raskausmyrkytyksestä kysymys!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja isomasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

isomasu

Vieras
voiko raskausmyrkytys olla alkamassa, vaikka verenpaine ei olisi noussut???
mulla on ollut muutaman kerran valkuaiset plussalla ja turvotusta järjettömästi. samoin niitä valopilkkuja vilisee silmissä. raskausviikkoja 35.

Alkuperäinen kirjoittaja Lapaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja isomasu:
mulla on ollut muutaman kerran valkuaiset plussalla ja turvotusta järjettömästi. samoin niitä valopilkkuja vilisee silmissä. raskausviikkoja 35.

Soittaisin sairaalaan ja kertoisin oireet.
Veikkaan et kutsuvat sut sisään.

mä taas luulen että eivät ota :( kun neuvolantädinkään mielestä ei mitään vikaa kun verenpaineet ok. siksi mua kiinnostais, onko se aina se eka oire. kun joka paikassa lukee että tyypillisimmät oireet on turvotus, valkuainen virtsassa ja verenpaineen nousu. mutta missään ei lue onko ne kaikki oltava vai voiko se verenpaineen nousu tulla vasta selvästi myöhemmin.

Mulla oli ihan samanlaiset oireet ja verenpaine oli vielä neuvolassa ok, harjoittelija oli sitä mieltä että seurataan. Mittasin kotona itsenäisesti verenpainetta ja painoa ja ostin pissa-stixejä apteekista. Tilanne eteni parissa päivässä niin, että paineetkin nousi ja lopulta olin viimeiset viikot vuodelevossa ja verenpainelääkityksellä. Otahan yhteyttä neuvolaan tai synnärille, tilanne voi muuttua lyhyessä ajassa.

mä oon kans miettinyt sitä kun silmät on nyt ollut ihmeelliset, niinkuin väsyttäis koko ajan ja ei näe selvästi. mulla paineet sahailee välillä ja saan ihme kohtauksia esim yhtenä sunnuntaina paineet 158/135 ja syke 128 (kävin tk;ssa sen jälkeen). Mut neuvolassa seuraavana päivänä 116/58. Hb alle 100. Turvotuksia mulla ei oo kuin toisessa jalassa ja varsinkin nilkassa mikä on ihan musta suonikohjuista. No, ens maanantaina neuvola joten jos sinne selviäis.

Kuulostaa hyvinkin raskausmyrkytykseltä.Itselläni oli myös valkuaista pissassa ja verenpaineet kohosi.Ilman mitään oireitakin jouduin osastolle. Nuo valopilkut on jo aika selkeä oire, kiireesti nyt yhteys neuvolaan!!! Osastolle luultavasti passittavat, raskausmyrkytyshän voi oikeasti olla ihan hengenvaarallinen tila jos pahaksi menee.Myös vauvan vointiin vaikuttaa.

mulla on ollut muutaman kerran valkuaiset plussalla ja turvotusta järjettömästi. samoin niitä valopilkkuja vilisee silmissä. raskausviikkoja 35.[/qu

mulla oli kaikki muut raskausmyrkytys oireet paitsi verenpaine.

käynnistettiin synnytys.

valkuaiset oli siis hurjat

Voi olla, mulla kehittyi 2vrk siihen pisteeseen että jouduin osastolle. Neuvolassa paineet lievästi koholla, polilla jo 180/111...ilmaantui samalla valk pissaan. Turvotusta ei ollenkaan eikä näköhäröjä/pääkipua. Sellanen puristus vain päässä ja hankala olo. Kyllä kannattaa ottaa suoraan yhteys polille jos epäilee myrkytystä.

Mulla kans oli turvotusta jo viikolta 30 lähtien reilusti, ja se vaan lisääntyi ja lisääntyi.. Sit yhtäkkiä parissa päivässä nousi verenpaineet, ja tuli valkuaista. Seuraavana pvänä käynnistettiin!
Kannattaa ihmeessä soittaa, ne verenpaineet voi pompsahtaa ihan yllättäin,.

Yhteistyössä