Raskausoireet ja nega

  • Viestiketjun aloittaja kipeä
  • Ensimmäinen viesti
-----!-----
Tein Clearblue raskaustestin ja negatiivinen viiva tuli. Tein tämän testin kuitenkin 2 päivää ennen mahdollisia menkkoja ja negaviiva on todella hailakka. Onko muille käynyt näin, voiko näyttää myöhemmin plussaa jos menkat ei ala...?
 
+odotellessa
No tottakai voi, sehä on ihan siitä kiinni kuinka on sitä hormoonia alkanu erittymään, mulla esim. on kuukautiset jo 10pvä myöhässä, testit näyttää negaa mutta ei olis mitenkää ennenkuulumatonta että se positiivinen tikku vielä tulee..Kaikilla vaan reagoi kroppa erilailla..Suosittelen oottamaan että menkat on myöhässä sen viikon verran ennenku alkaisin testailee..
 
asdasdhhgg
menkat kuusi paivaa myohassa ja silloin tuli vasta haalea plussa. Raskausoireita ei juuri ollut muutakuin koko ajan tunne etta menkat alkaa pian. Kun menkat oli kahdeksan paivaa myohassa tuli sellainen aika hyva plussa muttei vielakaan mikaan super vahva.
 
Jansu
Alkuperäinen kirjoittaja äiti X 2;10084641:
Pari vuotta sitten alkoi tulee raskausoireita ja ite tiesin että raskaana ollaan. Tein apteekin testin ja negatiivinen oli. Oireet jatkui viikon ja paheni. Hain neuvolasta pissapurkin ja vein sit näytteen labraan. Se oli negaa ja sit menin gynelle ja se totes kohdun normaalikokoiseksi, ei raskaana. Määräs menkkoja "käynnistävää" hormonilääkettä ja aloitin kuurin. Lekuri kuitenkin määräs viä pari verikoetta, missä olis saattanu selvitä jokin sairaus mikä saisi menkat jäämään pois. Tulokset tuli ja lääkäri ilmoitti, että olet vahvasti raskaana jo viikolla 8. Enää en luottais kun verikokeeseen...

Mä synnytin 09/09.sitten tuli kolmet menkat (viim. jouluna -09). Tein 02/10 sekä apteekin testin että kiikutin labraan virtsatestin. Molemmat selvästi negatiivisia. Mutta oireet kuin raskaana (Olen kokenut 5 raskautta; 3 synnyttänyt ja kaksi mennyt kesken rv 12+). Eli en enää haluais lisää ruokittavia suita... 03/10 tein uudemman kerran apteekin testin ja myös verikoe otettiin.. Nekin negatiivisia. mutta olo silti kuin raskaana. Mitkähän muut verikokeet lääkäri on määrännyt ed. kirjoituksessa olevalle äidille? Mulla on yleensä ollut menkat aikataulussa, mutta nyt oon tosi pihalla olotilastani...

Vatsassa tuntuu ns."möykky" ja välillä alavatsassa munasarjojen alueella juilii..ja nyt on myös vatsan seutu hieman kasvanut.
Keltarauhashormonia lekuri ei ole katsonut tärkeäksi mun tapauksessa, kun kierukkaa ollaan laittamassa huhtikuun lopussa...
Oon pyytänyt, että lekuri tekisi sisäisen tutkimuksen/ lähete ultraan, mutta testien perusteella ei ole innostunut asiasta. Eli tosi mukavaa epätietoisuutta. Onko jollain jotain samantyylisiä kokemuksia? Ja mikä on ollut lopputulos?
Eikun tiistaina uudelleen soittelemaan jos vaikka saisin "markkinoitua" itseni jatkotutkimuksiin... eihän tässä ole kuukautiset kuin yli 3 kk myöhässä...
 
