Raskausmyrkytyksesta kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sol07
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sol07

Vieras
Moikka!

Olen 31+3 rv:lla, ja viime viikolla neuvolassa havaitiin valkuaista virtsassa 1+, paineet ja muut oli ok, annettiin tikkuja, et mittaisiin kotona, ja jos pysyy 2 -3 pv 1+ tai nousee 2+, niin soittamaan neuvolaan ja sit parin pv:n päästä soitin kun oli 2+ ja kävin synnärillä, siellä oli kaikki ok. Määrättiin, et käyn joka viikko neuvolassa, kävin, valkuainen oli 1+ taas, muut kaikki ok. Taas tikutaan joka aamu, niin koko ajan valkuainen on 1+. Haluaisin vain kysyä, että onko kohtalonkavereitä, joilla on ollut samalaista, että paineet ok, mut valkuainen pysyy koko ajan virtsassa? huimausta ja pään särkyä on välillä. Mitä sitten tapahtui, pahensivatko oireet, jouduitteko vuodelepoon? Tapahtuiko synnytys ennenaikaisesti? Olen tosi huolissaan, jos pahenevat ja synnytystä joudutaan käynistämään liian aikaisin, miten vauvan kans käypi!!!

Kiitos etukäteen vastauksista!

Mulla havaittiin lieviä raskausmyrkytyksen oireita viikolla 37+2; verenpaine oli lievästi kohonnut ja virtsassa proteiineja. Itsellä oli ihan hyvä olo; ei huimausta tai turvotuksia vain ajoittain päänsärkyä. Seuraava neuvolakäynti sovittiin ihan normaalisti viikon päähän. Tietysti, jos olo olisi huonontunut, niin silloin olisi pitänyt ottaa heti yhteyttä neuvolaan.
Vk 38+0 olikin alapaine noussut sen verran, että neuvolasta laitettiin lähete äitiyspoliklinikalle ja sinne sain kutsun vk 38+4. Alapaine oli silloin 91, edelleen virtsassa proteiineja, ei turvotuksia, sikiön sydänäänet ok ja ultrassa myös kaikki ok, joten lääkäri määräsi verenpainelääkityksen ja sain ajan synnärille käynnistysharkintaa varten.
Ekalla ja tokalla kerralla kaikki samalla lailla käynnistysharkinta kerroilla, mutta kolmannella kerralla alapaine sen verran koholla ja 1cm auki, joten päättivät käynnistää (viikkoja tuolloin 40). Syntyi terve poika; 2670g ja 46cm.

Toivottavasti tästä mun tarinasta on jotain apua sulle! :)

Hyvin sulla lopujen lopuksi meni, paitsi, että poitsu pikkurinen syntyi! Juu, pääasia, että raskaus menis melkein lopuun asti, sit ei mitään hätää! Kiitos vastauksesta, yritetään levätä ja ottaa rennosti...=) Hyvää kevättä!

Joo, pieni poika oli, mutta kasvaa kovaa vauhtia isoksi pojaksi. Ikää on nyt jo 7,5kk.
Rentoudu ja nauti raskaudesta, se aika, omasta mielestäni, kuitenkin meni niin nopeasti. Hyvää kevättä sinnekin! :)

Yhteistyössä