Raskausoireet ja nega

  • Viestiketjun aloittaja kipeä
  • Ensimmäinen viesti
kipeä
Viikon ovat jatkuneet ties mitkä oireet.. Väsymys, maha sekaisin, rinnat turvonneet ja arat (kyljellään enää voi nukkua), nenä tukossa öisin ja alavatsaa vihloo välillä. Niin, ja valkovuoto on lisääntynyt. Eilen olisi kuukautisten pitänyt alkaa (suurin piirtein - ovat aika epäsäännölliset). Yksi testi näytti torstaina haamuviivaa (yli 10min jälk.), kaikki muut negaa. Jos en ole raskaana, olen ainakin sairas. Voiko nämä oireet johtua jostain muusta?

Mies alkaa kyllästyä testaamiseen ja jankuttaa että kuvittelen vain kaiken. Raskautta ei ole yritetty mutta voihan sitä sattua vahinkoja kun lipsutaan sen kondomin käytössä...

Kuinka kauan pitää odottaa, että apteekin testitulos on varmasti luotettava? Jos olisin raskaana, eikö sen pitäisi jo näkyä? Jos raskaus ei näy kunnolla testissä, onko se silloin aina tuulimuna? Pää alkaa olla pyörällä...
 
hm
testaa parin päivän päästä uudelleen.oireet ainakin täsmäävät.. itse odottelen jos olisi tärpännyt... mahaa koskee vuoron perään kummaltakin puolelta ja pari päivää ollut flunssan oireet ja närästää..ilmotteleppa kuin on käynyt.
 
kipeä
Juu. Jännitys vaan tiivistyy. Tilasin viikonloppuna kotitestit.comista raskaustestejä, kun en enää raaski ostaa apteekista (ja mies valitti). Menkat on nyt 2-3 päivää myöhässä, rintojen kivistys ei hellitä (heräsin siihen viideltä aamulla). Autoillessa iski vähän eto olo ja huimaa. Onneksi olen yksin töissä ja voin pitää taukoa yhtenään :)

Nyt odotan että testit saapuvat postilaatikkoon (huomenna?). Aika kuluu niin hitaasti...

Tuolla oli jossain threadissa juttua miesten suhtautumisesta raskauteen. Olen yrittänyt tajuta omaa ukkoani, joka on jo 29v eikä missään tapauksessa halua lasta. Jos sellainen kuitenkin vahingossa syntyy, hän lupasi kyllä ottaa vastuun ja rakastaa kovasti molempia (?) Tällä hetkellä hän ei omien sanojensa mukaan usko, että voin olla raskaana. Kuitenkin pyysi, että saisi kertoa isälleen ""tilanteesta"". Kaverilleen oli jo möläyttänyt. Mua ärsyttää hirveästi. Millä saan sen suun tukittua??
 
Sandeman
Oireesi voivat viitata kumpaan lopputulokseen tahansa. Oletko käyttänyt pilleriehkäisyä pitkään vai ainoastaan kondomilla? Pillereiden lopettamisen jälkeen saattaa kierto heitellä viikonkin, sitten vasta kannattaa huolestua ja mennä lääkäriin mikäli näyttää yhä negaa. Viikko on kai suositeltava myöhästymisaika muutenkin. Odottelu on vain hankalaa, tiedän, itsellä kierrot heitelleet 10 päivää.
Testi on yleensä luotettava mikäli se on tehty oikein. 10 min jälkeen ei kannata testiin enää luottaa.
Henkinen stressi saattaa myöhästyttää menkkoja.

Haamuviivat testissä ei välttämättä tarkoita tuulimunaa, ainaostaan sitä että istukkahormonia lhtä ei ole vielä erittynyt tarpeeksi virtsaan ja raskaus on ihan alussa. Tässä vaiheessa varhaisen keskenmenon riski on vielä erittäin suuri ja monet eivät edes tiedä olleensa raskaana kun menkat ovat pari päivää myöhässä.
 
kipeä
Kiitos! Pillerit lopetin jo puoli vuotta sitten kun pelästyin niitä laskimotukosjuttuja (oli silloin uutisissa). Joten kondomin turvin on pärjäilty siitä asti.

Hurja ajatus, että oireet vain jatkuvat ja pahenevat, eikä se tarkoita yhtään mitään. En ole mitenkään sormet ristissä toivonut raskautta joten en ole osannut mitään tällaisia vaivoja odottaa. Ehkä ne menkat sitten alkaa...

Lauantaina, kun menkkojen piti alkaa, tuntui muutaman tunnin siltä että nyt ne tulee - se tuttu jomotus. Mitään ei kuitenkaan tullut, lähinnä valkovuotoa. En ole tehnyt sunnuntaiaamu jälkeen testiä, odottelen vielä pari päivää jos nyt mitään ei tapahdu.
 