S9
Itelläni oli menkat 10pv myöhässä. Tein positiivisen testin ja samana aamuna alkoi kuitenkin vuoto. Joka oli niukempaa kuin normaali menkoissa. Vuodon loputtua tein negatiivisisen testin 2 kertaa kotona. Sitten kiikutin pissanäytteen tk:hon ja sieltäkin tuli nega. Oireet katosivat ja nyt ne on taas palanneet. (paha olo, vessassa ramppaaminen, lämmönnousu, päänsärky, kauhea jano ym..) Ja maha on kasvanu tai turvonnu ainaki paljon. Jos olisin raskaana niin olisin rv 8. En aio tehdä enää yhtään kotitestiä. Pitäs lähteä suoraan verikokeisiin.
 
annika
Heipsan kaikille


Olen tässä nyt noin 2 viikkoa tuntenut erilaisia tuntemuksia, esimerkiksi: "kuumotuksen tunteita vatsan seudulla, sellaista kutittavaa tunnetta", päänsärkyä, pahoinvointia, oksettaa mutta oksennusta ei kuitenkaan tule, huimausta, tukkosuutta, lihassärkyä, selkäkipua ja maha on sekasin aamuisin. Kuukautiset oli noin 6 viikkoa sitten. Lopetin qlaira pillereiden käytön myös silloin. Sen jäkeen o ollut ns, irtosuhteita ja ehkäsyä ei ole "muistettu" käyttää. Voikohan nämä liittyä raskauteen?? toivottavasti mahdollisimman moni vastaisin, olen aika hämmennyksissäni ja haluaisin kuulla muiden mielipiteitä asiasta. Kiitos jo etukäteen :)
 
Marjo
itteni tunnistan hyvin noista teidän oireista.itselläni ollu reilun viikon ns.raskausoireita.huomenna pitäisi oletetusti menkat alkaa ja tänään tein testin joka oli nega.kannattasiko vielä viikko odottaa ja tehdä uusi testi jos ei menkat ala?
 
Kalaih
Heipsan kaikille


Olen tässä nyt noin 2 viikkoa tuntenut erilaisia tuntemuksia, esimerkiksi: "kuumotuksen tunteita vatsan seudulla, sellaista kutittavaa tunnetta", päänsärkyä, pahoinvointia, oksettaa mutta oksennusta ei kuitenkaan tule, huimausta, tukkosuutta, lihassärkyä, selkäkipua ja maha on sekasin aamuisin. Kuukautiset oli noin 6 viikkoa sitten. Lopetin qlaira pillereiden käytön myös silloin. Sen jäkeen o ollut ns, irtosuhteita ja ehkäsyä ei ole "muistettu" käyttää. Voikohan nämä liittyä raskauteen?? toivottavasti mahdollisimman moni vastaisin, olen aika hämmennyksissäni ja haluaisin kuulla muiden mielipiteitä asiasta. Kiitos jo etukäteen :)

Heipsan!
Itse lopetin 6 viikkoa sitten pillerit (joita käytin 10vuotta) ja kuukautisten olisi pitänyt jo alkaa aikoja sitten... Olen parisuhteessa ja lapsi saa tulla jos on tullakseen. Kaikenmaailman raskausoireet on ilmaantunut (tiedä sitten onko psyykkausta vai todellisia), mutta testi näytti viikko sitten vielä negaa. Jos lopettaa pileerit niin voi toki kestää vaikka vuoden ennen kuin säännöllinen rytmi omaan kuukautiskiertoon palautuu, näin olen kuullut. Joten älä olet vielä "huolissasi" kyllä ne kk:t voivat sieltä vielä ilmaantua. Itse toki toivon, että olisin mieluummin raskaana:)
 
Viimeksi muokattu:
ihmettelen
Kyselisin urpona täällä, kun minäkin kummastelen raskaudenmahdollisuutta itselläni. Onko siis lämmönnousu (noin 0,5astetta) raskausoire siinä missä muutkin (eli ei tule kaikille) vai onko se sellainen, mikä ilmenee jokaisella odottajalla? Onko ruumiinlämpö koko odotuksen ajan sitten hieman korkeampi vai vaanko ensimmäiset muutamat viikot?
 
