Raskausmyrkytyksen oireet ei ole kaikki samanarvoisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kalamama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kalamama

Aktiivinen jäsen
17.02.2006
1 874
1
36
Eli siis mulle on jäänyt nyt vähän sellainen olo että mitä vaan oireita voi olla, mutta jos pissa on puhdas niin raskausmyrkytystä ei ole?

Mulla ei ole pahat oireet vielä, turvotusta on hirveesti ja verenpaine eilen illalla 151/96, mutta kun ei ole näköhäiriöitä, ylävatsakipua ei (toistaiseksi) valkuaista pissassa niin mitään ei voi tehdä olon helpottamiseksi?

Väsyttää pienikin liikkuminen, on koko ajan sellainen olo että päänsärky alkaa, kädet kutisee ja kiristelee, tekstarin kirjoittaminenkin tuntuu hankalalta.. Kokemuksia?

edellisessä raskaudessa oli nää samat oireet mutta valkuaistakin sai olla pissassa viikon verran ennenkuin alettiin käynnistelemään synnytystä.

Mulla oli esikoiselta ihan raskauden lopussa valkuaista pissassa, kova turvotus ja verenpaineet korkealla. Yhden yön vietin sairaalassakin, kun pääkipu yltyi niin kovaksi, että oksentelin vaan. Pääkivun lisäksi oli myös siis nuo kaikki edellä mainitut oireet. Raskausmyrkytystä minulla ei kuulemma ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Mulla oli esikoiselta ihan raskauden lopussa valkuaista pissassa, kova turvotus ja verenpaineet korkealla. Yhden yön vietin sairaalassakin, kun pääkipu yltyi niin kovaksi, että oksentelin vaan. Pääkivun lisäksi oli myös siis nuo kaikki edellä mainitut oireet. Raskausmyrkytystä minulla ei kuulemma ollut.

Ihmeellistä... Siinä on kyllä varmaan tehty virhediagnoosi..

Mulla on ollu 2 myrkytystä eikä kummassakaan juurikaan proteiinia pissassa. Ja ensimmäisessä ne näköhäiriötkin tuli vasta myrkytyksen yllyttyä niin pahaksi, että oli kiireelliseen sektioon lähettävä. Äitiyspolin henkilökunnan kanssa sain tästä kiistellä, kun eivät meinanneet ottaa mua tokassa myrkytyksessä tosissaan kun se proteiini kuulemma KUULUU myrkytykseen. Labratulokset lopulta paljastivat tilanteen vakavuuden kummallakin kertaa.

Ei ollu mullakaan valkuaista virtsassa, ennenkuin äippäpolilla vasta näkyi kun sinne passitettiin. Silmissä kyllä leijaili sellasia hopean värisiä palloja ja verenpaine aikas korkeella loppuraskaudesta. Mutta sieltä polilta en sitte kotiin lähtenytkään , vaan leikkaussaliin melko suoraan . Aikaa on jonkin verran mutta samanlaishan raskausmyrkytys kai on vieläkin.

No kyllä se nyt vaan on niin, että noita oireita voi olla myös ilman raskausmyrkytystä :/ Et käytännössä kaikkien pitää olla et diagnoosin ehdot täyttyy. Mullakin paineet pilvissä ja kova migreeni, johtuivat kuulemma toisistaan, hirvittävä turvotus, väsymys, kehno olo... mutta pissa puhdas. Kyllä se olo siitä muutaman päivänä päästä parani et tuskin niin olisi käynyt jos olisi oikeesti raskausmyrkytyksestä ollut kyse.

Minulla on ollut nuo samat oireet, toiseksi viimeisessä alapaine nousi l.a. jälkeen 115 yläpainetta en muista, mutta kun soitin synnärille niin sanoi kätilö että älä mittaa ja sulki puhelimen.
Viimeisen (käynnistettiin 3 pvä l.a:n yli menon jälkeen ) jälkeen 3päivää synnytyksen jälkeen paineet nousi taivaisiin ja nestettä kertyi yli 7 kiloa yhdessä yössä. Neuvolantäti oli todella huolissaan, mutta eivät ottaneet sairaalaan. Hengissä, mutta lapsia en ikinä enään tee!

Siis joka paikassa toitotetaan että miten vaarallinen raskausmyrkytys on, ja sit ihmisiä kohdellaan noin kuin teistä muutamaa?! Järkyttävää. kai tässä täytyy vaan itse tarkkailla oloa ja sit vaatimalla vaatia lisää kokeita jos alkaa olo huonontua kunnolla.

Yhteistyössä