Sandeman
Jep hurja ajatus, mutta kroppa/mieli saattaa keksiä mitä tahansa ""oireita"" kun tarpeeksi haluaa:). Mä en enää (vuosi yritystä) usko mihinkään muuhun kuin kahteen viivaan raskaustestissä. Niin paljon ""oireita"" ja tuntemuksia mullakin on ollut.
Voit toki olla niitä harvinaisia tapauksia joilla nega muuttuu plussaksi, siinä tapauksessa toivotan onnea perheen perustamiseen. Toivottavasti miehesi ottaa hieman positiivisemman asenteen tulevaa perheenjäsentä kohtaan:).
 
kipeä
Kuten tuossa jo aikaisemmin mainitsin, ei vauvaa ole todellakaan yritetty. Ei sovi oikein elämäntilanteeseen (remontti kesken) ja muutenkin ahdistaa vähän koko ajatus.

Ehkä alitajuntani sitten jossain TODELLA syvällä on päättänyt, että haluan lapsen :) Nyt kun on noita ajatuksia joutunut käymään läpi, ei se lapsen saaminen enää niin pelottavalta tunnukaan. Voi sanoa, että tavallaan on tehtävänsä tehnyt...

Tuskin se nega siitä miksikään muuttuu. Kerron kyllä jos niin käy.
 
kipeä
HUH nyt se vuoto lopulta alkoi 4 päivää myöhässä ja oireet helpottaa... kiitos Sandeman vastauksista - ei päässyt pää kuumenemaan liikaa.

Ihanaa, nyt voidaan suunnitella muuttoa ulkomaille jne. Mieskin alkaa pehmetä ajatukselle, että lapsi sitten vähän myöhemmin kun tuosta taloprojektista päästään... ei mennyt hukkaan tämä tuskailu :)
 
Päästänsä sekaisin
Moikka!Menkkojen olis pitäny alkaa 8.11 ja yritimme ekaa kertaa 6.11 eikä menkkoja viel kuulu. tein testin viikko sit ja se näytti negatiivista. Kaikki on sanonu mulle eriä et millon testi voi näyttää plussaa(jos se näyttää ylipäätään) et voiko se näyttää plussaa vasta kahen viikon päästä?? Nyt on alkanu vihlomaan alamahaa ihan kunnolla ja jotenki äklötyttää.. mietin et voiko tälläsiä oireita tulla muka näin alussa vaik testi on nega. Ku kumminki yritettiin niin lähellä menkkoja et olisko menkat voinu jäädä jo pois??
 
omnia vincit amor
Ovulaatiosta on nyt viikko ja jo kolmantena päivänä sen jälkeen tuli oireita. Voiko nämä olla oikeita raskausoireita jo tässä vaiheessa; väsymystä, nännit arkoina, kuvotusta, lisääntynyt virtsaamistarve, tänä aamuna spontaani oksentaminen...
Toivomme molemmat raskautta todella kovin.

Ensin epäilin pissitulehdusta jonka vuoksi vein näytteen TK, tulehdusta ei ollut, vain vähän verta virtsassa.

Kertokaahan, oi kanssa sisaret miten muuten saan tämän epätiedon loppumaan kuin odottamalla?
 
Et mitenkään!
Epätietoa tuossa kohtaa ei saa loppumaan millään mulla konstilla kuin odottamalla! Jokainen lasta yrittävä varmasti tietää, miksi aikaa ovulaatiosta menkkojen alkamispäivään kutsutaan piinaviikoiksi... ;)
 
Vastausta
Ennen kuin alkaa yrittämään lasta olisi hyvä tietää edes perusasiat vauvantekemisestä. Raskaaksi voi tulla vain ovulaation aikaan, joka tapahtuu kerran kuukaudessa 14 PÄIVÄÄ kuukautisia ennen.

Positiivinen testi on varma, negatiivinen ei. Jos saa positiivisen testin kyseessä voi kuitenkin olla kemiallinen raskaus tai kohdun ulkopuolinen. On harvoja sairaustiloja, joissa voi tulla väärä positiivnen, mutta silloin puhutaan suhteellisen vakavista sairauksista.

Hedelmöittyneellä munasolulla kestää alle viikon matkata määränpäähän ja kiinnittyä. Ennen sitä ei oireita voi tulla. Hedelmöittymistä ei siis voi tuntea.
 
äh
Oireilin lujasti tässä viikon pari. Rinnat pingottuneet ja hurjan herkät, väsymys ja vetämättömyys (työkaverikin huomautti eräs aamu, että näytin sairaalta - en ollut), vatsanpuruja, kohdunnipukka korkeuksiin vetäytynyt... Tuumailin alkuun, että varmaan menkat alkamassa. Sitten kuitenkin tajusin, ettei vastaavia oireita ennen ole ollut, varsinkaan sitä äärimmäisen vetämätöntä oloa. Juolahti mieleen raskauden mahdollisuus. Turhan tarkkoja kun ei oltu sen kumin kanssa oltu - kovin kummoisia uimareita ei olis tarvinnu siemennesteen sankareiden olla perille päästäkseen.