Ahdistunut
Sattuipa sellainen hupsistakeikkaa että kortsu unohtui juuri ovulaation aikoihin.. Otin kuitenkin katumuspillerin kolmen päivän sisällä tapahtuneesta. Nyt on kulunut kuukauden päivät ja menkatkin tuli.. Mutta olen kuitenkin havainnut raskausoireita kuten uupumusta, äklö olo, ja ihan kummallista kipua ja vihlontaa alavatsassa ja ihan koko lantion seudulla, välillä ihan kuin menkkakipuja mutta välillä taas jotain ihan muuta. 2 apteekin raskaustestiäkin olen tehnyt, neg. molemmat.

Olenkohan minä ihan vainoharhainen ja kuvittelen vaan vai mitä ihmettä tämä oiken on?
Voiko oireet viitata johonkin muuhun?
 
tanjushka
mulla menossa kp 52/35-38 kaksi negaa jo tehtynä (RFSU:n testillä) kp 48 ja 51
oireita: väsymys, rinnat aristaa, kuvottavaa/oksettavaa oloa, mahan nippailua ja illalla maha turpoaa aivan järjettömän paljon, runsas valkovuoto, päänsärky, alaselkäkivut, lämmötkin 0,5 korkeemmat ku tavallisesti. pillerit olen lopettanu 3 vuotta sitten että ei niistäkään johdu...ois kiva saada joku varmuus asialle kun tuo uusi vuosikin tulossa..
Kellään vastaavaa tilannetta?!?
 
ansu
Olen 16-vuotias tyttö ja pelkään että olen raskaana. Minulla on rinnat hyvin arat ja turvonneet sekä en jaksa tehdä yhtään mitään ja alavatsassa tuntuu ihan hirveältä. Raskaustestiä en ole uskaltanut ostaa vielä. Jos olen raskaana en tiedä yhtään mitä teen sille koska pelaan ringetteä kovassa sarjassa ja opiskelen juuri. Vanhemmilleni en ole uskaltanut kertoa ja enkä aijo kertoa. En ole myöskään uskaltanut jutella poikaystäväni kanssa asiasta. Hänkin pelaa jääkiekkoa kovassa sarjassa ja on vielä täysi-ikäinen joten raskaus vain sekoittaisi kaiken ja pelkään jos mainitsen asiasta, että menetän hänet. Mitä minun pitäisi tehdä ?
 
täävaan
Olen 16-vuotias tyttö ja pelkään että olen raskaana. Minulla on rinnat hyvin arat ja turvonneet sekä en jaksa tehdä yhtään mitään ja alavatsassa tuntuu ihan hirveältä. Raskaustestiä en ole uskaltanut ostaa vielä. Jos olen raskaana en tiedä yhtään mitä teen sille koska pelaan ringetteä kovassa sarjassa ja opiskelen juuri. Vanhemmilleni en ole uskaltanut kertoa ja enkä aijo kertoa. En ole myöskään uskaltanut jutella poikaystäväni kanssa asiasta. Hänkin pelaa jääkiekkoa kovassa sarjassa ja on vielä täysi-ikäinen joten raskaus vain sekoittaisi kaiken ja pelkään jos mainitsen asiasta, että menetän hänet. Mitä minun pitäisi tehdä ?

