Raskauskilot pois kuinka nopeasti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pompom
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pompom

Vieras
Itsellä nyt synnytyksestä 8 viikkoa ja vielä olisi 5 kiloa pudotettavaa, raskauskiloja tuli yhteensä 15. Aluksi tippui 10 kiloa melkein heti tyyliin kahdessa viikossa, mutta nyt paino on viimeisen kuukauden aikana laskenut ehkä vaan n. kilon. Vauva on täysimetyksellä.

Laskeekohan paino tästä vielä itsestään vai pitääkö oikein ruveta rehkimään...? :)

Kyllä se paino vielä laskee... Ota huomioon se että kun imetät, on rintasi suhteellisen painavat ja mitä vanhemmaksi vauva tulee sitä enemmän rinnoissa on maitoa ja painavat enemmän... Imetys polttaa koko ajan ylimääräistä rasvaa elimistöstäsi.
Jos rupeat laihduttamaan tehokkaasti, rupeaa elimistösi käymään säästöliekillä ja polttaa rasvaa hitaamiin, jotta vauvalle riittäisi ruokaa mahdollisimman pitkään. Siksi rasvakin poistuu elimistöstä hitaasti.

Imetä kaikessa rauhassa niin kauan kuin katsot teille sopivaksi ja sen jälkeen laihduta, jos on tarpeellista, niin vauva saa ravitsevaa maitoa ja kasvaa hyvin...

ps. ei kannata katsoa puntaria vaan mittanauhaa... Itse synnytin puol vuotta sitten ja vaaka näyttää että jäljellä on vielä 3 kiloa ylimääräistä. MIttanauhalla mitattuna kuitenkin mittani ovat samat ja vähemmänkin kuin ennen raskautta. Ainoa lukema mikä on suurempi kuin ennen raskautta on rinnanympärys.

Mulla taas vaaka näyttää n 6kg enemmän kuin ennen raskautta, mutta mittanauha puolestaan vähemmän. vanhat vaatteet menee päälle helposti. vyötäröllä on vähän lädeä, mutta ei se kaikki 6 kg sentään siinä voi olla. ja rinnatkin on a-b kuppia, kun vielä raskausaikana oli jotakuinkin D-F mitoitusta..

Mulla tippui raskausaikana tulleet 16 kg kuudessa viikossa. Nyt painoa on 6 kg vähemmän kuin ennen raskautta mutta vyölaukku pysyy sitkeästi:D Ehkä sekin siitä jossain kohtaa lähtee...

Mulla aika sama kuin ap:llä, ekat 10kg lähti tosi äkkiä, sen jälkeen loput raskauskilot tyyliin 1-2kg kuussa, ja nyt sitten on lähtenyt vielä pari kiloa lisää vieläkin hitaammin (ehkä max. kilo kuussa). Ihan hyvä, että lähtee, pikkuisen oli kesäkiloja pohjalla, kun raskaaksi tulin. Ihan antaumuksella olen suklaata syönyt imetysaikana, juuri tänään mietin, että sitä jos ei söisi, niin voisi loppuimetysajan saada käytettyä tehokkaammin painonpudotukseen.

Ai niin, synnytyksestä kohta 5kk, ja raskauskiloja tuli 14.

Mulla lähti 10 kiloa n.kahessa viikossa,olin 5 kiloa alle lähtöpainon ja melkoisen alipainoinen.Kädetkin ihan luuta ja nahkaa,tisut oli muhkeet.Nyt oon päässy takas normipainoon ja tytteli vuoden ikäinen.JEnkkakahvat on kyllä tullee,ne ie kauheen kivat....=/

Musta ei kannata laihduttaa vielä,muuten kuin että keventää ehkä ruokavaliota,eli syö useasti ja kevyttä.Peruna,pasta ja riisi pois,pihviä ja vihanneksia.Lääkärin suositus jättää nuo pois joa haluaa laihtua ja syödä hyvin.Kana,kala,lihapihvejä,mielellään ilman marinointia.Mausteita vaan ja salaattia paljon!!