Lueskelin nettisivuilta oireista ja siitäkös sain lisää vettä mylllyyn. Ehdin jo miettiä sitten kaikenlaista. Ens alkuun teki mieli huutaa kauhusta, kun niin äkkiä olisi tilanne edessä. Yllättävän nopeasti olin kuitenkin jo sujut ajatuksen kanssa. Pätkätyöni olisi siinä vaiheessa jo ohi, luonteva tauko lapsen hoitoon. MIes on juuri se, kenen kanssa lapsen joskus haluaisinkin. Sitä paitsi olin aina ollut sitä mieltä, ettei ole "oikeaa aikaa" tehdä lasta, joten miksipä ei juuri nyt minulle.

Oireilu jatkui ja päätin, etten jaksa vatvoa. Pari päivää oli vielä odotettuun kuuukautisten alkamispäivään, mutta valitsin testin, jonka pystyi tekemään jo tässä vaiheessa. Aamulla pissin tikulle ja jännällä odottelin pari minsaa. Jänskätti niin, että tärisin. Kahden minuutin aikana ehdin tajuta, että toivoin plussaa! Mutta nega tuli ja minua melkein kiukutti. Toisaalta, vielä on se pieni mahdollisuus, ettei testi tässä vaiheessa vielä näyttänyt sitä plussaa.. Katellaan nyt, alkaako ne menkat.
 
innuli
Mulla on menossa kp32/28. Ovis oli ehkä kp 18/28. Pillerit jätin pois 2kk sitten. Mulla on lämmöt n. 0,5 astetta koholla, alavatsaa nippailee, rinnat arat, ym. raskausoireita, mutta raskaustesteissä ei näy oikein mitään..

Tein 29/28 testin, oli nega (mammaksin testi). Kp 31 näkyi todella, todella haalea viiva pregent stickissä. Tänään eli kp 32 sain samaiseen pregent stickiin samanlaisen hailukan tai viivan paikan, kumpi se sitten onkin.. Testasin myös Apteekin omalla, jolla testiajan puitteissa tuli nega, mutta testiajan jälkeen haaleaakin haaleampi roskishaamu. Eikö testeissä pitäisi näkyä jo jotain selvempääkin jos on näkyäkseen? Vieläkö kannattaa odottaa ja jännäillä?
 
diudiu.
Hellou. Mulla on patti tilanne. Ollaan miehen kanssa ajateltu kokeilla nyt ensimmäistä kertaa lasta ja nyt on sitten menkat reilun viikon myöhässä ja neljä testiä tehneenä kaikki oli negoja ( odotus plussaan on kyllä kova ). Pillereitä en oo syöny muutamaan vuoteen. Pissillä joutuu juoksemaan koko ajan. Tämä epätietoisuus ei tosiaankaan oo mikään kiva juttu. Silloin ku menkkojen piti alkaa, alavatsassa tuntui pientä kipua ( niin kuin aina ) mutta eipäs sieltä mitään tullutkaan. Oisko kellään kokemusta/neuvoja tai ihan mitä vaan joka auttais tilannetta? :)
 
ehkäisyä käyttänyt
Lopetin pillerit alle kuukausi sitten jonka jälkeen ollaan käytetty kortsua. Raskaaksi jos oon onnistunut tulemaan niin ei varmaan testikään sitä vielä kerro, mutta oireet viittaisi enemmän raskauden alkuun kun pillereiden lopettamis oireisiin.

Oireina on ollu vatsakipuja, ihon arkuutta, lämpö noussu just sillä puolella asteella, rinnat aristaa(varsinkin nännien alueelta) ja sen lisäks välillä oksettaa ja huimaa tai sitten muuten vaan äklöttää.

Tuntuu vaan niin mahdottomalta ajatus, että olisin raskaana, mutta nyt kuitenkin pelottaa, että testin tulos on negatiivinen.
 
surffailija
Menkat ois pitäny alkaa jo viikko sitten,noin. Testit näyttää negatiivista, oireet kertovat muusta. Kuinkahan kauan pitää mennä että testi näyttääraskauden, onko väliä tekeekö iltapäivästä?
 
niinpä niin...
Ite maaliskuussa tein kaksi apteekin raskaustestiä, jotka molemmat oli negatiivisia. Mutta naisenvaisto sanoi että kaikki ei oo ok!!! Joten menin tk:n yhtenä aamuna ja pissasin purkkiin... puolen päivän mais soitin tuloksia ja se oli erittäin plussaa!!!!!!!!! Eli mä en ainakaa enää luota noihi apteekin testeihin...
 