Eiköhän apu löydy parhaiten terveydenhoitajan luota. Sun täytyy nyt varmaan ensiksi saada selville oletko raskaana vai onko oireet muita. Jos olet sairas on siihen ehkäpä pikaisesti saatava apua?? Ja jos olet raskaana pitää miettiä haluaako lapsen? Tekeekö mieluummin abortin ja synnyttää lapsen sitten kun on siihen täysin valmis? Vai synnyttääkö lapsen ja antaa sen adoptoitavaksi. Nää on niitä jokaisen omia eettisiä kysymyksiä, johon ei ees terkkari voi sanoa mitään. Toivottavasti saat hyvän ratkaisun tai paranet! =)
 
Viimeksi muokattu:
Känkkäränkkä
Ajattelin nyt tänne kirjottaa, jos joku vaikka osaisi neuvoa tai on ollut samassa tilanteessa. Elikkä kuukautiset on nyt 12 päivää myöhässä ja minulla on aina säännöllisesti tullut kuukautiset saattaa olla joskus myöhässä max. sen 2 päivää ei sen enempää. Iltaisin saattaa olla hieman heikko olo (huono olo), alavatsaan sattuu (tuntuu samalta kuin kuukautiskivut), mieliala vaihtelee (känkkäränkkä käy päivän aikana monta kertaa kylässä). Mistäköhän tämä voisi johtua? En ole käyttänyt e-pillereitä 7-vuoteen, enkä myöskään ole käyttänyt yli vuoteen muitakaan ehkäsyjä. Tänään tein raskaustestin joka on ostettu apteekista, mutta testi näytti negatiivista.
 
miksei
Mutta eikö tuollaiset asiat kannattaisi selvittää ihan yksinkertaisesti käymällä verikokeessa lähimmässä tk:ssa? Turha sitä on arvuutella, että onko vai ei, kun yksinkertaisella kokeella asia selvisää päivässä.

Itse olen kuullut, että jos r-testi näyttää negaa, niin sitä se sitten on eikä mitään muuta. Eli hyvin varma tulos.
 
tyttönen
olen 17 ja luulen olevani raskaana.en tiedä miten suhtaudun tähän tai mitä tekisin? olen vielä näin nuori hieno asiahan tämä on olen kyllä jotenkin onnellinen ,mutta miten kertoa lähipiirille tieto?
 
Ellu
Hei vain kaikille! 3 viikkoa sitten harrastin seksiä miehen kanssa jota olen tapaillut vähän yli 4kk. Olenko mä raskaana ? 2 viikkoa särkenyt alaselkää ja alavatsaa, väsymystä, huimausta, päänsärkyä, pahoinvointia (semmosta kuvotusta ruokaa kohden), tekee hirveesti mieli mäkkiruokaa ja suklaata..nenä tukossa.. hikoilen, sit vähän väliä juoksen vessassa pissalla.. Koko ajan nälän tunne, vaikka ei ole edes nälkä, mut sit ku syön jotain niin alkaa oksettaa ja ällöttää. Vatsa vähän löysällä kun käy vessassa..

Sattuu vatsaan kun sormella koittaa, se on semmonen ''kova'', pinkeä.. Tein tänä aamuna raskaustestin ja näytti negatiivista. Toinen testi on kaapissa jos tarvitsee tehdä vielä uusi. Kaikki oireet on, mutta en ole raskaana.. vai eikö se vielä sitten näy niissä testeissä ? Pitäisikö mennä lääkäriin verikokeisiin yms ? Menkkojen pitäisi alkaa tällä tai ensi viikolla.. Voinko olla raskaana jos menkat alkaakin kun kaikki oireet on ? Mitä tämä on jos en ole raskaana ?? Tuntuu ja näyttää siltä että olen hiukan pyöristynyt.. vielä 3-4 viikkoa sitten vatsa ei ollut tämän näköinen mitä nyt on.