Itsellä lähti aluksi tosi hitaasti, kiloja tuli yhteensä 15 ja niistä jäi sairaalaan noin 5. Joskus 3-4 kk synnytyksestä imetys alkoi tosissaan laihduttaa ja palasin lyhyessä ajassa vanhaan painoon, tosin mitat on kyllä suuremmat. Monet muutkin ovat kertoneet että tuossa vaiheessa kun maidon tuotanto on kiivaimmillaan (ei vielä kiinteitä) paino on pudonnut nopeasti. Nyt sitten mässään ihan kamalasti ja paino ei nouse yhtään :) Muutama kilo lähtee sitten kun imetys on ohi... toivottavasti.

Mulla kiloja tuli 14, joista vaan n. 3 jäi sairaalaan. Parin viikon päästä ylimääräsiä kiloja oli vielä n. 7kg. 3 kk synnytyksestä olin alkupainossani (165cm/52kg) ja nyt ku synnytyksestä on 6kk mitat on 165cm/47kg ..... ja oon huomattavasti 'paremman näkönen' ku ennen raskautta. Masu on littee, ei jenkkakahvoja ja tissit on (joskaan ei mitkään kovin suuret vaik imetän osaksi). Enpä ois ikinä uskonut että tälläsiin mittoihin pääsen synnytyksen jälkeen (tavote oli 55 kg), varsinki littee vatta oli ylläri:)... alussa masua oli selvästi enempi ku ennen vaik paino olikin jo laskenut samoihin. ehkä n. 4,5kk synnytyksestä masu alko näyttää hyvältä...

odottele rauhassa, kilot kyllä tippuu...mullaki oli suvantovaiheita, jolloin paino jopa nousi hetkeksi noin kilon.

""Enpä ois ikinä uskonut että tälläsiin mittoihin pääsen synnytyksen jälkeen""

Haluaako joku 165 cm pitkä tervejärkinen nainen oikeasti painaa 47 kiloa??? Yöks sanon minä

Joo, olen tosi kateellinen! Itse olen 165 cm pitkä ja painan 53 kg ja pidän itsenänikin liian hoikkana.. ehkä mulla on vaan sitten outo "naisihanne" kun terverunkoiset näyttää mielestäni paremmalta kuin skinnyt.

Sori vaan mutta musta nainen todellakin VOI olla liian laiha! Mun mielestä langanlaihat supermallit esim on tosi epäseksikkäitä honkkeleita joista on naisellisuus kaukana! Nykyajan kauneusihanne vaan on niin sairas että anorektisen laiha on muka aina yhtä kun kaunis... ei kaikkien mielestä tosiankaan. Suurin osa miehistäkin haluaa varmasti muodokkaamman naisen.

Sorry vaan, mut ei se 165/47 välttämättä tarkota et on liian laiha. Itte olin ennen raskautta 166/48, enkä ollut liian laiha, hoikka kylläkin. Nyt kun synnytyksestä yli vuosi, paino onkin jo 55kg. Ups.

niin.. toi on taas että kenen mielestä olit laiha ja kenen mielestä et "no ei". voisin väittää että minä olisin pitänyt sinua anoreettisen laihana, ja rumana. totuus vain on se, onneksi, että naisihanne on muuttumassa terveempään suuntaan ja muotoja saa ja pitää olla! ja vähän rasvaa lämmittämässä suomen pakkassäissä!;)

Miksi laihoja AINA haukutaan rumiksi? Enpä ole vielä koskaan kuullut/lukenut keskustelua, jossa kilvan moitittaisiin ylipainoisia ihmisiä rumiksi, niin kuin täällä nyt laihoja haukutaan. Miksi kaikkien pitäisi olla ns. normaaleja? Joku voi olla laihana tyytyväinen itseensä ja toinen tykkää 25 ylikilostaan, annetaan kaikkien kukkien kukkia. Rauhaa siskot, raskauskiloilla tai ilman :).