äiti X 2
Pari vuotta sitten alkoi tulee raskausoireita ja ite tiesin että raskaana ollaan. Tein apteekin testin ja negatiivinen oli. Oireet jatkui viikon ja paheni. Hain neuvolasta pissapurkin ja vein sit näytteen labraan. Se oli negaa ja sit menin gynelle ja se totes kohdun normaalikokoiseksi, ei raskaana. Määräs menkkoja "käynnistävää" hormonilääkettä ja aloitin kuurin. Lekuri kuitenkin määräs viä pari verikoetta, missä olis saattanu selvitä jokin sairaus mikä saisi menkat jäämään pois. Tulokset tuli ja lääkäri ilmoitti, että olet vahvasti raskaana jo viikolla 8. Enää en luottais kun verikokeeseen...
 
äiti X 2
Pari vuotta sitten alkoi tulee raskausoireita ja ite tiesin että raskaana ollaan. Tein apteekin testin ja negatiivinen oli. Oireet jatkui viikon ja paheni. Hain neuvolasta pissapurkin ja vein sit näytteen labraan. Se oli negaa ja sit menin gynelle ja se totes kohdun normaalikokoiseksi, ei raskaana. Määräs menkkoja "käynnistävää" hormonilääkettä ja aloitin kuurin. Lekuri kuitenkin määräs viä pari verikoetta, missä olis saattanu selvitä jokin sairaus mikä saisi menkat jäämään pois. Tulokset tuli ja lääkäri ilmoitti, että olet vahvasti raskaana jo viikolla 8. Enää en luottais kun verikokeeseen...
 
Ehkä Tuleva Äippä
Tein tuossa vajaa viikko sitten ekan testin ja negaa näytti, nyt jahka töistä pääsen niin uudestaan kokeilemaan.
Ainakin oireet ovat niitä perinteisiä, ja tuntuu ettei kaikki ole niinkuin ennen
Kyllä jännittää!
 
RihannaX
Täälläkin tuli tänä aamuna nega vaikka kaikenlaisia oireita on ollut kamalasta väsymyksestä oksentamiseen asti. Tein testin heti aamulla ja nega vähän epäilyttää koska sehän ei ole ikinä 100% varma. Mutta yritän negan myötä vähän rentoutua jospa sen myötä sitten ne kuukautisetkin VIHDOIN alkaisi.
 
Toivottavasti jo tärppäis
Me ollaan yritetty miehen kanssa jo vuosi. Viimeisen ehkä 8-9 kk aikana joka kuukausi olen saanut kehitettyä itselleni jos jonkinmoista oiretta ennen menkkojen alkua. Rinnat tulee todella kipeiksi ja yöllä herään pahoinvointiin jne. Ainoastaan ruumiinlämpöäni en ole vielä saanut nousemaan ajatuksen voimalla :). Kyllä ihmismieli on vaan niin voimakas... niin kovasti sitä lasta toivoo, että saa kropankin kehittämään kaikenlaisia oireita tyhjästä. Pikkuhiljaa alkaa usko hiipua siihen onnistumiseen. Ja mitä voimakkaammat oireet on, sitä varmempi melkein voi jo olla, että homma ei ole onnistunut vieläkään. Nyt on lääkärille aika varattuna syyskuulle tutkimuksiin. Joku kaveri kertoi, että heillä onnistu heti, kun teki jotain pidemmän tähtäimen suunnitelmia, joihin lapsentulo ei oliskaan oikein sopinut. Sekin kikka on jo työnalla :) Kaikkea sitä on valmis uskomaan.

Vielä olis tän kuukauden osalta vajaa viikko odottelua. Rinnat on todella kipeet, viimeyönä heräsin todella huonoon oloon, kokoajan on hirveä nälkä vaikka ei nälkä oikeasti olekaan, päätä särkee, jne. Melko varma olen, että samalla linjalla jatketaan eli ei raskaana. Se on kuitenkin niin uskomatonta, miten siihen raskauteen kuitenkin uskoo joka kuukausi, vaikka tavallaan järki sanoo, että ei pitäisi innostua niin helpolla. Olenhan kehitellyt oireita itselleni jo niin kauan ilman syytä. Kaikki oireet häviää kuin tuhka tuuleen heti, kun kuukautiset alkavat. Luulisi, että jossain vaiheessa se mielikin jo kyllästyy niiden oireiden kehittelyyn :)
 
raskaanako?
tein predictor testin eilen ja siihen tuli n. 15min. päästä ääriviivat siihen siis mihin viivan piti tilla.. viivat oli tummia,selvästi nähtäviä, mutta siis viivojen keskiosa oli minun mielestä vaalea.. onko kenellekään muulle käynyt näin ja mikä ollut sitten tulos?
 

Yhteistyössä