Raskausoireita, hyytymävuotoa ja negatiivinen testi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pelokas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pelokas"

Vieras
Olen aika kummissani. Ennen edellisiä kuukautisia minulta tuli ruskeaa vuotoa (ehkä viikko ennen oletettua kuukautisten alkamispäivää). Luulin kuukautisten alkaneen etuajassa, mutta vuotoa tulikin vain ihan vähän, ehkä "lusikallinen". Vastaavaa ei ole sattunut koskaan aiemmin, kuukautiset ovat todella säännölliset.

Kuukautiset olivat pari päivää myöhässä, ja kun alkoivat, vuoto oli todella kummallista: isoja kirkkaanpunaisia verisiä klönttejä tuli lähinnä vessakäynneillä :o Vessassa istuessa pönttöön oikeasti tipahteli isoja verihyytymiä. Siteeseen ei jäänyt oikeastaan mitään, jonkun verran tuhrua.

Kuukautiset loppuivat noin viikko sitten, ja sen jälkeen olen kärsinyt hirveästä pahoinvoinnista. Mikään lempiruokakaan ei maistu, hajut inhottavat, oksennusrefleksi on herkässä ja syöminen tuntuu pakkopullalta. Mahassa tuntuu myös inhottavaa "juilintaa" kohdun kohdalla.

Tällä viikolla on tullut runsaasti paksua valkovuotoa, sellaista venyvää ja limaista. Lämmöt ovat huidelleet lähempänä kuumerajaa jo viikon, muttei ole lainkaan kuumeinen olo :o

Tein eilen raskaustestin, joka näytti selvästi negatiivista. Nyt huomasin harmikseni, että testin viimeinen käyttöpäivä on mennyt jo vuosi sitten, lojunut kaapissa. Voiko tulokseen luottaa? Toisaalta selviäisikö mikään "elinkelpoisena", jos kohtu tyhjenee verihyytymillä?

Ja en siis tosiaan toivo olevani raskaana, mutta pelkään olevani :( Onko kellään kokemusta vastaavasta?

Tee uusi testi. Ei se muuten selvia.

Oletko syonyt pillereita esim 2kk putkeen? Silloin saattaa tulla hyytymia, mutta muuten kuullostaa oudolta nuo hyytymat. Minulla tuli sellaisia keskenmenossa.

Kiitos vastauksista!

En syö pillereitä, ehkäisynä on kondomi. Sekin kävi mielessä, että jos kyseessä olisi ollut erittäin varhainen keskenmeno (juuri outojen hyytymien takia), tai se ns. "kemiallinen raskaus".

Netistä on löytynyt aika ristiriitaista tietoa noiden vanhentuneiden testien tehosta :/

Jos se testi on nega, niin hankkiudu lääkärille pikimmiten sillä kohdun alueen kivut, poikkeavat vuodot ja kohonnut ruumiinlämpö voi johtua kohtutulehduksesta joka hoitamattomana voi aiheuttaa pahaakin tuhoa sisäsynnyttimiin.

Yhteistyössä