Alkuperäinen kirjoittaja 1-vuotiaan äiti:
Onko sulla tehty jo suunnitelmaa synnytyksen varalle.
Mulla ei ollut insuliineja enää synnytyksessä, mutta sokeria mitattiin kaiketi parin tunnin välein - en muista tarkkaan, kuinka usein siinä rumbassa kiikutettiin sitä mittaria mulle (; Insuliinia ei tarvinnut myöskään pistää synnytyksen jälkeen. Kolmantena päivänä osastolla ottivat multa sokerikäyrän (ihan vaan sormen päästä 3 arvoa) ja se oli jo normaali. (= Harmitti vaan, kun ei uskaltanut oikein syödä kunnolla silloin sokerikäyräpäivänä, kun pelkäsin, et jos mussutan kauheasti makeaa, niin ei päästä ikinä kotiin...
Mikään ei ole muuten maistunut niin taivaalliselta kuin synnytyksen jälkeen kahvin kanssa tarjottu Perinteinen-jugurtti. Raskausaikana, kun olin noita makeita jugurtteja vältellyt. Jäi addiktio pitkäksi aikaa (;
Nyt odotan toista lasta alkumetreilla ja henkisesti olen jo varustautunut siihen, että kohta se sokerirumba taas alkaa )= Rasitukseen joudun jo viikolla 12
Mulla tämä nyt toinen raskaus ja tämä vaiva tuli nyt pahempana kuin esikoista odottaessa. Silloin en insuliinia tarvinnut vaan pärjäsin ruokavaliolla, tosin yhtä tarkka en ollut syömisten suhteen kuin nyt.. Esikoinen painoi vain 3005 g ja syntyi laskettuna päivänä. Tämä toinen raskaudenaikainen diabetes onkin sitten jyllännyt ihan kunnolla nyt elimistöni sekaisin kun insuliinit piti aloittaa.

Ja isoksihan tuo lapsikin on päässyt siitä huolimatta kasvamaan jos vertaa esikoiseen! Lääkärit varoitelleet tulevista raskauksista, että tulisi vieläkin pahempana tämä sairaus.. :/ Joten ilmeisesti lapsihaave jää näihin kahteen tyttöön.. (Toinenkin tulokas ultran mukaan on tyttö.

) Unelma joskus oli kolmesta lapsesta..
Minulta ei esikoisen syntymän jälkeen edes virtsasta sokeria synnytyksen jälkeen katsottu, saati sormenpäästä.. Kehottivat käymään puolen vuoden päästä sokerirasituksessa, mutta harmikseni se jostain syystä jäi.. Nyt aion pitää kyllä huolen, että sairaalassa jo tarvittavat tutkimukset tehdään, että saan mielenrauhan sokereiden suhteen. Hyvät ohjeet onneksi sain kätilöille ym. diabetespolilta miten synnytyksen aikaan ja sen jälkeen toimitaan kun insuliinhoidolla olen! Insuliinihoiodn pitäisi loppua siihen kun alan synnyttää. Mitään synnytyssuunnitelmaa ei ole tehty, käynnistyksestäkään ei ole lääkäri mitään puhunut. Selviää varmasti viimeistään viikon päästä maanantaina, tai toivottavasti.. Saisi kyllä alkaa syntyä jo ennen sitä.. Lääkäri aika rauhallisesti kuitenkin ottanut tämän raskauteni etenemisen kun toistaiseksi kaikki on sujunut raskausdiabetesta lukuunottamatta ihan hyvin.
Minulta otettiin normaalipainoni takia jotkin vasta-aineet verikokeella viime viikolla, josta selviää ettei ole kehittymässä mitään 1-tyypin diabetesta. Se se vielä tästä puuttuisikin.. Tuloksissa menee jokin aika vielä ennen kuin saan. Toivottavasti ei nyt mitään pysyvää laatua tämä..!
Jännä mieliteko sulla!

Mullakin vaikka mitä juttuja joista haaveilen synnytyksen jälkeen pääseväni nauttimaan "hyvällä omallatunnolla".

Nyt ei ole todellakaan voinut paljon mässäillä.. :/ Sekin kiristänyt hermoja entisestään.. Leivosten ja suklaan ystävä kun olen ollut..