Raskausarvet, miten tämä voi olla mahdollista!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tätäkö tää nyt sit on?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tätäkö tää nyt sit on?

Vieras
Siis mulla viikkoja 15+1, miten ihmeessä voi olla mahdollista että mulle on nyt yhtäkkiä muutaman viikon sisään tullut hirveesti raskausarpia reisiin!! Ikinä ennen ei ole ollut, enkä ihmeemmin ole edes vielä lihonut! Vatsa on ihan siisti, siihen ei ole tullut, eikä sekään kyllä kasvanut ole.

Alkoi tulla melkein heti raskauden alusta asti arpia. Kaipa ne on niitä hormonaalisia muutoksia kun vaikuttavat ihoon ja kudoksiin. Ikävää. No synnytyksestä 2 vuotta niin ovat jo aika hyvin haalistuneet.

Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Ohoh. Onko sulla ollut ennen raskausarpia reisissä? Jos olisivat vanhoja arpia ja nyt vaan tummenneet. Jos ei ole paino noussut, niin mistä niitä sitten tulee. :o

No siis ei ole ennen ollut kuin kaksi pienen pientä arpea toisella puolella. Mutta mulla kyllä esim. haavoista jää aina isot arvet ja arpikudosta muodostuu herkästi. Liittyisköhän jotenkin siihen..?

Mulla tuli noilla viikoilla paljon raskausarpia rintoihin, kun turposivat... not on rv 31 menossa ja ei ole tullut enempää arpia, vatsassa ja reisissä ei ainakaan vielä ole mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Turvotus:
vähennä suolaa.

En käytä juurikaan suolaa! En lisää ikinä kotona ruokiin suolaa vaan maustan muuten ja syön vain niukasti eineksiä.

Minä suosittelisin syömään normaalisti eineksiä ja kaikkea muuta hyvää ja lisäämään ruokaan suolaakin, jospa ne arvet siitä rauhoittuisivat. Elämä on kuule elämistä varten, ei niuhottamista :laug:

Minulla on keloiditaipumus eli kaikista luomenpoistarvista sun muista haavoista tulee kauheat arpipullistumat ihoon, mutta yhtään ainutta raskausarpea ei ole tullut ja nyt on jo vko 39 menossa, joten enpä usko täysin tuohon teoriaan. Minun sisaruksillanikaan eikä äidillä ole raskausarpia, vaikka ovat lihoneet jonkin verran raskauden aikana, joten hyvin paljon perinnöllistä tämä lienee.

En ole koskaan kuullut että kenellekään olisi tullut raskausarpia pelkästään reisiin ja ilman että on lihonut yhtään:o Se on kyllä tosiasia, että raskaus ei tee hyvää sidekudokselle. Itsellänikin on ihon alla selluliittiä niin, että se tuntuu, muttei näy kuin jos puristaa ja se rakeisuus on selkeästi lisääntynyt raskauden aikana:(

Yhteistyössä