Ilmeisesti nää on kateellisten panetteluja. Totuus on se että kauneus on katsojan silmässä, eikä se katso rasvan määrää. Onhan näitä kauneusihanteita, se on sitten jokaisen omaa tyhmyyttä jos niitä täytyy orjallisesti noudattaa...

Palaanpa alkuperäiseen aiheeseen. Täällä synnytyksestä vajaa 2,5kk ja kiloja jäljellä 5. Yhteensä tuli 16. Täälläkin alussa tippui kilot hurjaa vauhtia ja nyt ei oo kuukauteen tippunut enää mitään... toivottavasti alkaa taas tippua jossain vaiheessa :)

Tänne ei taidakaan vastata sellaiset joille jäi raskauskiloja... :-D

Synnytyksestä 1,5 vuotta ja raskauskiloja vielä 7kg jäljellä. 14 kiloa tippui nopeasti imettäessä ja loput jäi. Pitäis varmaan laihduttaa joo....

Synnytyksestä tänään vuosi ja vielä kiloja extraa 7 ja masussa uimarengas!!
Nää ei todellakaan katoa mihinkään on jumpattu,lopetettu peruna,pasta yms...onnex tääl on yksi kohtalontoveri tsihhh ;)

Tama menee aiheen vieresta mutta niin on mennyt muillakin: onhan selvaa, etta laihat ovat kauniimpia kuin lihavat, ei sita voi kukaan kieltaa. Kaikki haluavat olla hyva kroppaisia ja hyvannakoisia, sitakaan ei voi kukaan kieltaa. Joku voi sanoa haluavansa olla pulska, koska ei saa itsestaan tekemallakaan hoikkaa.

Juu, löytyy kyllä muitakin raskauskiloista kärsiviä! Itselläni on nyt 2 lasta (3v ja 9kk). Ensimmäisen raskauden aikana painoa kertyi lähes 30 kg ylimääräistä (la tosin oli heinäkuun helteillä), joista 20 kg tippui melko nopsasti, vaan tuo 10 kg olikin sitten tiukassa. Vaan kuinka ollakaan, kun jäin hoitovapaalle paino lähtikin nousuun ja tullessani uudelleen raskaaksi oli ylipainoa (tai siis kiloja enempi kuin ensimmäisen raskauden alkaessa) jo 20 kg. Nyt olen vieläkin 15 kg painavampi kuin nelisen vuotta sitten, vaan hiljaa hyvä tulee... tämä mahareppu tosin näyttää jämähtäneen paikalleen! Ikääkin kun on jo kolkyt ja risat, niin tuo palautuminen ja ylipäänsä laihtuminen on toooosi paljon hankalampaa kuin nuorempana!

Ekasta raskaudesta jäi noin 9 kiloa ja toisesta raskaudesta tuli noin 18 kg. Sitten tuli avioeroa yms ikävää, joten paino nousi vielä siitäkin. Nyt olen saanut kiloja jonkun verran pois, mutta vieläkin on yli 15 kg pudotettavana.

Molempien vauvojen kohdalla kärsin synnytysmasennuksesta, joten se oli varmasti suurin syy, etten saanut itseäni liikkeelle, kun kaikki asiat itketti; jopa ne kertyneet kilot. Toisaalta nykyinen miesystävä ei moiti kiloistani sanallakaan, eikä saa mua tuntemaan itseäni ylipainoiseksi, joten olen nykyiseen tilanteeseen enemmän kuin tyytyväinen. Eiköhän ne loputkin kilot lähde ihan normaalisti eli ruokaremonttia järkevästi ja liikuntaa vähän lisää tukemaan painon pudotusta, sillä en oikein usko siihen, että omalta kohdaltani paino putoaa minkään ruoka-aineen/ruoka-aineryhmän totaalikieltäytymisellä.

Yhteistyössä