raskausko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

ninni

Vieras
Heippa!

Mulla on tälläisiä epämääräisiä ""vaivoja"" enkä tiedä mihin muuhun yhdistäisin ne kuin raskauteen. Eli viime kuussa mun rinnat alkoi turpoamaan ja aristamaan n. kaksi viikkoa ennen kuin menkat alkoivat (normaalisti rinnat aristavat viikkoa ennen menkkoja). Menkat tuli ihan normaalisti, mutta olen kuullut ""valemenkoista"" eli että se ei vielä todista etten olisi raskaana. Noh.. Tässä kuussa rinnat turposinat ja tulivat TODELLA kipeiksi jo viikko kuukautisten jälkeen eli kolme viikkoa ennen seuraavien alkua.. Olen hieman ymmälläni.. Periaatteessa raskaus on mahdollinen.

Kaipailisin teidän mielipiteitänne. Jos tämä ei ole raskautta, niin onko kokemuksia mistä muusta voi johtua?Ennen ei ole ollut tällaista.

Kiitos etukäteen!

Kyseessä voi olla esim hormoneista johtuva vaiva. Oletko lopettanut hormonaalisen ehkäisyn äskettäin? Itselläni rinnat olivat melkein koko ensimmäisen kierron ajan kipeät kun lopetin pillerit.

Jos epäilet raskautta tee ihmeessä raskaustesti! On kuitenkin aika epätodennäköistä että olet raskaana, koska kuukautiset tulivat normaalisti. Yleissääntönähän kuitenkin on, että kuukautiset jäävät pois jos raskaana ollaan. On poikkeuksellista vaikkakin mahdollista että kuukautiset raskaana ollessa tulevat.

Jos olet huolissasi kannattaa mennä lääkäriin.

Rintojen aristus ei voi johtua pillereista, koska en ole käyttänyt moneen vuoteen pillereitä. Emme käytä mieheni kanssa mitään ehkäisyä, vaan hän yhdynnässä vetäytyy viimehetkellä sisältäni. Olemme ainakin kaksi vuotta tällä tavalla toimineet, enkä ole aiemmin tullut raskaaksi. Tiedän että tämä on uhkarohkeaa, mutta meidän ajatuksena on, että lapsi on tervetullut jos on tullakseen. Olemme olleet kaksi vuotta naimisissa ja minä valmistun jouluna ammattiin. Eli sinänsä puitteet olisivat kunnossa.

Mahdollinen hedelmöittyminen on voinut tapahtua myös tämän kierron aikana, mutta se jää nyt nähtäväksi. Koska voin tehdä testin? Odotanko seuraavien kuukautisten alkua vai voinko tehdä jo nyt?

Kannattaa odottaa nyt rauhassa seuraavia kuukautisia ja tehdä sitten testi kun kuukautiset ovat myöhässä. Mutta jos tässä välissä asia kovasti askarruttaa, niin eihän mikään estä sinua testiä tekemistä niin ainakin tässä vaiheessa saisit varmuuden ja jos rintojen aristus jatkuu kannattaa varata aika vaikka gynegolokille. Mutta itse odottaisin tämä kierron rauhassa ja tekisin testin sitten kun kuukautiset ovat selvästi myöhässä.

Yhteistyössä