäsin lokakuulle asti isohkolla fleecetakilla, ja sen jälkeen kahdella omalla talvitakilla, jotka mahtuivat ihme kyllä loppuun asti päälle. Olivat riittävän väljiä siis.
 
juhannusmamma
Mulla on edellisestä raskaudesta peräti 10 vuotta, joten mitään äitiysvaatetta ei ole kaapissa. Onneksi olen tykästynyt viime aikoina muodissa olleisiin tunikoihin ja legginseihin sekä korkavartisiin saappaisiin, joten niillä pärjään aikast pitkälle. Tosin kaipaan farkkuja...tänään innostuin käymään yhdessä äitiysvaateliikkeessä, koska näin netissä heillä olevan alennusmyynnin, ja ostoskassista löytyi täydelliset mustat farkunnäköiset legginsit, joissa on masuvaraa niin, että menevät aika pitkälle. Samalla löytyi musta, laskeutuva kietaisumekko, jonka vyöt antavat niin ikään periksi loppuvaiheeseen asti. Yhteensä nämä maksoivat 35 euroa, joten ei paha.
Vielä yksi t-paita ja neule, niin pärjään kyllä hetken. Suurempi ongelma olikin, että löysin tuosta liikkeestä aivan ihanat vaunut, joilla on hintaa 835 euroa...En edes minä ole shoppailuhimoissani niin hullu, että ostan toiselle ja viimeiselle lapsellemme noin kalliita vaunuja...Vaikka oli ne ihanat ;)
 
talvitakkia...
Mulla on viikkoja "vasta" 19 ja vatsa on jo tosi iso. Ongelma tulee, kun lähden pohjoiseen lomalle ja tarvitsisin lämpimän takin, joka siis mahtuisi päälle koko tämän talven. Normaali tikkitakki tuntuu rumalta ja jopa kinnaa kohta vaikka on kokoa l. Onko olemassa esim. a-linjaisia rentoja talvitakkeja jotka sopisivat raskaanaoleville?
 
kiertoon...
Multa löytyis yhdet vähän käytetyt missy momin äitiystoppahousut kokoa XL (L), jos jollakin on tarvetta. On pitänyt laittaa ne myyntiin huuto.nettiin, mutta en ole vain saanut aikaiseksi. 35 eurolla ne voi hakea kuopiosta, tai postikulujen kanssa ne lähtee itellan mukana tulemaan. mailiosote tänne, niin otan yhteyttä, niin ei maha palellu pakkasilla. :D
 
MomToBe
Mulla on menny helposti raskaus vaatteiden suhteen, oon käyttäny ihan normaaleja vaatteita. Oon tosin vasta viikolla 20, eikä mitään äitiysvaatteita siis ole käytössä. Farkut on pari numeroa tavallista kokoani suurempia pillifarkkuja. Voi olla että keväällä on pakko siirtyä äitiysvaatteisiin. Ahdistaa jo etukäteen, en pidä yhtään esim. äitiyshousuista. Se vyötärökaistale mammahousuissa tekee mahan tosi kipeäksi. :(
 
Elaina
Mä olin raskaana helmi-lokakuun. Enpä paljoa ostellut. Mulla meni viikolla 24 asti yhdet vanhat matalalantioiset farkut. Paitoja ostin pari mutta nekin oli pitkämallisia tavallisia paitoja h&m:ltä. Sitten ostin h&m:ltä kahdet housut jotka meni kesän ja syksyllä puin tarvittaessa sukkikset alle. ällön tuntuista mutta en viittynyt paksumpia housuja ostella. sitten ostin yhden pitkän paksun neuleen jota käytin ponchon kanssa takkina loppuvaiheessa. Ei siis ollut takkia ollenkaan. Hätätilassa mun goretakki kyllä meni kiinni mutta nousi vähän ylös :)) Vinkkinä vaan että huuto.netistä löytää paljon ja sitten ainakin mun aikana nuoriso-osastolta sai muodissa olevia pidempiä paitoja jotka normikokoisina riitti hyvin mahankin yli kun pituutta oli tarpeeks.
 
loppuraskaudesta
Nyt raskauden loppumetreillä voi varmaan jo tehdä aika lailla kattavan listan siitä mitä olen tarvinnut.

Olen ostanut tähän mennessä:
-5 raskausalushousut (istuvat paremmin kuin tavalliset alushousut ja alkuraskaudesta, kun käytin vielä tavallisia farkkuja (jäivät tavallista alemmaksi) tuntui paremmalta, että housujen pyötäröltä näkyi alkkarit kuin persvako)
- 2 äitiysfarkut
- 1 äitiys tunika (alennusmyynnistä)
- 1 tavallinen tunika (myös alennusmyynnistä)
- 2 tavallista pitkän mallista trikoopaitaa
- 2 rintaliivit (kuppikoko kasvoi raskauden aikana, enempää en ole ostanut kun luultavasti tarvitsee taas isompi imettäessä)
- 1 tavallinen talvitakki (halpismalli, kokoa normaalia isompi ja ns. väljä malli, menee tämän jälkeen ulkoilutakiksi)

- sain loppuraskaudesta lisäksi 3 käytetyt äitiyshousut kaveriltani (eivät ihan minun tyylisiä ja aika kuluneita, mutta menevät kotihousuina)

Näiden lisäksi olen käyttänyt aluraskaudesta normaaleja farkkuja ja koko raskauden aikana isompia omia T-paitoja ja fleece-takkeja ja ulkoiluhousuina omia tuulihousuja vetskari auki kuminauhan pätkä napin lävestä nappiin laitettuna ja takin helma komeuden peittona.

Eli loppuen lopuksi aika vähällä pärjää. Ei noilla vaatteilla nyt mihinkään muotilehteen pääsisi, mutta palella ei ole tarvinnut ja joka päivä on puhdasta päälle löytynyt
 
Ihmettä odotellessa
Moi,

minä olen ostanut tosi paljon (oikeasti tosi paljon) vaatteita netistä ja myös raskausajalleni. Vaikka asun Oulussa, joka on aika iso paikka, ei liikkeistä löydy hyviä äitiysvaatteita vaan kaikkialla myydään samoja vaatteita. Viimeksi ostin yhden printtihupparin ja farkkuhameen tästä kivasta verkkokaupasta (josta sain muuten todella hyvää palvelua): www.mamamia.fi äitiysvaatteet
 

Yhteistyössä