Kenties turvotusta ? Olisi kiva saada jotain vastauksia, oon tuskaillut tämän asian kanssa.. kIITOS JO ETUKÄTEEN :)
 
Vermillion
Mitä luulette, voisiko nämä olla alkuraskauden oireita vai jotain ihan muuta? Olen käyttänyt e-pillereitä muuten säännöllisesti paitsi nyt viime kuukauden aikana (vahingossa meni koko juttu sekaisin ja ehkäisyä ei siis ole sen suunnilta varmasti ollut). Menkat on kuitenkin ollut kerran mahdollisen hedelmöittymisen jälkeen normaalisti, mutta eivät kestäneet niin montaa päivää kuin yleensä... nyt on alkanut tulla sellainen että monet ruoat ja juomat etovat todella pahasti, alkoholia en pysty juomaan tippakaan ja kahvikissaa ällöttää kahvi.... koko ajan on kuitenkin nälkä, mutta mieli tekee vain kevyitä ruokia. Myös tuntuu että hajuaisti on tavallista herkempi. Aamupahoinvointi on aivan järkyttävä ja muutenkin uuvuttava väsymys päällä koko ajan...

Ja tiedoksi vielä että raskautta en tosiaankaan toivo.... uskomatonta jos tässä niin olisi päässy käymään :S Mahdollinen raskausviikkoni olisi vasta 4-5....... eli aivan alussa mentäisiin. Epäilyttää, voiko oireita tulla ylipäätänsä näin aikaisin.
 
Minion
Mitä luulette, voisiko nämä olla alkuraskauden oireita vai jotain ihan muuta? Olen käyttänyt e-pillereitä muuten säännöllisesti paitsi nyt viime kuukauden aikana (vahingossa meni koko juttu sekaisin ja ehkäisyä ei siis ole sen suunnilta varmasti ollut). Menkat on kuitenkin ollut kerran mahdollisen hedelmöittymisen jälkeen normaalisti, mutta eivät kestäneet niin montaa päivää kuin yleensä... nyt on alkanut tulla sellainen että monet ruoat ja juomat etovat todella pahasti, alkoholia en pysty juomaan tippakaan ja kahvikissaa ällöttää kahvi.... koko ajan on kuitenkin nälkä, mutta mieli tekee vain kevyitä ruokia. Myös tuntuu että hajuaisti on tavallista herkempi. Aamupahoinvointi on aivan järkyttävä ja muutenkin uuvuttava väsymys päällä koko ajan...

Ja tiedoksi vielä että raskautta en tosiaankaan toivo.... uskomatonta jos tässä niin olisi päässy käymään :S Mahdollinen raskausviikkoni olisi vasta 4-5....... eli aivan alussa mentäisiin. Epäilyttää, voiko oireita tulla ylipäätänsä näin aikaisin.
Hei!

Joko selvisi oletko raskaana? Sinun kannattaisi varmaan tehdä testi jos et vielä tiedä oletko raskaana. Voi kyllä ollaq mahdollista että oireet johtuvat pillereistä. Itse käytin 5v pillereitä ja kun lopetin ne niin alko mahottomat raskauteen viittaavat oireet. Pikkuhiljaa kaikki sitten palasi ennalleen. Hermot siinä meinas kyllä palaa.. Vain ja ainoastaan sen takia että ei ollut raskaana ja siltin oireita.
 
Viimeksi muokattu:
VauvaToiveissa
Hei!
Ajattelin että tämä palsta olisi hyvä keskustella alkuraskaudesta ja sen aiheuttamista tuntemuksista. Itse olen syönyt minipillereitä (Cerazette) noin kolme kuukautta. Nyt olemme kuitenkin kumppanini kanssa päättäneet yrittää vauvaa ja lopetin pillerit kesken liuskan torstaina. Pillereitä olisi ollut vielä tässä liuskassa parisen viikkoa ja silloin kuukautisenikin pitäisivät alkaa. Olemme puuhailleet tässä torstain ja perjantain aikana muutaman kertaa, mutta uskon kyllä että kuukautiset alkavat ihan normaalisti. Mieleeni juolahti kuitenkin että olisiko mahdollista olla jo raskaana tämän kierron aikana? Onko muilla mahdollisesti kokemuksia pillereiden lopettamisesta kesken liuskan ja miten se vaikuttaa hormooneihin ja raskautumiseen? :) Kiitos kaikille jo etukäteen!
 

Yhteistyössä